Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مرتضی علیخانی مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ واحد تولیدی در استان قزوین از تملک بانک‌های عامل خارج شده است، گفت: در حال حاضر ۳۹ واحد تولیدی تحت تملک بانکی قرار و ۲۷ واحد دیگر نیز در فرآیند جانشینی و تملک قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیخانی اضافه کرد: در نشستی راهکار‌های لازم برای خروج ۱۵ واحد تولیدی دیگر از تملک بانک‌ها در شهرستان‌های آبیک، قزوین و بویین زهرا مورد بررسی قرار گرفته است.

او گفت: این واحد‌های تولیدی که بیشتر به علت بدهی‌های بانکی، توسط بانک‌های توسعه تعاون، ملی و صنعت و معدن تملک شده‌اند، قرار شد تلاش و پیگیری دوباره‌ای را برای بازگشت به تولید انجام دهند.

وابستگی سرمایه‌گذار به تسهیلات بانکی باید کمتر از ۳۰ درصد باشد

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: یکی از مواردی که به تایید احراز و صلاحیت سرمایه‌گذار منجر می‌شود، میزان وابستگی سرمایه او به تسهیلات بانکی است که متاسفانه چندان در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

او با بیان اینکه بی‌توجهی به سرمایه موجود باعث شده تا ۹۰ درصد سرمایه‌گذاران با مشکل مواجه شوند، افزود: از سال گذشته تاکنون سرمایه‌گذارانی به دفتر استانداری مراجعه می‌کنند که به طور عمومی در پرداخت بدهی بانکی و یا تامین سرمایه ثابت با مشکل مواجه شده‌اند.

به گفته این مسوول، سرمایه‌گذاری که بیشتر از ۷۰ درصد سرمایه او به تسهیلات بانکی وابسته باشد، به طور حتم در ادامه کار با مشکلات و موانع متعددی مواجه خواهد شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اضافه کرد: مواردی وجود داشته که مدیرعامل یک واحد تولیدی حدود ۱۰ سال پیش برای طرح توسعه خود تسهیلاتی از بانک دریافت کرده و تاکنون یک فقره از اقساط آن را پرداخت نکرده و اکنون نیز با بدهی ۸۰ میلیارد ریالی روبرو شده است.

سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در حوزه‌های مختلف تولید استان قزوین مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحد تولیدی بانک های عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین

قزوین - مدیرکل گمرک قزوین گفت: گمرک قزوین تسهیلات ۹۰ درصدی به واحدهای تولیدی برای ترخیص کالاهای وارداتی ارائه می‌دهد.سعید نادری با اشاره به ارائه امکانات و خدمات متنوع گمرک قزوین، اظهار کرد: ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی، استفاده از ضمانت‌نامه بانکی و... به فعالان اقتصادی مجاز از جمله خدمات گمرک قزوین محسوب می‌شود.وی در گفت‌وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: این گمرک در رده‌های مختلفی از جمله واردات، صادرات، ترانزیت، ورود موقت و مرجوعی فعال است.
نادری تأکید کرد: درآمد گمرک قزوین در ۱۲ ماه منتهی به سال ۱۴۰۲ حدود ۶۱ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۲۵ درصدی روبه‌رو بود.
به گفته این مسئول، گمرک قزوین در حوزه صادرات ۸۶۷ هزار تن کالا به ارزش ۵۷۴ میلیون دلار را به کشورهای دیگر از جمله عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، روسیه و ترکیه صادر کرد. منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه دارایی و کسانی می‌شود؟
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود؟
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه