Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@00:36:55 GMT

پرونده ارزش افزوده در کشور ۱.۶ میلیون نفر شاکی دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۳۳۷۱

پرونده ارزش افزوده در کشور ۱.۶ میلیون نفر شاکی دارد

نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه در استانداری برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه با حضور مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور در استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشروح خبرها به شرح ذیل است:

پرونده ارزش افزوده در کشور ۱.۶ میلیون نفر شاکی دارد

سیدمحمد امامی پیش از ظهر امروز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: uso از محل اعتبارات دولتی برای پوشش و ایجاد ارتباط در مناطق روستایی و کم‌برخوردار استفاده می‌کند که با توجه به پیگیری وزیر ارتباطات این امکان مهیا شده که از این محل ارتباطات روستایی از قبیل تلفن ثابت و پوشش تلفن همراه و همچنین ایجاد شبکه فیبر در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور گفت: از جمله دستاوردهایی که در این حوزه داشتیم بحث تغییر ۳۰۰ سایت همراه اول در استان کرمانشاه بوده است که با توجه به این تغییر روستاها به شبکه تلفن همراه کشور با کیفیتی مناسب متصل شدند.

این مسئول بیان داشت: جاهایی که مشکل پوشش هر سه آنتن تلفن همراه داریم که مربوط به مشکل برق عدم امنیت سایت ها و عدم همکاری شهرداری ها برای احداث سایت در شهرستان ها است.

امامی تصریح کرد: پوشش رادیویی ۱۰۰ درصدی کار سخت و هزینه برداری است و با توجه به موضوع تداخل و عوارض زمین و مشکلات فنی این کار عملاً غیر ممکن است.

وی ادامه داد: بر این اساس با توجه به سرویس رومینگ و به خدمت گرفتن امکانات اپراتورهای دیگر و افزایش توان این مشکل را به حداقل می‌رسانیم.

مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور اظهار داشت: البته این مشکل را در استان کرمانشاه مجددا بررسی می‌کنیم و هر سه اپراتور تلفن همراه را ملزم می کنیم که مشکلات را مخصوصاً در مسیرهای جاده‌ای به حداقل برسانند.

این مسئول خاطر نشان کرد: اپراتورهای تلفن همراه برای پوشش کل کشور تعهداتی دارند و مانند قراردادی عمل می کنند که چه مقدار از جاده را پوشش دهند و مواردی که مشکل داریم خارج از تعهدات اپراتور هاست و اگر جایی بود که در تعهد آنها قرار داشت حتماً اپراتور ها را جریمه های میلیاردی خواهیم کرد و در جاهایی که در تعهدشان نیست از آنها می‌خواهیم که آن قسمت‌ها را نیز انجام دهند.

وی افزود: حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر جاده در کشور داریم که ۸۰ درصد آن در تعهد اپراتورها است و ۲۰ درصد باقیمانده را از محل uso و اعتبارات دولتی پوشش می دهیم.

مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور از در اولویت قرار گرفتن استان‌های مرزی جهت پوشش آنتن دهی خبر داد و گفت: با تشکیل یک کارگروه مشکلات را سطح بندی می کنیم و در روستاها جاده‌ها و شهرها استاندارد لازم را برای رعایت اعلام خواهیم کرد و در جاده‌ها نقاط کور را تعیین تکلیف می‌کنیم و مشکلات را به حداقل خواهیم رساند ضمن اینکه در بحث اربعین استان کرمانشاه در اولویت قرار دارد سایت های سیار را فیکس می کنیم تا پوشش جاده‌ها به حداکثر برسد.

امامی با بیان اینکه در استان کرمانشاه سه اپراتور سیاره ایرانسل، رایتل و همراه اول فعالیت می‌کنند، گفت: از اپراتور ها انتظار داریم با تعرفه مناسب و در چارچوب و پروانه ها کیفیت سرویس مناسب استان را داشته باشند.

این مسئول در پاسخ به سوال استاندار نسبت به آن مقدار از حساب های مردم که به دلیل نامشخص توسط پیامک ها کم شده است، تصریح کرد: این کار به دلیل بسته ارزش افزوده ای است که توسط شرکت های خاص از حساب مردم برداشته شده است و تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مشترکین تشکیل پرونده داده اند و پرونده آنها در قوه قضاییه باز است.

مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور ادامه داد: این مربوط به بسته سرویس‌های ارزش افزوده که شرکت‌های همراه اول با آنها قرارداد دارند و در چارچوب قانون تجارت این کار را انجام داده‌اند که این در پروانه ما نیست ولی ما به آن ورود پیدا کردیم و پرونده آنها هم اکنون در دادگستری باز است و پیگیری می‌شود.

این مسئول اظهارداشت:۳۰ درصد از درآمد اپراتور ها توسط حاکمیت وارد خزانه می شود و در قالب بودجه عمومی کشور صرف استان‌ها می‌شود و این کار به صلاحدید مجلس در کشور توزیع می شود.

وی همچنین در خصوص تداخلات مرزی گفت: تفاهم نامه ای را با کشور عراق در این خصوص بستیم اما چون حاکمیتی در عراق وجود ندارد و عملاً به تعهداتشان عمل نمی کنند سیگنال شان بیشتر از اندازه ای که باید به کشور وارد می شود، و به دنبال حل این مسئله هستیم .

 

انتقاد استاندار کرمانشاه از وضعیت آنتن‌دهی اپراتورها

هوشنگ بازوند پیش از ظهر امروز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، ضمن انتقاد به عملکرد ایرانسل و همراه اول در استان اظهار داشت: وضعیت آنتن دهی این اپراتورها در استان کرمانشاه مناسب نیست.

وی افزود: در ایام زلزله و اربعین اپراتور ایرانسل عملکرد بسیاری ضعیفی داشت و مردم در این خصوص در مضیقه بودند.

استاندار کرمانشاه گفت: این در حالیست که در استانهای دیگر علاوه بر اینکه وضعیت آنتن دهی مناسبی دارند، اپراتورها به انجام امورات فرهنگی، خدمات اجتماعی و ورزشی نیز می پردازند.

وی با اشاره به فعالیت ۳ اپراتور ایرانسل، رایتل و همراه اول در استان خاطر نشان کرد: ما اصلا از عملکرد این اپراتورها که چه میزان پول از مردم دریافت می کنند و چه خدماتی ارائه می دهند،اطلاعی نداریم.

بازوند بیان داشت: وضعیت آنتن دهی آنها حتی در راههای اصلی و مسیرهای داخلی شهر نامطلوب است و نقاط کور در راهها بسیار است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه به بهانه ارزش افزوده از حساب مردم کم می کنند و این عملا دزدی محسوب می شود، گفت: در این راستا طبق خبر واصله از حساب یک جوان جوانرودی ۱۲ میلیون تومان برداشت کردند و مخابرات باید این مبالغ را به حساب مردم برگرداند.

وی تاکید کرد: همراه اول و ایرانسل موظف هستند سال آینده علاوه بر ارائه گزارش عملکرد، برنامه توسعه خدمات خود را نیز به ما ارائه دهند.

 

دستور پیگیری رفع مشکل پخش فوتبال در شهرستان‌ها

افشین امیری ظهر امروز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، در خصوص پوشش سیگنال تلویزیونی در برخی شهرستانهای استان، اظهار داشت: برای پخش برنامه فوتبال از شبکه ۳ سیما در شهرستانها مشکلاتی داریم، البته برنامه های این شبکه تلویزیونی قطع نیست.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در خصوص پخش برنامه فوتبال ۲ مشکل اساسی داریم، افزود: یکی مشکل پهنای باند است که باید به صورت متمرکز در سطح ملی و در وزارتخانه حل و فصل شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این خصوص مکاتباتی با وزارتخانه از سوی استانداری صورت گرفته است و ما نیز منتظر نتیجه هستیم.

امیری عنوان کرد: مشکل دیگر در حوزه سیگنال رسانی است که ما در ۱۳ شهرستان استان به لحاظ سیگنال رسانی مشکل نداریم فقط در ۲ شهرستان هرسین و ثلاث باباجانی مشکل وجود دارد که با اهتمام ویژه در حال حل و فصل است.

وی با اشاره به اینکه به منظور فراهم کردن زیرساخت های لازم ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی هزینه های آن توسط استان و سازمان برنامه و بودجه باید تامین شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه بیان داشت: در این خصوص تصمیمات لازم گرفته شود و اعتبار لازم در اختیار صدا و سیما قرار گیرد تا با عقد قرارداد با مخابرات مشکل را حل و فصل کنیم.

استاندار کرمانشاه نیز در این رابطه بیان داشت: بر این اساس در اسرع وقت مذاکرات لازم با وزارتخانه های مربوطه انجام شود تا در صورت نیاز، بودجه لازم از منابع استانی تامین شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران شدن این کالاها تخلف است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ایرنا، مسعود امرالهی درباره شایعات مطرح شده در خصوص افزایش ۱۰ درصدی عوارض گمرکی و ارزش افزوده کالاهای اساسی افزود: با ورود دولت سیزدهم و تصمیم هیات وزیران مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالاهای اساسی امسال تغییری نکرده و همچنان یک درصد باقی می ماند.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: با توجه به اینکه کالاهای اساسی همچنان با ارز ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومانی تامین و وارد کشور می شود و عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده تغییری نکرده است هرگونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی از جمله شکر، قند، حبوبات و سایر کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود.

وی تصریح کرد: به طور حتم با متخلفان و گران فروشان کالاهای اساسی در بازار برخورد قانونی خواهد شد.

٢٢٣٢٢٣

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897151

دیگر خبرها

  • گران شدن این کالاها تخلف است!
  • صنعت نفت ایران بالاترین ارزش افزوده را دارد/ علت جذب سرمایه خارجی
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • بهادری جهرمی: مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد کاهش یافت
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد