Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:55:52 GMT

ترویج ارزش‌های دفاع مقدس برطرف کننده مشکلات ملی است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۲۳۱۱

ترویج ارزش‌های دفاع مقدس برطرف کننده مشکلات ملی است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ایزدی پیش از ظهر شنبه در ستاد بررسی مشکلات جامعه ایثارگران استان اردبیل عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثارگری در امور کشور باعث برطرف سازی بسیاری از مشکلات امروزی موجود خواهد شد.

به گفته وی فرهنگ ایثارگری برجای مانده از فداکاری و جان فشانی شهدای دوران دفاع مقدس، جانبازان و آزادگانی بوده که برای صیانت از استقلال و عزت کشور هر آنچه داشتند را فدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور حقوقی و مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: اقشار مختلف مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید در تمامی حوزه‌ها از فرهنگ ایثارگری الگوبرداری کرده و برای نهادینه سازی این فرهنگ به شکل مطلوبی تلاش نمایند.

ایزدی در ادامه با بیان اینکه تعدد قوانین از جمله مشکلات موجود در بین جامعه ایثارگران محسوب می‌شود، افزود: مسئولان و دست اندرکاران جامعه ایثارگری و دستگاه‌های اجرایی باید با تعامل مناسب با یگدیگر برای رفع مشکلات جامعه ایثارگران بکوشند.

وی یادآور شد: رفع مشکلات جامعه ایثارگران و ارائه خدمات مطلوب به این قشر نیازمند آن بوده که از لحاظ فنی و کارشناسی بررسی‌های دقیقی در خصوص موانع و چالش‌های موجود با هم افزایی نهادهای مرتبط انجام پذیرفته و در ادامه راهکارهای عملیاتی ارائه شود.

معاون امور حقوقی و مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: همکاری و تعامل مستمر بنیاد شهید و امور ایثارگران با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حال انجام بوده تا در طرح‌ها و لوایح مرتبط با ایثارگران و برگزاری نشست‌های تخصصی کمیسیون‌های مجلس موارد و مسائل موجود اطلاع داده شود.

ایزدی عنوان کرد: از سوی معاونت امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزاری دوره‌های آموزشی مقررات و قوانین به کارکنان حقوقی و جامعه ایثارگری در دستور کار قرار گرفته و برای تسریع در رسیدگی و پاسخگویی به نامه‌های ارسالی از طریق نمایندگان مردم در خانه ملت نیز برنامه‌ریزی شده است.

استان اردبیل سه هزار و ۴۰۰ شهید و ۱۰ هزار جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

کد خبر 4797196

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان و ایثارگران انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر ایلام مجلس شورای اسلامی قزوین گرگان بارش برف یاسوج ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه بیرجند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر بخواهیم مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را کاهش دهیم نیازمند ۲۹۰ همت هستیم در حالی که تا کنون توانسته ایم تنها ۹۰ همت را در طول سال تأمین کنیم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمود پاکدل سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین تودیع و معارفه مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران البرز که در سالن اجتماعات بنیاد شهید البرز برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: بودجه سال گذشته بنباد شهید و امور ایثارگران هزار میلیارد تومان بوده که  امسال با تلاش فراوان به حدود 90 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور 649 هزار نفر جانباز سالمند هستند که نیازمند رسیدگی و مراقبت های خاص بوده و این بنیاد وظیفه پیگیری سلامت این عزیزان را بر عهده دارد. همچنین 61 هزار نفر نیز به عنوان همسران شهدا هستند که وارد کهنسالی می شوند، چرا که میانگین سنی 60 سال دارند و‌ باید نیازهای آنها را برطرف کرد.

 سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به تغییر و اصلاح برخی از قوانین مرتبط با ایثارگران اشاره کرده و اظهار داشت: برخی از قوانین مربوط به ایثارگری می بایست تغییر و اصلاح شود که نیازمند توجه نمایندگان مجلس هستیم تا بتوان بیشتر و مؤثرتر به خانواده شهدا و ایثارگران خدمات‌رسانی کرد. به عنوان مثال تغییراتی باید در بند چ قانون ششم توسعه که در برنامه توسعه هفتم نیز به آن اشاره شده، ایجاد کرد تا از این طریق بتوان خدمات بهتری را به جانبازان و خانواده شهدا در عرصه استخدام ها داشت.

پاکدل در پایان به استفاده بنیاد شهید از نیروهای داخل بنیاد و بومی اشاره کرده و اظهار داشت: سیاست این سازمان بر این است  که از همکارانی که تجربه و از خود بنیاد است و دارای تجربه بوده استفاده شود و خدا را شکر که امروز فردی که در این مسند قرار می گیرد از بدنه بنیاد شهید و آشنا به موضوعات و مشکلات خانواده شهدا می باشد. 

لازم به توضیح است در این آیین از زحمات سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور جانبازان استان البرز تقدیر و حکم سرپرستی امیرحسین دانشی‌کهن را اعطا کردند.

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند