Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در حاشیه  مراسم بزرگداشت هفته پژوهش که در سازمان بیمه سلامت برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: کیک‌هایی در برخی استان‌ها دیده شده که مربوط به کارخانه یا پخش‌کننده آن نبوده است زیرا امکان ندارد که قرص و کپسول در حرارت بالا یا فرآیند ساخت کیک سالم باقی بماند.

وی در ادامه اظهارکرد: موارد گزارش شده در حال بررسی است و فعلا هیچ اثری از قرص برنج درون کیک‌های مشکوک مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز رأس ساعت ۱۴ قرار است جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با حضور دستگاه‌های ذیربط تشکیل شود و نتایج آن اعلام خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت تأکید کرد: در آینده‌ای نزدیک منشأ این نوع کیک‌های مشکوک شناسایی می‌شود و اطلاعات کامل در اختیار مردم قرار می‌گیرد. مراقبت‌های لازم در زمینه سلامت مواد غذایی و کارخانجات صنایع غذایی به خوبی انجام گرفته و نظارت‌ها با دقت بالایی بوده است.

حریرچی افزود: توزیع این نوع کیک‌های مشکوک از زنجیره‌های رسمی مشاهده نشده است و بررسی ابعاد این موضوع نشان می‌دهد که نظیر این اتفاق در کشورهای همسایه هم رخ داده است.

وی سپس در خصوص منابع پایدار در حوزه سلامت اظهار کرد: یکی از این منابع، مالیات بر سیگار است که درآمد زیادی را برای کشور به همراه دارد البته هزینه‌های ناشی از استعمال دخانیات به‌طور مستقیم ۳۰ هزار میلیارد تومان و به‌طور غیرمستقیم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که افزایش مالیات در خرده‌فروشی یکی از راه‌های مقابله با مصرف دخانیات است و می تواند میزان دسترسی نوجوانان و جوانان را به انواع محصولات دخانی کم کند.

حریرچی در خاتمه گفت: منابع پایدار یکی از بخش‌های مهم و موضوعات اولویت‌دار در دولت است که از سطح مطلوب ما هنوز فاصله داریم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه مهم برای استقلال و پرسپولیس با حضور وزیر

به گزارش "ورزش سه"، جلسه بررسی روند اخذ مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

صبح امروز با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و دیگر مسئولان، جلسه بررسی روند اخذ مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برگزار شد.

در این جلسه مسائل دو باشگاه با گزارش‌های ابتدایی مدیران دو باشگاه مورد بررسی قرار گرفت و  در ادامه گزارشی از آخرین اقدامات انجام گرفته در فرایند اخذ مجوزهای مورد نظر AFC  با توجه به دستورات جلسه قبل به وزیر ورزش و جوانان ارائه شد.

مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس همچنین گزارشی از بارگزاری مدارک تکمیل شده ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • هیئت بررسی و رفع مشکلات بیمارستان رازی ایلام تشکیل شود
  • جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود
  • بررسی بازدید‌های محیطی کارشناسان مرکز بهداشت در یکی از قنادی‌های سطح شهر زاهدان
  • تشکیل سه کارگروه برای تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین
  • تشکیل اتاق فکربا مشارکت مردم برای اجرایی کردن جهش تولید
  • کمبود این ویتامین سبب پوکی استخوان می‌شود
  • آمادگی گروه کارگری برای تشکیل مجدد جلسه مزد/ترمیم دستمزد کارگران هر سه ماه یکبار
  • برگزاری جلسه اخذ مجوز حرفه‌ای AFC با حضور وزیر ورزش
  • جلسه مهم برای استقلال و پرسپولیس با حضور وزیر