Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور غلامی روز شنبه در حاشیه جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش آموزی در پاسخ به سوال خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود:  از آنجا که درآمد دولت محدود شده، توزیع منابع دولتی نیز محدود است ولی امیدواریم این موضوع با تخصیص بودجه‌های در نظر گرفته شده برای دانشگاه‌ها سبب کاهش نگرانی‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هرچند شرایط فعلی کشور خاص است و باید امیدوار بود که از این مرحله عبور کنیم.

پژوهشگاه‌های تخصصی در حال ساماندهی است

وزیر علوم همچنین در جمع خبرنگاران درباره اینکه این وزارتخانه چه برنامه‌ای برای پژوهشگاه‌ها دارد؟، افزود: براساس مصوبه شورای عالی اداری دستگاه های اجرایی نباید پژوهشگاه داشته باشند البته پژوهشگاه‌های وزارت نفت، قوه قضاییه، صدا و سیما و بخش دفاعی در این موضوع مستثنی هستند.

غلامی تصریح کرد: فعالیت نکردن پژوهشگاه‌ها به صورت عمومی و انجام کار تخصصی در آنها، درحال سازماندهی است.

وی همچنین گفت: پیش از این پژوهشگاه‌ها پذیرش دانشجو داشتند که این موضوع ممنوع شد. هرچندکه اگر قرار به جذب دانشجو نیز باشد این کار با مسئولیت دانشگاه دیگری محقق می‌شود.

وزیر علوم ادامه داد: پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم نیز باید تخصصی عمل کرده و دانشجوی آنها به سمت دانشجوی مشترک با سایر دانشگاه‌ها هدایت شوند تا سبب انجام کار تخصصی و دوری از پراکنده کاری شود.

پیشنهاد سهمیه بندی کنکور هنوز نهایی نشده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین درخصوص ساماندهی سهمیه های کنکور اظهارداشت: وزارت علوم به دولت در خصوص چگونگی اجرای سهمیه‌ها لایحه ای ارائه داده تا نگرانی‌ها در این باره بر طرف شود. غلامی تصریح کرد: این لایحه در حد پیشنهاد است تا در صورت تصویب در هیات دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارجاع شود.

وی به موضوع ادامه فعالیت پردیس ها اشاره کرد و افزود: طرحی به نام ساماندهی آموزش عالی کشور مطرح شده که در مرحله اول این طرح دانشگاه‌های دولتی را در زیر شبکه علمی کشور تعریف می‌کند و این شبکه استان به استان است تا در نهایت یک منطقه شکل بگیرد. زیرا هدف این است که مراکز کوچک توسط مراکز بزرگ حمایت شوند و از پراکنده گزینی دوری کرده تا سبب کیفی سازی آموزش و پژوهش شوند.

وی در خصوص بومی گزینی نیز اظهار داشت: برای بومی گزینی باید لایحه جدا ارائه داد که مخالف و موافق زیادی هم دارد و پس از رسیدن به نتیجه اعلام خواهد شد.

تحول در آموزش و پرورش به سرعت امکان پذیر نیست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که تحولات در آموزش و پرورش را چگونه ارزیابی می کند؟، گفت: آموزش و پرورش رویکرد جدیدی برای تربیت دانش آموزان ارائه می‌دهد البته تحول یک شبه رخ نمی‌دهد و نیاز به زیر ساخت‌های زیاد و اصلاح محتوای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و آشنایی معلمان و مربیان با روش‌های جدید است.

غلمی ادامه داد: سایر سیستم‌ها مانند دانشگاه نیز باید به روز و متحول شوند تا بتوانند بر روی دانش آموزان اثرگذار شوند.

دانش آموزان صاحب ایده حمایت می‌شوند

وی همچنین در پاسخ به سوالی حمایت از دانش آموزان فعال با تاکید بر اینکه باید از دانش آموزان ایده پرور و پژوهش محور حمایت شوند، خاطرنشان کرد: این حمایت از سوی وزارت آموزش و پرورش باید انجام شود و وزارت علوم نیز در همین راستا مراکز رشد را راه اندازی کرده تا ایده‌های جدید حمایت شوند.

وی افزود: این مراکز رشد با در اختیار قراردادن فضا و کمک مالی به دانش آموزان و دانشجویان دارای ایده، سبب می شوند تا آنها پس از به نتیجه رساندن ایده خود، در جامعه کارآفرین شده و به خود و کشور کمک کنند.

جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش آموزی امروز با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پروش در دبیرستان پسرانه فرهنگ برگزار شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی دانشجو پرورش ایده منصور غلامي وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دانشجو پرورش ایده منصور غلامي وزارت آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی دانشجو پرورش ایده منصور غلامي وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای از اتمام بررسی جداول لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیأت رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱،۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تأمین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان