Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان گفت: بیش از یک میلیون و ۱۳۳ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان در بانک کاداستر استان جانمایی و ۴۸۷ هزار هکتار تثبیت شده است .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدجعفر مفیدی ظهر امروز در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به اجرای طرح کاداستر در استان گلستان اظهارداشت: در حال حاضر 24 گیرنده متحرک و سه گیرنده ثابت برای ارسال تحصیحات مختصات ماهواره‌ای در استان استقرار یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 448 هزار و 683 قطعه نقشه کاداستر در حریم شهرها و روستاهای استان تهیه شده و در بانک اطلاعاتی جانمایی شد. همچنین بیش از 135 هزار و 732 قطعه از املاک حوزه ثبتی استان در سیستم کاداستر با مشخصات UTM به ثبت رسیده که قابلیت صدور سند دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان بیان داشت: جانمایی بافت‌های فرسوده استان به مساحت یکهزار و 647 هکتار، سکونتگاه‌های غیررسمی 713 مورد به مساحت یکهزار و 327 هکتار، جانمایی بافت‌های ناکارآمد شهری به وسعت 351 هکتار انجام شده است. علاوه براین بیش از یک میلیون و 133 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان در بانک کاداستر استان جانمایی و 487 هزار هکتار تثبیت شده است. در حوزه محیط زیست و مناطق چهارگانه حفاظتی بیش از 387 هکتار جانمایی شد.

داوود طبرسا، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان نیز در این جلسه با اشاره به عدم استقبال دستگاه‌های اجرایی از اجرای طرح کاداستر اظهارداشت: کل املاک دولتی که در سامانه به ثبت رسیده 7 هزار و 690 مورد است در حالیکه برای 8 هزار و 538 ملک دولتی سند داریم. از این تعداد نیز فقط 621 ملک دارای سند تک برگی است و بقیه اسناد دفترچه‌ای دارند.

وی ادامه داد: اخیرا از تهران لیست 40 هزار ملک دولتی از جمله آموزش و پرورش، زمین‌های فوتبال و غیره به استان ارسال شده که ما نیز به تفکیک برای دستگاه‌های اجرایی ارسال کردیم اما همکاری دستگاه‌ها در این زمینه خیلی کم است.

محمد حمیدی، فرماندار گرگان نیز گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی از شفافیت فرار می‌کنند و چندان تمایلی به اعلام املاکی که در اختیار آنان است، ندارند.

وی با بیان اینکه تهیه نقشه و دریافت سند کاداستر برای املاک دولتی ممکن است برای برخی دستگاه‌های اجرایی هزینه داشته باشد، افزود: می‌توان این طرح را در دو فاز اجرا کرد. در مرحله نخست که اعتبار چندانی نیاز ندارد دستگاه‌ها نقشه‌های املاک را تهیه و در اختیار اداره ثبت قرار دهند و در فاز دوم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعتبار ویژه‌ای را برای صدور سند کاداستر اختصاص دهد. فرمانداری گرگان اعتبار ویژه‌ای را امسال برای اجرای این طرح در شهرستان پیش‌بینی می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور اقتصادی و دارایی پیشگیری از وقوع جرم فرماندار ماهواره منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در حاشیه این مراسم با گرامیداشت روز هوای پاک گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید در راستای حراست و حفاظت از منابع طبیعی این سرمایه خدادادی تلاش کرد.
مراد باباخانی افزود: اهمیت و توجه به طبیعت و منابع خدادادی محیط زیست یک وظیفه است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی افزود: اگرچه اقلیم قصرشیرین گرم و خشک است، اما دارای خاک مرغوب و حاصلخیز و و منابع آبی خوبی است که می‌توان از آن برای کاشت هرچه بیشتر درختان بهره گرفت.

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان