Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالی نژاد درباره استفاده مدیران شهری از علوم وارداتی در داخل کشور توضیحاتی داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری گفت: زمانی که به ظرفیت‌های کشور نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم ایران در رتبه سوم گاز طبیعی، رتبه چهارم ذخایر گاز، رتبه ۸ تولید آهن و رتبه ۷ جاذبه گردشگری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور بیان کرد: میزان بانوان دانش آموخته در دهه گذشته ۱۱ برابر شده است.

جمالی نژاد با اشاره به رتبه ایران در حوزه شرکت‌های دانش بنیان در بین سایر کشور‌ها گفت: این‌ها را گفتم که بدانید جایگاه بسیار ارزشمندی داریم، اما پرسش این است که چرا با این ظرفیت‌ها آسیب‌های اجتماعی در بین شهر‌ها و روستا زیاد است؟ چرا فاصله بین مدیران و مردم زیاد است؟ چرا حاشیه نشینی‌ها با این ظرفیت‌ها بیشتر شده است؟ چرا با توجه به شرایط موجود و تلاش مسئولان، مردم به مدیران بی اعتماد هستند؟ چرا آلودگی‌های آب و خاک بیشتر شده است؟ چرا حس تعلق شهروندان به شهر و روستا کم شده است؟

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور بیان کرد: شورا‌ها اولین خاکریز مطالبات مردم هستند و سوال این است که کدامیک از مردم ما را در سفر‌های استانی می‌بینند و می‌شناسند؟ همان مردمی که ما را نمی‌شناسند هر روزه با اعضای شورای شهر خود در ارتباط هستند و مشکلات را با آن‌ها مطرح می‌کنند، اما باید پرسید چرا مدیران نتوانستند برای مردم اقدام‌های تأثیرگذار انجام دهند؟

جمالی نژاد افزود: در سفر‌های خود می‌بینم خیلی از مدیران تلاش کردند، اما سوال این است که چرا این تلاش‌ها موثر واقع نشده و به چشم مردم نیامده است؟

او خاطر نشان کرد: ما به باز اندیشی در مسائل زندگی و مدیریتی نیاز داریم و این موضوع نیاز به حضور پژوهشگر‌ها دارد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با بیان اینکه واردات علم به کشور امری ناپسند است، افزود: علی‌رغم زحمت پژوهشگران و مدیران، بیشتر علوم ما وارداتی است.

جمالی نژاد ادامه داد: دانش تمام نقاط جهان باید مورد استفاده قرار گیرد، اما باید دانست که نباید وارد کننده صرف باشیم، بلکه باید علوم وارداتی را با دانش و علم موجود تلفیق کنیم.

او تصریح کرد: ناف ما اگر بسته به علوم خارج باشد، به طور حتم دچار مشکل می‌شویم.

جمالی نژاد بیان کرد: زمانی کشور ما رشد کرد که ابوریحان، بوعلی سینا و فارابی‌ها در این کشور زندگی می‌کردند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور افزود: در مدیریت شهری باید به گذشته و حکمت قدیم بازگشت داشته باشیم و یادآوری کنیم که ما در گذشته صادر کننده علم بودیم.

رئیس سازمان شهرداری هاو دهیاری‌های وزارت کشور خاطر نشان کرد: عزم جدی در مدیریت شهری باید شکل گیرد و پیشنهاد من این است که آدم‌های عاشق را در مدیریت شهری درگیر کنیم و علوم وارداتی را به حکمت داخلی تبدیل کنیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور افزود: مدیری که تنها به قدرت بدنی و توان خودش فکر می‌کند، مدیر جهان سومی است.

جمالی نژاد ادامه داد: مدیری که به تعمیق فکر، اندیشه، تحقیق، توسعه و نوآوری فکر و تأکید می‌کند مدیر جهان اول است، زیرا می‌تواند دانش را به ثروت تبدیل کند.

او تصریح کرد: نرخ بازگشت سرمایه در حوزه تحقیق و توسعه ۳ هزار درصد است و ما باید دست به دست هم دهیم و حوزه علمی را به حوزه حکمت بدل کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واردات علم تولید آهن شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای ضوابط جدید تأمین ارز از محل واردات در مقابل صادرات برخی کالاهای حوزه‌ی جهاد کشاورزی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: تغییرات زیر در خصوص درخواست‌های تأمین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات خود و غیر» اعمال شده است:

مطابق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، واردات گروهی از کالاها صرفاً از محل صادرات گروه مشخصی از کالاها امکان پذیر است؛ به عنوان مثال واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها (مانند سیب) مجاز است؛ لذا در زمان ثبت درخواست تأمین ارز واردات موز، الزاماً باید کوتاژ صادراتی گروه مجاز ارائه شود، در غیر این صورت امکان تأمین ارز و پیشبرد فرآیند واردات وجود نخواهد داشت.

بنابراین کلیه درخواست‌های تأمین ارز از محل‌های «صادرات خود و صادرات دیگران» که مربوط به کالاهای حوزه جهاد کشاورزی باشند (سازمان مجوزدهنده ارزی «وزارت جهاد-تخصیص ارز» باشد) پس از ثبت، در وضعیت «منتظر استعلام مجوز» قرار گرفته و جهت استعلام مطابقت کالای ثبت سفارش با کالای صادراتی به وزارت جهاد کشاورزی ارسال می‌شود. پس از بررسی قواعد توسط وزارت‌خانه مذکور، در صورتی که کالاها منطبق باشد ادامه فرآیند طی شده و در غیر این صورت، درخواست به وضعیت «ردشده بر اساس ضوابط» تغییر یافته و خاتمه می‌یابد.

تذکر مهم: کلیه قواعد مربوط به انطباق گروه‌های کالاهایی، در مرحله تأمین ارز و پس از ثبت درخواست تأمین ارز صورت گرفته و در مراحل قبل (از جمله فرایندهای ثبت سفارش و تخصیص ارز) کنترلی بابت این موضوع صورت نمی‌گیرد. لذا ضروری است واردکنندگان کالاهای مذکور پیش از اقدام برای ثبت سفارش و خرید ارز حاصل از صادرات، از انطباق گروه کالایی پروانه صادراتی با کالای ثبت سفارش اطمینان حاصل کنند.

برای مشاهده فهرست کالاهای وارداتی و صادراتی که در حال حاضر مشمول تأمین ارز از محل واردات در صادرات اینجا کلیک کنید.

کد خبر 6086729 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است
  • در راستای تامین منافع شهروندان در کنار شهردار خواهیم بود
  • اختصاص امکانات در مناطق روستایی سبب ماندگاری و زمینه ساز پویایی اقتصاد کشور است
  • افشاگری علیرضابیگی درباره علت بازگشت گشت ارشاد /احمدی نژاد مخالف بود، احمدی مقدم اصرار می کرد /پای رئیسی در میان است؟