Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-29@11:25:14 GMT

پیشنهاد کالابرگ به جای یارانه معیشتی در مجلس

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۲۸۶۲

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  عضو کمیسیون برنامه و بودجه عنوان کرد: از آنجا که توزیع یارانه بنزینی موجب تزریق ۳۶ هزار میلیارد تومان نقدینگی به جامعه شده، بهتر است دولت در سال آینده کالابرگ الکترونیکی را فعال کند و مجلس نیز در تلاش است این مهم را در لایحه بودجه بگنجاند.
 

مهرداد بائوج لاهوتی درباره توزیع کالاهای اساسی از طریق کالابرگ الکترونیکی، گفت: از آنجا که توزیع یارانه بنزینی موجب تزریق ۳۶ هزار میلیارد تومان نقدینگی به جامعه شده، بهتر است دولت در سال آینده کالابرگ الکترونیکی را فعال کند و مجلس نیز در تلاش است این مهم را در لایحه بودجه بگنجاند، چرا که یارانه معیشتی روش غلطی برای حمایت از مردم است البته به مردم وعده این یارانه داده شده به همین دلیل باید آن را در قالب بهتر و با روش مناسب‎‌تر اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

او با تاکید بر حفظ ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی برای تامین کالاهای اساسی همچون دارو، افزود: بخشی از افزایش قیمت‌ها ناشی از عدم نظارت مناسب و دقیق بر بازار است زیرا ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی تخصیص داده شده اما متاسفانه این ارز به دست مصرف‌کنندگان واقعی نمی‌رسد و در مرحله توزیع از مسیر اصلی منحرف شده و جیب دلالان را پر می‌‌کند.
 

وی در ادامه توضیح داد: در قانون بودجه سال ۹۸ فروش نفت در حد ۱.۵ میلیون بشکه در روز پیش‌بینی و در نظر گرفته شده بود و در عمل این اتفاق نیفتاد و همین امر باعث شده تا ارز موردنظر برای اعطای کالابرگ الکترونیک به نیازمندان تامین شده باشد و با توجه به اینکه ارز موردنیاز تامین نشد، شاید دولت امکان اجرای این بخش از قانون بودجه را ندارد.
 

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس فراهم کردن زیرساخت توزیع کوپن الکترونیک به تلاش تمامی دستگاه‌ها نیاز دارد، چراکه اطلاعات جامعی نیاز است و باید ارتباط بین دستگاهی برقرار شود تا به درستی اجرایی شود.

 

آخرین خبر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کالابرگ یارانه معیشتی اقتصاد مجلس جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته‌های معیشتی رمضانی در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ محمدمهدی اصغری گفت: هر بسته به ارزش یک تا دو میلیون تومان شامل مواد غذایی است.
اصغری از خیران خواست کمک‌های خود را در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • توزیع بسته‌های معیشتی رمضانی در شاهرود
  • استفاده ۱۸۵ هزار خانوار بوشهری از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی
  • کاهش ۳۰ درصدی هزینه خمیرمایه نانوایان/ تامین نان یارانه‌ای با تعداد بالا در ماه رمضان امکان‌پذیر است
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در محله دروازه ری قم
  • توزیع بیش از ۲ هزار تن کود یارانه‌ای در اشنویه 
  • استقبال ۱۸۵هزارخانواربوشهری ازطرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی
  • سد «سقزچی» سرریز شد / وضعیت مطلوب سدهای معیشتی نمین
  • ۱۸۵ هزار خانوار بوشهری از طرح کالابرگ الکترونیکی استقبال کردند
  • پرداخت ۲۱۰۰ میلیارد ریال به طرح فجرانه در استان بوشهر
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم