Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اولین جلسه مجمع سلامت شهرستان دشت آزادگان به ریاست حمید سیلاوی فرماندار این شهرستان و با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان و دیگر اعضای شورای سلامت شهرستان و همچنین مدیران سازمان‌های مردم نهاد، سمن‌ها، در محل فرمانداری دشت آزادگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در جلسه مجمع سلامت شهرستان با تاکید بر حفظ سلامت جامعه به عنوان اولویت اول تمامی برنامه‌های شهرستان به منظور تحقق شعار ((پوشش همگانی سلامت برای همه در همه جا)) گفت: سلامت حق مسلم تمامی شهروندان است و لازمه تحقق اهداف مجمع سلامت، مشارکت همگانی و مسئولیت پذیری همه افراد و ارگان‌های دولتی و بخش‌های مختلف در جهت تأمین، حفظ و ارتقای سلامت از طریق فرهنگ سازی و همچنین حمایت‌های قانونی از مبانی این اصل مهم در جامعه است به گونه‌ای که متناسب با نیاز‌های سلامت در جامعه باشد.

او در ادامه بیان داشت: نگاه دولت بر این است که غیر از دستگاه‌های دولتی؛ سازمان‌های مردم نهاد نیز در مسیر اجتماعی کردن سلامت گام بردارند و حتما مشارکت این سازمان‌ها و مردم باید جلب شود که در این بخش نیز از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد مباحث را پیگیری خواهیم کرد.

حکیم عطشانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشت آزادگان در این جلسه با تاکید بر اینکه امروزه یکی از نیاز‌های اصلی حوزه سلامت، اجتماعی شدن سلامت است و اینکه مدیریت بهداشت و درمان به تنهایی قادر به تامین سلامت آحاد افراد منطقه نیست اظهار کرد: مشارکت همه نهاد‌های جامعه و حتی آحاد مردم، در حفظ و سلامت جامعه امری ضروری است

او افزود: نقش مؤثر جلب مشارکت گروه‌های مختلف مردم و همه بخش‌های جامعه، از مرحله تعیین مشکل در سطح محلی تا پیشنهاد راه حل، اجرا و ارزشیابی برنامه‌های ارتقای سلامت، در سطح استانی و ملی، امری ضروری در این طرح است؛ لذا نظام مدیریت سلامت کشور، باید تفویض اختیار و مسئولیت به مردم در حوزه سلامت اقدام به تشکیل مجمع شهرستانی و استانی سلامت، و به تبع آن تشکیل مجمع ملی سلامت نموده است و این گامی ارزشمند در تبلور این رویکرد ملی است.

براساس این گزارش، بررسی، تعیین وتصویب اولویت‌های پیشنهادی کانون، هدف گذاری، تعیین مداخلات و تقسیم کار اقدامات محلی بین ساکنان داوطلب و اعضای مجمع سلامت محله، فراهم نمودن زمینه همکاری بین بخشی، ایجاد تعامل وهم افزایی میان مردم و بخش‌های دولتی وغیر دولتی، پیگیری اجرای مصوبات مطرح شده در مجمع به منظور کاهش مخاطرات سلامت، پیشنهاد تشکیل گروه‌های تخصصی بر اساس ظرفیت ونیاز محله، نظارت و ارزشیابی اقدامات کانون به شکل سالانه واقدام برای موفقیت بیشتر، تهیه ارائه گزارش به مجمع سلامت شهرستان، پیگیری رفع مشکلات کانون از طریق مجمع سلامت شهرستان بر حسب مورد، کمک به توانمندی ساکنان اعضای کانون سلامت محله و گروه‌های مردمی با همکاری دانشگاه و کارشناسان دستگاه‌های مرتبط از مهم‌ترین وظایف و ماموریت‌های مجمع سلامت شهرستان دشت آزادگان است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجمع سلامت بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی تحرکی، سلامت نوجوانان تیران را تهدید می‌کند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون گفت: بی تحرکی و غذاهای، سلامت جسمی نوجوانان این شهرستان را تهدید می‌کند و منجر به بروز بیماری‌های چاقی و فشار خون می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، عباس قاری امروز _شنبه– یکم اردیبهشت_ در آئین زنگ سلامت مدرسه برکت تیران با اشاره به بیماری‌های غیر واگیر دار اظهار کرد: چاقی، فشارخون و دیابت از جمله بیماری‌های غیر واگیردار است که به دلیل بی تحریکی و غذای چرب و ناسالم گسترش پیدا می‌کند.

وی افزود: نوجوانان و کودکان در عصر حاضر با بی تحرکی روبرو هستند که این نگرانی در بین این گروه سنی تیران و کرون نیز وجود دارد و سلامت جسمی آنان در بزرگسالی را تهدید کرده و چالش ساز است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون ادامه داد: ورزش و تحرک برای سلامت جسم و روح افراد مؤثر است و باید این فرهنگ در جامعه خصوصاً در قشر کودک و نوجوانان نهادینه شود.

قاری با بیان اینکه چاقی تهدید علیه سلامتی است، تصریح کرد: بی تحرکی و عدم برنامه ریزی برای ورزش به این شاخصه آسیب می‌زند و هزینه‌های درمانی به افراد تحمیل کرده و همچنین جامعه نیز باید اعتبارات را صرف ایجاد مراکز درمانی کند.

وی اضافه کرد: فرهنگ تغذیه سالم باید در مدارس برای دانش آموزان نهادینه شود که توزیع شیر رایگان در همین راستا بوده و مصرف لبنیات و شیر را به عنوان غذای خوب ترویج می‌دهد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون با اشاره به پوشش بیش از ۹۰ درصد پایش فشار خون در این منطقه، خاطرنشان کرد: همراهی مردم برای سلامتی بسیار مهم بوده و همین موضوع می‌تواند بستر را برای فرهنگ سازی بیش از گذشته فراهم کند.

وی یادآورشد: نگاه خانواده‌ها به سلامت جسم و روح، فرزندان را در این مسیر همراه کرده و به سلامتی جامعه نیز کمک می‌کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون به برنامه‌های هفته سلامت نیز اشاره کرد و گفت: کنترل فشارخون، برگزاری جلسات‌آموزشی و پرسش و پاسخ، مسابقات فرهنگی و ورزشی و تبلیغات شهری از جمله برنامه‌های این هفته در تیران و کرون است.

کد خبر 746678

دیگر خبرها

  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶۰۰ شهروند در بوستان آزادگان
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • تشکیل اولین فراکسیون مجلس دوازدهم کلید خورد
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • بی تحرکی، سلامت نوجوانان تیران را تهدید می‌کند
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان خوی