Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@04:51:16 GMT

کمک ۶.۴ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری در همدان

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۳۱۴۵

کمک ۶.۴ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری در همدان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان از کمک ۶.۴ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری در همدان خبر داد.

غلامرضا صیادزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه هم‌اکنون 48 مرکز نیکوکاری در استان همدان مجوز فعالیت دارند، بیان کرد: این مراکز با محوریت مساجد در محله‌ها فرهنگ نوع‌دوستی را گسترش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه افزایش توازن اجتماعی و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازمندی‌های محرومان یکی از کارکردهای مراکز نیکوکاری کمیته امداد است، گفت: در هشت‌ماهه نخست سال جاری 6 میلیارد و 400 میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری به نیازمندان مساعدت شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه هم‌اکنون 48 مرکز نیکوکاری در استان همدان مجوز فعالیت دارند، ادامه داد: مراکز نیکوکاری باهدف نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری ایجادشده‌اند و این مراکز توسط مردم اداره می‌شوند که به‌صورت محله محور با شناسایی خیران و نیازمندان هر محله از طریق خیران به نیازمندان کمک‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: این مراکز در خصوص رفع نیاز نیازمندان در زمینه‌های مختلف معیشت، درمان، تحصیل فرزندان، تأمین جهیزیه، احداث و تعمیر مسکن و اشتغال فعالیت دارند.

صیادزاده در ادامه با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری از سال 92 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، عنوان کرد: توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی ظرفیت‌های محله‌ها، شناسایی نیازمندان واقعی محله‌ها، شناسایی خیران، ارتقا اعتماد نیکوکاران و پایداری مشارکت آن‌ها و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازهای محرومان ازجمله اهداف و کارکردهای راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در استان هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان کمیته امداد مشارکت توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس یادگاری با لاشه در همدان، شکارچی متخلف را به دام قانون انداخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رضا دانش پژوه افزود: اداره کل محیط زیست در راستای شناسایی متخلفان و جلوگیری از تخلفات زیست محیطی از جمله شکار و صید غیر مجاز، علاوه بر فضای حقیقی نسبت به رصد فضای مجازی نیز اقدام می‌کند. 

او تصریح کرد: امسال تاکنون سه متخلف و سال گذشته ۱۵ نفر مربوط به شکار و صید غیرمجاز از طریق فضای مجازی شناسایی و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد. 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: به تازگی نیز پس از انتشار تصاویر تعدادی گراز و تشی (خارپشت) در فضای مجازی، فرد متخلف شناسایی شد. 

دانش پژوه افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در بازرسی از منزل شکارچی متخلف مقداری از بقایای لاشه ۲ راس گراز را کشف کردند.

او با بیان اینکه این شکارچی غیربومی حدود ۲ سال در شهرستان همدان اقامت دارد تصریح کرد: این فرد سال گذشته در یک فقره اقدام به دریافت مجوز میرشکاری از محیط زیست کرده که با توجه به تخلف اخیر از لیست میرشکاران استان همدان و کشور حذف شد و تا پایان دوران محرومیت حق دریافت مجوز شکار و صید از او سلب شد.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵۰ واحد پرورش ماهی در شهرستان رزن
  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد
  • ضبط و شناسایی ۳۴۰ کیلوگرم فراورده تاریخ گذشته در بروجرد
  • کمک رسانی به نیازمندان خیر دنیا و آخرت
  • ۱۲ هزار انشعاب آب در لرستان مجاز شد
  • عکس یادگاری با لاشه در همدان، شکارچی متخلف را به دام قانون انداخت
  • شناسایی ۲۵۰ ساختمان ناایمن در استان همدان
  • شناسایی ۲۵۰ ساختمان ناایمن در همدان
  • مشارکت ۳۱۳ میلیارد تومانی خیران هرمزگان در پویش اطعام مهدوی
  • دستگیری سارق باغات و کشف ۵ فقره سرقت در همدان