Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:21:15 GMT

تردد کامیون یکشنبه در معابر شهری البرزممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۳۳۲۷

تردد کامیون یکشنبه در معابر شهری البرزممنوع است

سرهنگ غلامعلی شرق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس فردا یکشنبه هرگونه تردد وسایل نقلیه سنگین در معابر شهری کرج ممنوع شده است.

طی برنامه ریزی صورت گرفته خودروهای حامل بتن نیز طی این ۲ روز فعالیت نخواهند داشت.

 شرق خاطرنشان کرد که  طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد  اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 پلیس راهنمایی و رانندگی هر سال در فصول مختلف سال به علت پایداری وارونگی هوا اقدام به اجرای طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده می کند.

خودروهایی که عمر آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال  باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.
 شرق افزود: اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

طی سال جاری بیش از ۲۰ هزار وسیله نقلیه به دلیل نداشتن معاینه فنی و آلایندگی وسیله نقلیه اعمال قانون شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.
چنانچه وسیله نقلیه دارای نقص فنی باشد و ادامه حرکت آن سبب آلودگی بیشتر شود، توقیف و به تعمیرگاه منتقل تا نسبت به رفع نقص اقدام کنند.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا البرز آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا البرز آلودگی هوا پلیس راهور ناجا البرز آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد

شهردار کرمانشاه گفت: زمین نخستین پارکینگ عمومی کامیون توسط شهرداری کرمانشاه جانمایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ورود کامیون‌ها به شهر کرمانشاه ممنوع و مقرر شده بود تنها کامیون‌های حمل آرد و تانکرهای حمل سوخت اجازه تردد داشته باشند. یکی از مشکلات طرح تأمین پارکینگ بود که امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _در سی و یکمین جلسه شورای ترافیک در سالن جلسات شهرداری که به ریاست شهردار کرمانشاه و تمام اعضا برگزار شد، زمینی به مساحت ۹۵۴۰ مترمربع در جاده قدیم در راستای عملیات اجرایی در نظر گرفته شد.

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه در این نشست، اظهار کرد: با توجه به نارضایتی شهروندان از پارک ماشین‌های سنگین و تردد آن‌ها در معابر شهر، همچنین نبود پارکینگ مناسب برای ماشین‌های سنگین، اولین پارکینگ عمومی کامیون توسط شهرداری کرمانشاه جانمایی شده است.

وی ادامه داد: ورود کامیون نیز در ساعاتی از روز به محدوده شهر کرمانشاه ممنوع شده است.

در این جلسه گزارشی از بازدید و بررسی میدانی طرح آزمایشی پیاده‌راه نوبهار نیز مطرح و مقرر شد طرح آزمایشی پیاده‌راه نوبهار در هفته آینده اجرا شود.

همچنین، در ادامه جلسه شورای ترافیک اصلاحات هندسی اتصال خیابان سراب به صادقیه نیز مطرح شد که با توجه به نظر کارشناسان معاونت ترافیک شهرداری این طرح به تصویب رسید.

کد خبر 747583

دیگر خبرها

  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • برخورد موتورسیکلت به بلوار در عسلویه ۲ نفر کشته و مصدوم داشت
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان
  • اجرای طرح چراغ روشن برای بیش ازهزار وسیله نقلیه
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان