Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن تجارت درباره قیمت خودروها گفت: قیمت خودرو از سوی خودروسازان افزایش پیدا نکرده است؛ افزایش قیمتی که در بازار شاهد هستیم منجر به التهاب شده است.

وزیر صمت افزود: افزایش قیمت بنزین به صورت طبیعی بر همه چیز اثر گذاشته و نمی‌توان اثر آن را ندیده گرفت. ضمن اینکه افزایش نرخ خودرو در بازار آزاد هم مانند دیگر کالاها تحت تاثیر قرار گرفته‌ و به همین دلیل نرخ خودرو در بازار هم بر همین اساس افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی افزود: قیمت خودرو از سوی خودروسازان به هیچ عنوان افزایش پیدا نکرده است ضمن اینکه خودروسازان نمی‌توانند نرخ خودرو را افزایش دهند چرا که مجوز این کار را ندارند.نه خودروساز و نه هیچ کدام از شرکت‌های دولتی و شبه دولتی حداقل تا آخر سال حق افزایش نرخ را ندارند.

وزیر صمت اظهار داشت: افزایش نرخ خودرو به دلیل تلاطم‌های بازار است. ولی ما در حال پیگیری این موضوع هستیم. این در حالی است که ما شاهد قیمت سازی در فضای مجازی هم هستیم به طوری که یک فرد بدون داشتن خودرو، 5 هزار آگهی فروش را به صورت صوری منتشر کرده تا قیمت سازی کند.

رحمانی افزود: تا شب عید چند ماه فرصت داریم. این در حالی است که دولت به صراحت اعلام کرده تا پایان سال هیچ کس حق افزایش قیمت را ندارد؛ البته رئیس‌جمهور در مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای خود اعلام کرده است که هیچ کس حق افزایش نرخ را ندارند.اگر هر شرکت دولتی و شبه دولتی تغییر قیمتی را در اجناس، کالاها و محصولاتش داشته باشد حتما تخلف کرده و با آن قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد:‌ ما به شدت با افزایش قیمت‌ها برخورد خواهیم کرد ضمن اینکه در زمینه کم فروشی هم که ذاتا تخلف محسوب می‌شود هم وزارت صمت و هم سازمان تعزیرات حکومتی قاطعانه ورود کرده و با متخلفین برخورد خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رضا رحمانی وزیر صنعت قیمت خودرو بازار خود قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها دربازار؛ کوئیک،دنا، تارا و انواع پژو چند شد؟ | جدول قیمت ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، روند یکسانی ندارد و هر دو بازار خودروهای داخلی و مونتاژی، افت‌وخیزهایی را تجربه می‌کنند. در این میان، یکی از محصولات وارداتی بازار ۹۰ میلیون تومان ارزان شده است!

از روز گذشته تنش‌های منطقه کمتر شده و التهابات بازار نیز به تبعیت از این موضوع کاهش یافته است. بنابراین نرخ ارز هم به عنوان بزرگ‌ترین محرک بازار خودرو نسبت به ابتدای هفته از ثبات بیشتری برخوردار است و باعث می‌شود تا قیمت خودرو روند مشخصی نداشته باشد، اما با این وجود، خودروی وارداتی همچون شاین مکس ایران خودرو نسبت به روز گذشته ۹۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ دو میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی بازار اغلب کاهشی گزارش می‌شود. ساینا S اتوماتیک یکی از اقتصادی‌ترین محصولات دنده‌اتومات بازار داخلی است که از روز گذشته پنج میلیون تومان گران شده بود، امروز یک میلیون تومان افت قیمت دارد و با ۵۰۲ میلیون تومان معامله می‌شود.

متقاضیان خرید پژو پارس بخوانند | سازمان تعزیرات تکلیف تولید پژو پارس را روشن کرد

کوییک دنده‌ای S هاچ‌بک اقتصادی شرکت سایپا به شمار می‌رود که از آغاز امروز، هیچ تغییری ندارد و با همان نرخ ۴۵۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ یکی از پرقدرت‌ترین محصولات بازار داخلی است که از صبح امروز ۱۳ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به کانال ۹۹۲ میلیون تومان رسیده است.

تارا اتوماتیک V۴ گران‌ترین خودرو داخلی بازار محسوب می‌شود که گویا هنوز هم به افزایش قیمت هفته‌های گذشته راضی نشده و از صبح امروز با رشد ۱۹ میلیون تومانی به نرخ یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نسبت به داخلی‌های بازار، افزایش یافته است.

جک J۴ آپشنال ارزان‌ترین خودروی مونتاژی کرمان موتور بوده که روز گذشته تغییری نداشت، اما از ابتدای امروز ۲۰ میلیون تومان رشد قیمت دارد و با ۹۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هایما S۵ اتوماتیک ۶سرعته کراس‌اوور مونتاژی ایران‌خودرو به شمار می‌رود که روز گذشته با رشد ۵۰ میلیون تومانی رکورددار افزایش قیمت در بازار مونتاژی‌ها بود، اما از صبح امروز ۳۵ میلیون تومان افت قیمت داشته و با نرخ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

خبر مهم برای خریداران خودرو | اعلام نتیجه شکایت از ایران خودرو و سایپا

مکث کلوت دنده دستی یکی از پیکاپ‌های مونتاژی مکث موتور محسوب می‌شود که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون تومان رشد یافته و به کانال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

لاماری ایما جزو محبوب‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار شمرده می‌شود که از آغاز روند معاملات امروز هیچ تغییری ندارد و با همان نرخ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 844881 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا خودرو خودرو - ایرانی ايران خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • هونگچی H ۵؛ سدان چینی ۵میلیاردی در بازار!
  • وزیر صمت: حل مشکل تامین لاستیک به زودی
  • خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!
  • افزایش ۵ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها دربازار؛ کوئیک،دنا، تارا و انواع پژو چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • ژست سوئیسی استاندارد خودرو قیمت‌ها را افزایش می‌دهد؟
  • آیا باید با رویای شیرین اقتصاد تک‌نرخی وداع کنیم؟
  • جنگ در راه نیست ،در همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد
  • جنگ در راه نیست ،در همچنان بر همان پاشنه میچرخد
  • توزیع لاستیک با تعرفه دولتی با هدف تعادل بخشی قیمت بازار
  • قیمت این خودرو ۸۰ میلیون تومان ریخت