Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:تامین امنیت غذایی مردم در گرو حفظ خاک است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در همایش گرامیداشت روز جهانی خاک در ارومیه اظهار کرد: تامین امنیت غذایی مردم در گرو حفظ خاک است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: تاکنون برای ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نقشه کاداستر تهیه شده است و تداخلات ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با اراضی ملی برطرف شده است که این روند همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت:تهیه بانک جامع اطلاعاتی از وضعیت اراضی کشاورزی و ملی استان به منظور برنامه ریزی‌های منسجم و هدفمند برای توسعه پایدار بخش کشاورزی و جلوگیری از تخریب غیر مجاز اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی، در اولویت کار‌های اجرایی سازمان قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: مدیریت بهینه بخش کشاورزی و حفاظت از عرصه‌های طبیعی جزو سیاست‌ها و اهداف کاری سازمان است که با جدیت تمام با عاملان تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی و ویلا سازی برخورد قانونی می‌شود.

او گفت:شناسایی عوامل و به کار گیری روش‌های جلوگیری از فرسایش خاک می‌تواند قدمی اساسی در راستای بهره وری اقتصادی بخش کشاورزی باشد.

جلیلی افزود:رهاسازی آب رودخانه‌ها به صورت مستقیم به سمت دریاچه ارومیه، باعث تشدید افزایش شوری آب‌های زمین‌های زراعی و فرسایش خاک می‌شود.


 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بهره وری تامین امنیت جهاد کشاورزی خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای حکم تخریب ساخت و ساز در برخوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان برخوار گفت: پنج حکم قلع و قمع قطعی در صحرای سین و آزاد سازی بیش از ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی برخوار اجرا شد.
حسن ریاحی افزود: این ۵ حکم قطعی قضایی با حضور مسئول یگان حفاظت و کارشناسان حقوقی جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و شهرداری اجرا شد.


وی گفت: جهاد کشاورزی بیش از ۸۰ حکم قطعی تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاوزی دارد که تاکنون ۲۵ حکم اجرا شده است.
ریاحی گفت: شهروندان می‌توانند هر گونه ساخت در اراضی کشاورزی را از طریق مدیریت جهاد کشاورزی برخوار و یا تماس با شماره ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • اجرای حکم تخریب ساخت و ساز در برخوار
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند