Web Analytics Made Easy - Statcounter

معتمدیان بیان کرد: در ۸ ماهه سال جاری، ۲/۵ میلیون دلار صادرات از طریق مرز میرجاوه به پاکستان صورت گرفته و با توجه به نیاز پاکستان و همکاری میان دو استان، می توان صادرات را توسعه بخشید، چرا که خراسان جنوبی پس از سیستان و بلوچستان، دومین استان نزدیک به مرز میرجاوه است و باید از این پتانسیل استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در سفر سه روزه خود به استان سیستان و بلوچستان از مرز میلک بازدید کرد. در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: در این سفر توفیق داشتیم به همراه استاندار محترم سیستان و بلوچستان و تعدادی از معاونین و مدیران خراسان جنوبی، از مرزهای سیستان و بلوچستان بازدید کنیم.
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: در خراسان جنوبی صرفاً با افغانستان مرز مشترک داریم و اگرچه در سنوات گذشته صادرات محصولات استان به پاکستان انجام شده، اما به دنبال راههایی برای گسترش صادرات به پاکستان هستیم.
وی افزود: در ۸ ماهه سال جاری، ۲/۵ میلیون دلار صادرات از طریق مرز میرجاوه به پاکستان صورت گرفته و با توجه به نیاز پاکستان و همکاری میان دو استان، می توان صادرات را توسعه بخشید، چرا که خراسان جنوبی پس از سیستان و بلوچستان، دومین استان نزدیک به مرز میرجاوه است و باید از این پتانسیل استفاده کنیم.
معتمدیان تصریح کرد: با توجه به اتصال ریلی شهرستان طبس، از این ظرفیت نیز می توان برای توسعه حمل و نقل کالا استفاده کرد.

3 کشور راهبردی برای مرزهای شرقی


استاندار سیستان و بلوچستان نیز طی سخنانی اظهار داشت: پاکستان، هندوستان و چین سه کشوری هستند که ۳۷ درصد جمعیت جهان را به خود اختصاص داده اند و بستر مناسبی برای توسعه صادرات جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند.
احمدعلی موهبتی افزود: باید برای توسعه صادرات، بستر همکاری با سایر استان‌ها را فراهم کنیم و از ظرفیت مرز، نهایت استفاده را ببریم و بازدید استاندار محترم خراسان جنوبی از مرزهای سیستان و بلوچستان در همین راستاست.
وی ادامه داد: یکی از دلایلی که توسعه شرق کشور محقق نشده، عدم هماهنگی استان‌های واقع در محور توسعه شرق است و این تعاملات در شتاب فزاینده توسعه محور شرق موثر خواهد بود.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد: احداث راه آهن چابهار - زاهدان - بیرجند، توسعه محور شرق را شتاب مضاعفی خواهد بخشید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پاکستان چین خراسان جنوبی دلار سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک

توافقنامه احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی و نمازخانه میان‌راهی امام رضا (ع) در محور راور_دیهوک بین استاندار خراسان جنوبی و مدیرعامل بنیاد کرامت آستان قدس رضوی امضا و مبادله شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند ، عصر امروز چهارشنبه توافقنامه احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی، نمازخانه میان‌راهی امام رضا(ع) در محور راور _ دیهوک (منطقه دیگ رستم) توسط جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی و محمد حسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد کرامت آستان قدس رضوی امضا و مبادله شد.

بر این اساس مقرر شد؛ مجتمع فرهنگی، رفاهی و نماز خانه میان‌راهی امام رضا(ع) در محور راور_ دیهوک (منطقه دیگ رستم) در مدت زمان یک سال با هدف فراهم کردن امکانات مناسب در مسیر زائران و مسافرانی که از استان های جنوبی کشور قصد عزیمت به مشهد مقدس و زیارت مرقد منور علی بن موسی الرضا(ع) را دارند،  ایجاد شود.

برای انجام این کار هر یک از طرفین، شامل استانداری خراسان جنوبی و بنیاد کرامت رضوی آستان قدس، اعتباری به مبلغ 150 میلیارد تومان تأمین خواهند کرد.

استانداری خراسان جنوبی متعهد شد علاوه بر تأمین زمین ، زیرساخت های مورد نیاز را فراهم کند و بنیاد کرامت رضوی هم عملیات اجرایی این پروژه را تا مرحله تکمیل و بهره برداری و ارائه خدمات و برنامه های فرهنگی بر عهده دارد.

انتهای پیام/251

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از روستاهای سیل زده بخش پلان شهرستان چابهار
  • خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • بازدید استاندار سیستان وبلوچستان ازمحور ترانزیتی چابهار_نیکشهر
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از محور ترانزیتی چابهار -نیکشهر