Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@19:29:29 GMT

برگزاری جشنواره بازی‌های فکری با مواد بازیافتی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۲۵۹۳

برگزاری جشنواره بازی‌های فکری با مواد بازیافتی

معاون شهردار منطقه 5 تهران از برگزاری جشنواره بازی‌های فکری با مواد بازیافتی خبر داد و گفت: استفاده مجدد از موادی که به عنوان زباله در خانه ها ایجاد می‌شوند، هدف برگزاری این جشنواره است.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، سید حسین دلبری، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 5  تهران درباره جشنواره بازی‌های فکری با استفاده از مواد بازیافتی اظهارداشت: در این جشنواره 29 بازی با استفاده از مواد بازیافتی طراحی شده و در بوستان شاهد از چند روز پیش آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص دلایل برگزاری این جشنواره اظهار داشت: علت برگزاری چنین جشنواره ای فرهنگ سازی در خصوص کاهش مواد بازیافتی و استفاده مجدد از موادی است که به عنوان زباله در خانه ها ایجاد می‌شوند اما با کمی خلاقیت می توان آنها را مجددا به کار گرفت.

معاون اموراجتماعی و فرهنگی با بیان اینکه این جشنواره هزینه ای را برای شهرداری در بر نداشته است، ادامه داد: حضور تمامی گروه‌های سنی در کنار یکدیگر و اجرای بازی های فکری موجب می شود تا نشاط اجتماعی در شهر ایجاد شده و خانواده ها بتوانند با الگو گیری از این بازی ها اوقات فراغت مفرحی را برای خود تعریف کنند.

دلبری به استقبال کم نظیر از این جشنواره یک روزه اشاره کرد و گفت: با وجود سردی هوا بیش از هزار نفر از این جشنواره استقبال کردند و این نشان می‌دهد که شهروندان مشتاق برگزاری چنین برنامه هایی هستند که بتواند خانواده ها و گروه های سنی مختلف را کنار هم قرار دهد.

وی به برگزاری جشنواره نخست بازی‌های فکری در بوستان گلبن محله شاهین اشاره کرد و گفت: پس از استقبال بسیار خوب شهروندان منطقه از جشنواره نخست بازی های فکری، شهردار منطقه تصمیم گرفت تا این جشنواره در تمامی نواحی هفت گانه منطقه اجرا شود و جشنواره امروز دومین جشنواره در این قالب بوده است.

معاون اموراجتماعی و فرهنگی اعلام کرد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، جشنواره بعدی بازی‌های فکری نیز روز 5 شنبه آینده از ساعت 15 تا 17 در بوستان میعاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره تهران استفاده مجدد زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان مهرزاد در جلسه بررسی برنامه‌ها و توسعه زیرساخت‌های گردشگری هورامان با اشاره به لزوم اجرای ضوابط اعلام شده از سوی سازمان یونسکو اظهار داشت: باید در این راستا کمترین تغییرات را در منطقه هورامان به لحاظ بافت فرهنگی تاریخی، آداب و رسوم، معماری و طبیعت بکر و دست نخورده این منطقه داشته باشیم
وی با بیان اینکه مراسم پیرشالیار و مراسم کومسای سال گذشته ثبت جهانی شد از برگزاری مراسم فرهنگی تاریخی کومسای در اواسط اردیبهشت ماه در منطقه اورامان خبر داد
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از برگزاری جشنواره سماق در روستای ژان از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد خبر داد و گفت: این مراسم امسال در این روستای تاریخی و جهانی با حضور گردشگران داخلی و میهمانان خارجی برگزار می‌شود

دیگر خبرها

  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند