Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای اهداف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در حوزه ساماندهی کسب و کارهای الکترونیکی و با هدف کمک به ارتقاء کیفیت فضای تجارت الکترونیکی کشور و هدایت رفتار سکوهای الکترونیکی، ضوابط و مقررات ساماندهی سکوهای الکترونیکی در فاز نخست تدوین شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سکوهای الکترونیکی (Online Platforms) از جمله مدل‌ های نوین کسب و کار هستند که امروزه کاربرد آنها رو به گسترش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه کاربرد سکو‌های الکترونیکی مزایایی برای فعالان حوزه کسب و کارهای مجازی به همراه دارد، لیکن زمینه ظهور چالش هایی را نیز فراهم می سازد که فرآیند ساماندهی، کنترل و نظارت بر آنها را با پیچیدگی ‌هایی مواجه می‌ کند.

از این رو در مرحله اول، چالش‌ های موجود در این حوزه با برگزاری جلساتی با حضور سکوهای الکترونیکی پیشرو و نیز انجام برخی مطالعات تطبیقی، شناسایی شد.

همچنین در مرحله دوم از این طرح، با بررسی راهکارهای مورد استفاده در سایر نقاط جهان اعم از مقررات تنظیم شده در اتحادیه اروپا، قوانین تنظیم شده در کشور چین و ضوابط و مقررات وضع شده در کشور هندوستان و کشور هلند و همچنین با برگزاری جلساتی با نهادهای دولتی مرتبط با این حوزه و سکوهای الکترونیکی پیشرو، راهکارهایی در این راستا ارائه گردید.

گفتنی است که نتایج بدست آمده از این تحقیقات در قالب «سند چالش ها و راهکارها» گردآوری شده که بدینوسیله منتشر می شود.

لذا از صاحبنظران و خبرگان این حوزه دعوت به عمل می‌ آید تا پیشنهادات، انتقادات و نظرات سازنده خود در خصوص سند مذکور را به پست الکترونیکی shabani.m@ecommerce.gov.ir ارسال و با این مشارکت ارزشمند خود، مرکز را در تدوین هر چه بهتر این طرح یاری فرمایند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد قرآن کریم خبرگزاری شبستان اجلاس نماز استان بوشهر انتخابات سبک زندگی نماز جمعه وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری اجرای طرح ساماندهی اجاره و فروش مسکن در همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر امروز با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان، اتحادیه مشاورین املاک، اتاق اصناف، نمایندگان ادارات مسکن و شهرسازی، شورای شهر، شهرداری و دانشگاه بوعلی‌سینا در جلسه‌ای نحوه اجرای طرح ساماندهی مسکن همدان در دو حوزه اجاره و فروش بررسی شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان در این جلسه با اشاره به شرایط فعلی قیمت‌های اجاره و فروش مسکن در همدان گفت: ساماندهی حوزه فروش و اجاره، کمک بزرگی به کنترل و تنظیم قیمت مسکن است و اتحادیه مشاورین املاک باید در این حوزه ورود جدی داشته و در اجرای طرح پیشگام باشند و دیگر دستگاه‌ها از اتحادیه حمایت کنند.

اسدالله ربانی‌مهر افزود: طرح ساماندهی اجاره و فروش توسط اساتید دانشگاه بوعلی سینای همدان بر مبنای نظر کارشناسی تهیه شده و در کلان شهر مشهد اجرایی شد و انتظار داریم در شهر همدان این طرح اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت اجاره و فروش مسکن در شهر همدان تابع قانون مشخصی نیست و شرایط فعلی نیازمند ساماندهی و اجرای یک طرح جدید است که با همکاری دستگاه‌های متولی و اتحادیه مشاورین املاک باید طرح ساماندهی پیگیری و اجرا شود تا بخشی از مشکلات فعلی حل شود و بازار مسکن به ثبات نسبی برسد.

کد خبر 6082064

دیگر خبرها

  • پیگیری اجرای طرح ساماندهی اجاره و فروش مسکن در همدان
  • زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • ضرورت تدوین شاخص‌های حکمرانی در حوزه دارو و مکمل
  • تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی
  • لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام
  • ۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست تدوین شد
  • اطلس دانش سنتی محیط‌زیست کشور تدوین می‌شود