Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@03:23:36 GMT

نظارت بر بازار محصولات خوراکی تشدید شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۳۱۰۱

نظارت بر بازار محصولات خوراکی تشدید شد

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران از آغاز طرح تشدید نظارت بر زنجیره تولید و فروش محصولات خوراکی و آشامیدنی در کشور خبر داد.

بهنام نیک‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه وزارت بهداشت متولی بحث بهداشتی و درمانی است با همکاری صورت گرفته در سطح بازار نظارتمان را تشدید کرده‌ایم و با ابلاغیه‌ای به اتاق‌های اصناف سراسر کشور، طرح تشدید نظارت بر زنجیره تولید و توزیع محصولات خوراکی و نوشیدنی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این طرح از مبادی تولید تا خرده‌فروشی محصولات خوراکی و آشامیدنی تحت نظارت و تشدید بازرسی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: بازرسان اتاق‌های اصناف با همکاری وزارت بهداشت، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها و تعزیرات با گشت‌های مشترک رصد، کنترل و نظارت بر اقلام مواد خوراکی و آشامیدنی را انجام می‌دهند.

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران تصریح کرد: در ابلاغیه‌ صورت گرفته به اتاق‌های اصناف سراسر کشور قید شده که به تمام اتحادیه‌ها و صنوف تاکید کنند که اقلام عرضه شده به‌ویژه محصولات خوراکی و آشامیدنی را باید حتما از شرکت‌های پخش معتبر، رسمی و نام و نشان‌دار تهیه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محصولات خوراکی کیک های آلوده بازار تشدید نظارت بر بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر

نیک بین رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در شهرستان اشکذر اجرا شد که در این طرح بیش از ۲۰۰ مورد بازدید بهداشتی به وسیله کارشناسان این اداره انجام شد.

او بیان کرد: در این طرح مراکز تهیه، تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه ها، مراکز بسته بندی مرغ، گوشت و تخم مرغ، فروشگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراکز طبخ غذا شامل رستوران‌ها و کبابی‌ها پایش شدند.

نیک بین تصریح کرد: در این طرح تعداد یک اکیپ ثابت در محل اداره دامپزشکی و یک اکیپ سیار در سطح شهرستان در دو نوبت کاری و ۴ اکیپ ثابت فعال در کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان به صورت مستمر فعالیت دارند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر گفت: در این بازرسی‌ها بیش از ۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف کشف، ضبط و از چرخه مصرف خارج شد همچنین پرونده ۶ متخلف به مراجع قضائی ارجاع شد.

او اظهار داشت: بازدید‌هایی مشترک با دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت و اداره صنعت، معدن و تجارت در زمان انجام طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در این شهرستان انجام شد.

نیک بین خاطرنشان کرد: هدف از انجام این بازدید‌ها بررسی وضعیت بهداشت محیط و سلامت مواد غذایی عرضه شده در این اماکن، بررسی قیمت‌های عرضه انواع محصولات غذایی و فرآورده‌های خام دامی در سطح واحد‌های عرضه و ارائه آموزش‌های لازم به متصدیان بود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر اظهار داشت: شهروندان همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

او ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص مراتب را برای پیگیری از طریق تماس با شماره ۱۵۱۲ سامانه فوریت‌های دامپزشکی شهرستان اشکذر گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • سلاح ورزی: بعد از عملیات روز یکشنبه شرایط اقتصادی کشور به سوی آرامش می‌رود
  • نظارت بر نانوایی‌های شفت تشدید شود
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • تشدید نظارت بر تالاب‌های چهارمحال و بختیاری
  • احتمال کاهش اینتاکدهای مالیاتی تا خرداد
  • اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها
  • ورود شخصیت‌های خارجی به محصولات خواب کودکان