Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکیداتی در رابطه با انتخابات۹۸/ سفر ظریف به قطر/ مجمع مجالس آسیایی فرصت رایزنی برای بهتر شدن روابط اقتصادی بین کشورها/ تاکید عارف بر ارتباط کابینه با دانشگاه ها/ محورهای استیضاح وزیر کشور و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست وسوم آذر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، ۳۹ نماینده مجلس خواستار استیضاح وزیر کشور به دلیل عملکرد وی در ناآرامی‌های آبان ماه شدند که محورهای این استیضاح و اسامی استیضاح‌کنندگان را میتوانید اینجا بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به کشور ترکیه برای حضور در دوازدهمین مجمع مجالس آسیایی مهمترین اهداف سفر به ترکیه برای حضور در مجمع مجالس کشورهای آسیایی را تشریح کرد و گفت: مجمع مجالس آسیایی در سال های اخیر، تلاش های خوبی برای ایجاد فرصت های تجاری، علمی و همچنین رایزنی در حوزه مسائل امنیتی و امنیت پایدار فراهم کرده است و در این اجلاس نیز  همین تفکر دنبال خواهد شد؛  چرا که رویکرد قرن معاصر، توجه به تاثیرگذاری کشورهای آسیایی است.

انتخابات ۹۸

سلیمی، عضو فراکسیون مستقلین مجلس: کاندیداهای انتخابات به‌جای تخریب جریانات مقابل صادقانه با مردم صحبت کنند

میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس: به نظر می‌رسد شرایط برای برگزاری انتخابات رقابتی فراهم است

ندیمی، یک نماینده پیشین مجلس: هنوز تب و تاب انتخابات به گرما نرسیده است

یارمحمدی، عضو فراکسیون امید مجلس: کاندیداهای انتخابات باید با درنظر گرفتن واقعیت‌ها صادقانه با مردم صحبت کنند

نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: مردم در انتخابات مجلس واقع‌بینانه‌تر رای خواهند داد

***

محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید مجلس گفت: شرایط در سال‌های ۹۲ و ۹۶ به گونه‌ای پیش رفت که اصلاح‌طلب‌ها پشت آقای روحانی آمدند این حمایت به آن معنا نیست که دولت فعلی اصلاح طلب است البته ما هم باید مسئولیت حمایت از دولت را بپذیریم. در عین حال فکر می‌کنم درباره این دولت مقداری سیاه‌نمایی می‌شود چون کارهای خوبی در توسعه زیر بناها، بهبود مناطق محروم و وضعیت بهداشت و درمان انجام داده است. وی در بخش دیگری از این گفت و گفت و گو تاکید کرد: کابینه باید ارتباط خوبی با دانشگاه‌ها داشته باشد.

وزیر خارجه کشورمان به منظور شرکت در «فروم دوحه» عازم قطر شد. قرار است محمد جواد ظریف در این سفر ضمن سخنرانی در فروم دوحه دیدار و گفت‌وگوهایی نیز در حاشیه این نشست با برخی همتایان  خود داشته باشد.

همچنین برایان هوک، رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا که برای شرکت در "سمینار دوحه" به کشور قطر سفر کرده است با متهم کردن ایران به انجام اقدامات خصمانه گفت: تحریم‌های ایران به منظور مجازات این کشور نیست بلکه به منظور تامین امنیت ملی آمریکا است. وی افزود: اگر ایران فعالیت‌های خصمانه خود را متوقف کند ما آماده رفع تحریم‌ها و از سرگیری روابط دیپلماتیک با این کشور خواهیم بود.

نخست وزیر مالزی: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نقض آشکار منشور سازمان ملل است

نماینده دائم کویت در سازمان ملل : خواهان تحریم ایران نیستیم/ امیدواریم برجام اصلاح شود

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسایل بین‌الملل و آمریکا گفت: بسیار دور از انتظار است که تبادل زندانی‌ها میان ایران و آمریکا سرمنشاء تحولاتی شود که به تنش در موضوع هسته‌ای و برجام پایان دهد. وی همچنین با بیان اینکه مسکو توان بازگرداندن آمریکا را به برجام ندارد، توضیح داد:مسکو چنین ظرفیتی ندارد چون روسیه در روابط با آمریکا دچار مشکلات اساس است و به جز شخص ترامپ و معدود مشاوران و دستیارانش که رویکرد مثبتی به روسیه دارند، ساختار سیاسی داخلی آمریکا، روسیه را دشمنی خطرناک و منفور می‌داند و اساسا پروژه استعفای ترامپ را به خاطر روابط ترامپ با روسیه و مساله اوکراین کلید زده‌اند. از این رو مسکو نفوذ کلانی در آمریکا برای باز کردن مسیر مذاکرات میان ایران و آمریکا ندارد.

درهمین رابطه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه امیدواریم تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن منجر به گفت‌وگوی گسترده‌تر در امور کنسولگری بشود، افزود: تا زمانی که ایران به رفتارهای خود ادامه دهد ما نیز به سیاست فشار حداکثری ادامه خواهیم داد. وی در ادامه تاکید کرد: به فشار حداکثری ادامه می‌دهیم.

نعمت احمدی با اشاره به چهلمین سالگرد تصویب قانون اساسی درباره‌ بازنگری قانون اساسی گفت: بازنگری قانون اساسی اگر بخواهد طبق اصل ۱۷۷ آن که بازنگری را تعیین کرده است انجام شود اصلا امکان عملی ندارد. در این اصل گفته می‌شود که اولا رهبری باید اصولی را که قرار است مورد بازنگری قرار گیرد را تعیین کند. دوما دو سوم نمایندگان نیز آن‌ها را تایید کنند و بعد گروهی را تشکیل دهند که آن گروه قانون اساسی را اجرا کند. خب اصلا امکان ندارد که دو سوم نمایندگان مجلس را بتوانیم جمع کنیم و تازه زمانی که بخواهیم قانونی را بازنگری کنیم لازم است هیئتی جمع شود. این حقوقدان با بیان اینکه قانون اساسی فصل سومی به نام «حقوق ملت» دارد، تاکید کرد: فصل «حقوق ملت» را اجرا کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استیضاح وزیر کشور علي لاريجاني ایران و آمریکا انتخابات 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد

«پرویز سروری» عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تعیین تکلیف ۱۵ درصد نمایندگان مجلس دوازدهم به دور دوم موکول شده که عددی تعیین‌کننده است؛ طبیعتاً نتیجه انتخابات در دور دوم، می‌تواند نقش مؤثری در کارآمدی یا ناکارآمدی مجلس آینده ایفا کند.

وی ادامه داد: گروه‌ها و جریانات مختلف سیاسی که در مجلس آینده حضور دارند، برای تکمیل ظرفیت‌شان از فرصت دور دوم حتماً استفاده خواهند کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مجلس دوازدهم متفاوت با مجلس‌های گذشته خواهد بود، افزود: در این مجلس رقابت‌های درون‌گفتمانی حضور و بروز خواهد داشت که البته این مساله می‌تواند، هم تهدید و هم فرصت باشد؛ اگر رقابت‌های زمان انتخابات به داخل مجلس منتقل شود، قطعاً مضر و خطرناک خواهد بود.

سروری افزود: با توجه به اینکه در دور دوم انتخابات مجلس، عموماً مردم با رأی پایین‌تری شرکت می‌کنند، فکر می‌کنم که صداوسیما و احزاب و گروه‌ها می‌توانند در گرم‌کردن فضای انتخاباتی و افزایش مشارکت مؤثر باشند.

وی با اشاره به اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: دغدغه و اولویت مجلس آینده باید دغدغه و اولویت مردم باشد؛ امروز چند موضوع از جمله اقتصاد، اشتغال، معیشت، ازدواج و… برای مردم اهمیت دارد و لذا اولویت مجلس آینده باید پرداختن به آن‌ها باشد؛ مجلس برای تحقق شعار سال و حل مشکلات اقتصادی باید پیش‌قراول باشد.

فعال سیاسی تصریح کرد: موضوع امنیت هم با توجه به اتفاقاتی که در منطقه می‌افتد قابل توجه است و مجلس باید در موضوع تقویت بنیه دفاعی کشور توجه بیشتری داشته باشد چراکه ایران در کانون توطئه‌های جدی قرار دارد؛ البته طعم شیرین اقتدار را در عملیات «وعده صادق» دیدیم و مشخص شد قدرت ملی چقدر می‌تواند در ایجاد صلح و آرامش در کشور مؤثر باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6083374 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • چرا تندروها ظریف را ترسو، واداده، وسط باز، سازشکار و فریب خورده نامیدند؟/ ایرانیان چه زندگی را انتخاب کرده اند؟ / آیا عهدنامه ترکمانچای منفی بود؟
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • علیرضابیگی: مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر