Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:28:25 GMT

اخذ شهریه اضافی در مدارس غیردولتی البرز تخلف است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۲۹۱۳

اخذ شهریه اضافی در مدارس غیردولتی البرز تخلف است

سالار قاسمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه شهریه مدارس سقف مشخصی دارد، خاطرنشان کرد: مدیرانی که در زمینه دریافت شهریه تخلف کنند، جا به جا یا عزل می‌شوند.
وی ادامه داد : مدارس  و آموزشگاه هایی که تحت پوشش آموزش و پرورش البرز قرار دارند با توجه به الگو و سقف تعیین شده شهریه دریافت می کنند که الگوی شهریه مدارس غیر دولتی توسط وزارت آموزش و پرورش برحسب موقعیت و خدمات آنها تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 قاسمی نوساز بودن مدارس غیردولتی و تعداد دانش آموزان را در تعیین میزان شهریه مدارس موثر دانست و یادآورشد: مدیران مدارس و آموزشگاه ها موظف هستند بر اساس رقم درج شده در پوستر، شهریه دریافت کنند.
وی اضافه کرد: برخی از مدیران مدارس بر حسب برگزاری کلاس های فوق برنامه ، سرویس مدارس، فرم، تغذیه و یا تشکیل دیگر کلاس های آموزشی مبالغی را اضافه بر شهریه دریافت می کنند که دریافت این مبالغ تنها در صورت توافق با والدین صورت می گیرد.
قاسمی عنوان کرد: ملاک شهریه برای آموزش و پرورش همان الگویی است که ابلاغ شده است اگر نسبت به مبلغ تعیین شده در آن تخلفی صورت گیرد، برخورد می کنیم.
 والدین دانش آموزانی که در مدارس غیردولتی تدریس می کنند، اجباری برای پرداخت هزینه های برنامه های جانبی از جمله برگزاری کلاس های فوق برنامه ندارند.
۱۷ درصد دانش آموزان البرز درمدارس غیردولتی تحصیل می کنند که  حدود ۸۰  هزار نفر می شود.
 شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز فعال است و موارد لازم در خصوص مدارس غیردولتی در این شورا مورد پیگیری قرار می گیردو تیم های نظارتی استانی و منطقه ای نیز موضوع مهم شهریه مدارس غیر دولتی را رصد می کنند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها مدارس شهریه البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس شهریه البرز مدارس شهریه البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟

به گزارش  پارس نیوز ،  دولت و مجلس در طرحی به دنبال تغییر زمان بازگشایی مدارس هستند و بر این اساس ممکن است زمان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور باشد.

 تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

این طرح با پیشنهاد 26 نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از 10 شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از 10 مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از 10 شهریور آغاز شود، این موضوع دهه 70 هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

 

بر اساس این گزارش، موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره این طرح گفته است: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در 1403 زمان آغاز سال تحصیلی از شهریورماه است؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

منبع : عرشه آنلاین

 

دیگر خبرها

  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • آموزش و پرورش دلگان با خاطیان قیچی کردن لباس دانش‌آموزان برخورد می‌کند