Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@03:54:09 GMT

حفاظت از کودکان در فضای مجازی(۳)

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۲۵۴۰

حفاظت از کودکان در فضای مجازی(۳)

به والدین پیشنهاد می شود که برای محافظت از کودکان در فضای مجازی به آنها حق اتصال به اینترنت را در شب ندهند تا از آسیب های فردی و اجتماعی جلوگیری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ هرچه کودکان بزرگتر شوند و استقلال بیشتری کسب کنند کنترل کردن آنها دشوار تر می شود. با این حال تنظیم قوانین خاص در منزل برای استفاده از اینترنت در این کنترل موتر واقع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به والدین پیشنهاد می شود که برای محافظت از کودکان در فضای مجازی به آنها حق اتصال به اینترنت را در شب ندهند تا از آسیب های فردی و اجتماعی جلوگیری شود. تصور براین است که کودکان به هنگام شب در فضای مجازی تحت نظارت والدین قرار ندارند به همین دلیل احتمال دارد که توسط افراد سودجو مورد سوءاستفاده (جنسی و عاطفی یا اطلاعاتی) قرار گیرند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به داوطلبان آزمون سراسری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مهدی اعصامی گفت: استفاده و همراه داشتن دستگاه‌های ارتباط الکترونیکی و حافظه‌دار در جلسه آزمون تخلف است و باعث محرومیت از آزمون سراسری می‌شود.
مسئول حفاظت آزمون استان خوزستان با تقدیر از اقدامات نهاد‌های امنیتی و انتظامی در شناسایی و رصد سوداگران کنکور در شبکه‌های اجتماعی مجازی افزود: قانون در مجازات افراد متخلف صراحت دارد و انجام هر یک از اعمال تخلف مرتبط با آزمون در قالب عضویت در گروه یا شبکه اجتماعی به تناسب نوع جرم می‌تواند به حبس از یک تا ۱۰ سال منجر شود.
وی خواستار آن شد که والدین داوطلبان تحت‌تا ثیر تبلیغات کذب قرار نگیرند و سرنوشت فرزندان خود را به سوداگران و کلاهبرداران کنکور گره نزنند.
حفاظت آزمون سازمان سنجش با همکاری نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی برای پیشگیری و مقابله با هر نوع تخلف از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد کرد تا شرایط اجرای عدالت آموزشی برای همه داوطلبان آزمون سراسری به‌صورت یکسان فراهم شود.

مسئول حفاظت آزمون استان خوزستان از داوطلبان شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ خواست که در صورت ورود به شبکه‌های مجازی مدعی تقلب و تضمین قبولی، هر چه سریع‌تر از آن خارج شده تا مشمول مجازات‌های قانونی نشوند.

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵۰ هزار کلاهبردار فروش سوالات کنکور/ اینترنت در زمان برگزاری آزمون قطع نمی‌شود
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • تمهیدات حفاظتی کنکور اعلام شد | والدین داوطلبان مراقب باشند فریب نخورند | وسایلی که تا ۱۰ سال مجازات محرومیت از کنکور دارد
  • هشدار به داوطلبان آزمون سراسری
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟