Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@11:26:43 GMT

کاروانسرای وکیل در آستانه بهره برداری

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۲۵۷۷

مدیرعامل شرکت تندیس تجارت باختر گفت: پروژه مرمت کاروانسرای وکیل در حال حاضر طبق برنامه زمانبندی در حال اجراست و پیش بینی می‌شود تا پایان نیمه نخست سال ۹۹ به بهره برداری برسد. ناطقان: احمد صادقی افزود: هر چند واگذاری پروژه مرمت کاروانسرای وکیل از دو سال پیش مطرح شده، اما کار مرمت آن عملا از سال ۹۷ آغاز شده و به جز وقفه‌ای کوتاه، اکنون اجرای پروژه طبق برنامه به پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه اکنون ۱۸ درصد است، اما این شرکت با تامین منابع مالی مناسب و بکارگیری نیرو‌های انسانی متخصص در تلاش است تا پایان تابستان آینده پروژه مذکور را به بهره برداری برساند.

صادقی تصریح کرد: از ویژگی‌های پروژه کاروانسرای وکیل این است که مراحل طراحی، مرمت و نظارت همگی توسط متخصصان ایرانی انجام شده ضمن اینکه تمام مصالح ساختمانی مورد نیاز نیز از داخل تامین شده است.

وی اظهار کرد: هزینه اجرای پروژه مرمت کاروانسرای وکیل طبق برآورد‌های اولیه ۸۵ میلیارد ریال بود، اما با توجه به نوسان قیمت ها، پیش بینی می‌شود بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته باشد. تاکنون حدود ۵۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت تندیس تجارت باختر گفت: کاروانسرای وکیل با ۱۱ هزار مترمربع وسعت تا قبل از مرمت در قالب ۱۲۰ حجره بود و اقامتگاه هم نداشت، اما با اجرای پروژه مرمت، این شرکت بنا دارد اقامتگاهی با ۵۷ اتاق در مجموع با ۱۴۲ تخت در قالب اتاق‌های یک خوابه، دو خوابه، سوئیت و همچنین امکاناتی همچون رستوران، کافی شاپ، آمفی تئاتر و چند غرفه تجاری با هدف عرضه آثار هنری و صنایع دستی ایجاد کند.

صادقی افزود: توسعه زیربنا‌های گردشگری، علاوه بر جلب گردشگران داخلی و خارجی و ایجاد امکانات رفاهی برای آنان، در نهایت منجر به توسعه اقتصادی کشور می‌شود؛ لذا یکی از محور‌های اصلی فعالیت شرکت تندیس تجارت باختر، ساخت هتل و تبدیل آثار تاریخی و میراث فرهنگی به اقامتگاه است که در این خصوص علاوه بر مرمت کاروانسرای وکیل، هتل سیرجان با مجموعه تجاری آن و هتل بافت را نیز در دست احداث دارد.

وی در پایان تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که با تکنولوژی‌های روز، بکارگیری نیرو‌های متخصص و استفاده از روش‌های اجرایی جدید، دامنه فعالیت‌های شرکت را توسعه دهیم تا با ایجاد اقامتگاه در آثار تاریخی، احداث هتل و همچنین ساخت مجتمع‌های خدماتی بین راهی، زیربنا‌های گردشگری در کشور افزایش یابد
منبع:فرارو
برچسب ها: بهره برداری ، مرمت ، کاروانسرای وکیل ، توسعه ، میراث فرهنگی ، گردشگری ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بهره برداری مرمت کاروانسرای وکیل توسعه میراث فرهنگی گردشگری ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان

آیین بهره برداری از پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت تاریخانه شهرستان دامغان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان شهرستانی برگزار شد. - اخبار استانها -

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دامغان، اظهار داشت: پروژه پست برق 63/20 کیلو ولت تاریخانه شهرستان دامغان همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهور به استان سمنان با حضور داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه،مسئولان استانی و شهرستانی با اعتبار 125 میلیارد تومان رسما به بهره‌برداری رسید.

مجید وفایی گفت: تأمین برق پایدار، مستقل و مطمئن جهت مصارف صنعتی، ایجاد ظرفیت و زیر ساخت جدید برق‌رسانی به مشترکین جدید صنعتی از قبیل تأمین برق صنایع جدید و کارگاه‌های صنعتی از دستاوردهای احداث این پست برق است.

وی با بیان اینکه چندین پروژه زیرساختی شرکت برق منطقه‌ای سمنان هم همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان سمنان افتتاح می‌شود گفت: چهار پروژه با اعتبار بالغ بر 368 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: یکی از این پروژه‌های زیرساختی احداث پست 63 کیلومتر ولت تاریخانه دامغان با اعتبار 125 میلیارد تومان و سه پروژه حیاتی و زیرساختی میامی است که به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است، قابلیت اطمینان شبکه فوق توزیع در شهرستان دامغان، بهبود پارامترهای کیفی برق و پروفیل ولتاژ شبکه، کاهش تلفات برق، افزایش قابلیت مانور و کاهش خاموشی‌ها از دیگر اهداف احداث پست 63 کیلو ولت تاریخانه شهرستان دامغان عنوان شده است.

انتهای پیام/362/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • ۱۵ میلیارد ریال برای مرمت کاروانسرای تاریخی آوه ساوه تخصیص یافت
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری