Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه نشست سراسری با پلیس اطلاعات و امنیت ناجا و تاکید بر همکاری در تامین امنیت انتخابات گفت: در روز‌های آتی به استقبال انتخابات می‌رویم و نقش پلیس به ویژه در روز انتخابات به منظور تامین امنیت شهروندان موثر و مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کدخدایی افزود: پلیس به عنوان یکی از مراجع چهارگانه طبق قانون شناخته می‌شود و همکار شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت و اجرایی به حساب می‌آید و کار خود را آغاز کرده و عملکرد خوبی داشته است.

او گفت: شورای نگهبان وظیفه اجرای قانون را برعهده دارد و متاسفانه اصلاحیه قانون انتخابات به سرانجام نرسید، اما تاکید داریم همه امور بر اساس قانون انجام شود.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: این روز‌ها نمایندگان برخی احزاب به شورای نگهبان رفت و آمد دارند که روندی عادی است، زیرا ما باید پاسخگوی سوال‌ها و ابهام‌های آنان باشیم و اگر نشست‌هایی نیز برگزار می‌شود، این نشست‌ها متعارف است و خارج از موازین قانونی نیست.

او تصریح کرد:​ نقش پلیس به ویژه در روز برگزاری انتخابات بسیار موثر و پلیس تامین کننده امنیت و آرامش است به ویژه برای شهروندانی که در انتخابات حضور موثری دارند.

کدخدایی گفت: بر اساس قانون نیز پلیس یکی از مراجع چهارگانه و همکار شورای نگهبان، شورای نظارت و همچنین هیئت‌های اجرایی شناخته می‌شود و خوشبختانه کارشان را هم برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات آغاز کردند.

او درباره ساز و کار طراحی شده برای تایید صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی گفت: وظیفه شورای نگهبان اجرای قانون است، متاسفانه اصلاحیه قانون امسال به سرانجام نرسید و آنچه اکنون در اختیار داریم موادی است که در قانون انتخابات در ماده ۲۸ و ۳۰ قانون شرایطی را ذکر کرده است مانند مدرک تحصیلی، سابقه کار، التزام عملی به اسلام ونظام اسلامی و ...؛ و ما ناچار هستیم وفق همین قوانین بررسی‌های صلاحیتی خود را انجام بدهیم.

کدخدایی درباره رفت و آمد برخی از نمایندگان احزاب به شورای نگهبان تصریح کرد: ما در شورای نگهبان باید پاسخگو باشیم و افراد، نمایندگان احزاب و گروه‌ها از گذشته به شورای نگهبان رفت و آمد دارند، سوال‌هایی دارند و ما باید به آن‌ها توضیح دهیم و پاسخگو باشیم و از حضورشان استقبال می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان افرود: در هر بخشی از کار حاضر هستیم که توضیح لازم را هم به داوطلبان و هم نمایندگان احزاب و گروه‌ها ارائه دهیم، البته نشست‌هایی نیز برگزار شده که متعارف است و در اخبار هم مطرح می‌شود و بیشتر برای توضیح عملکرد شورای نگهبان بوده است.

کدخدایی به نامزد‌های انتخابانی توصیه کرد در این مرحله فقط باید رعایت قانون و شرایط قانونی را مدنظر قرار دهند و اگر کسی اعتراضی دارد، اعتراض خود را در مراحلی که در قانون پیش‌بینی شده است و درون زمان‌های مقرر، ارائه کند.

او گفت: هیئت‌های نظارت شورای نگهبان و خود ما نیز در هیئت مرکزی و شورای نگهبان آماده هستیم که اگر کسی اعتراضی دارد، بررسی می‌کنیم و آماده هستیم گزارش آن را در رسانه ملی اعلام کنیم.

سخنگو و قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: انتخابات دوم اسفندماه، انتخاباتی پرشور، سالم و با مشارکت بالا و به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

کدخدایی در نشست تخصصی روسای پلیس امنیت عمومی سراسر کشور با اشاره به نقش پلیس در انتخابات بیان کرد: اهمیت انتخابات در تمامی کشور‌ها روشن است؛ انتخابات به ارزش تبدیل شده و موضوعیت پیدا کرده است و امروزه خود انتخابات برای ما اهمیت دارد و طبیعتا چشم‌هایی نیز در داخل و خارج متوجه آن است.

او به انتخاب پیش رو در اسفند اشاره و تصریح کرد: سلامت و مشارکت دو نکته حائز اهمیت در برگزاری انتخابات است که ناجا در تامین هر دو هدف نقش موثری دارد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: حضور پلیس در صحنه، برخورد با متخلفان و ارائه گزارش به شورای نگهبان از جمله محور‌های تعیین کننده و سرنوشت ساز در انتخابات است.

کدخدایی همچنین به موضوع تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: در دو ماده اشاره شده که اگر تبلیغات خلاف قانون صورت بگیرد موظف هستیم که با کمک نیروی انتظامی نسبت به آن اقدامات لازم صورت بگیرد و این می‌رساند که نقش پلیس در بررسی صلاحیت ها، برگزاری انتخابات و آماده سازی حوزه انتخابیه بسیار تعیین کننده و موثر است.

او همچنین با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات عنوان کرد: امروزه بسیاری از کشور‌ها به میزان مشارکت در انتخابات توجه نمی‌کنند، این در حالی است که مشارکت در کشور ما به ویژه برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همچنین مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه هر چقدر مشارکت بیشتر باشد، تضمینی برای منافع ملی نیز تلقی می‌شود، ادامه داد: اگر قانون به درستی اجرا شود مشارکت نیز بالا می‌رود البته این را هم بگویم که مردم انتظار دارند که قانون به درستی و کامل اجرا شود.

کدخدایی با اشاره به این که ما به دنبال اجرای قانون هستیم و انتظار داریم که هیئت‌های اجرایی براساس قانون وظایف خود را انجام دهند، تصریح کرد: ان شاء الله با تامین امنیت از سوی نیروی انتظامی و ارسال مستندات دقیق برای هیئت‌های اجرایی و نظارتی زمینه مشارکت گسترده و سالم در انتخابات پیش رو فراهم شود.

سخنگو و قائم مقام دبیر شورای نگهبان عنوان کرد: امیدواریم که انتخابات دوم اسفندماه، انتخاباتی پرشور، سالم و با مشارکت بالا و به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شود و اگر فردی هم اعتراضی دارد باید شکایت خود را در زمان مقرر عنوان کند و مطمئن باشد که ما قطعا اعتراض‌ها را بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای نگهبان انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم

 حجت الاسلام والمسلمین مهدی عرب پور  با تبریک سال نو و ماه ضیافت الهی گفت: دوستان شورای ائتلاف در شهرستان‌ها و مرکز استان تلاش وافری در انتخابات داشتند و منتخبان مجلس همه از نیرو‌های انقلابی و ولایی هستند.

وی بابیان اینکه اکثر منتخبان مجلس دوازدهم در چرخه انتخاب شورای ائتلاف قرار داشتند، بیان داشت: تصمیم بر این شد پس از تایید انتخابات حوزه‌ها توسط شورای نگهبان در خدمت منتخبان مجلس دوازدهم باشیم که امروز محقق شد.

عرب پور با بیان اینکه مصمم هستیم به طور منظم در خدمت دوستان نماینده باشیم، گفت: اعضای شورای ائتلاف  از مدیران با تجربه و جوانان نخبه هستند و مشاوران خوبی برای نمایندگان محسوب می‌شوند.

رئیس شورای ائتلاف استان کرمان خاطرنشان کرد: بنای نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه با سرلوحه قرار دادن وحدت، باید خدمت به مردم باشد.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید در سطح استان وحدت داشته باشند و با تعامل در مجمع نمایندگان استان از عملکرد جزیره‌ای پرهیز کنند تا خدمتی در شان مردم نجیب کرمان از خود داشته باشند.

رئیس شورای اصولگرایان کرمان با بیان اینکه منتخبان باید برنامه چهار ساله داشته باشند، تصریح کرد: مشکلات کلان استان توسط دستگاه‌ها و نخبگان تدوین و دسته بندی شده و باید پیگیر آنها باشید.

عرب پور با بیان اینکه استان کرمان در زمینه معادن، صنایع و کشاورزی غنی است، تاکید کرد: حق استان کرمان در زمینه برگشت درآمد مالیات و معادن با همدلی و پیگیری نمایندگان محقق می‌شود.

 مجید دوستعلی منتخب حوزه کرمان و راور در این نشست اظهار داشت: اگر مجمع نمایندگان استان پای کار باشند با راهبرد‌های اساسی می‌توان تصمیمات مطلوب و کلانی برای استان کرمان گرفت.

وی با بیان اینکه باید سر منافع مردم و کشور هماهنگی صورت پذیرد، بیان داشت: منتخبان باید دنبال انجام وظیفه نمایندگی خود باشند و از حواشی پرهیز کنند.

منتخب حوزه کرمان و راور در مجلس دوازدهم تاکید کرد: وظایف اصلی نمایندگان نظارت و قانون گذاری است و دیدگاه نمایندگان باید در راستای منافع ملی باشد.

 بهنام سعیدی منتخب جیرفت و عنبرآباد در این نشست اظهار داشت: پیروز انتخابات مردم و نظام هستند و مردم یک خادم را انتخاب کردند و بنده با همه رقبای انتخابات تماس گرفتم و اعلام همکاری کردم.

وی با بیان اینکه ترکیب منتخبان استان از نیرو‌های با تجربه، نخبه و دانشگاهی و بسیار راه گشاست، گفت: عدم تعامل لازم نمایندگان در دوره‌های گذشته موجب مشکلاتی برای استان شده است و این دوره نمایندگان باید هم افزایی و هم پوشانی داشته باشند.

منتخب جیرفت و عنبرآباد تاکید کرد: باید برای رضای خداوند کار کرد و به فکر انتخاب چهار سال آینده نبود و پاسخ اعتماد مردم کار کردن و صادقانه خدمت کردن است.

سعیدی با بیان اینکه باید در مسیر انقلاب، ولایت و فرامین مقام معظم رهبری حرکت کرد، تصریح کرد: نگاه نمایندگان باید به اندیشه‌های مقام معظم رهبری در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... باشد.

منتخب جیرفت و عنبرآباد خاطرنشان کرد: اگر در ۲۴ ساعت ۲۰ ساعت هم کار کنیم، باز وقت کم می‌آوریم و در جنوب کرمان کار‌های بر زمین مانده زیادی داریم.

در این نشست  همتی منتخب زرند و کوهبنان اظهار داشت: فضای همدلی و تعامل با حضور رقبا در حوزه انتخابیه ایجاد شده است و در جشن مشارکت مردم، رقیب بنده سخنران مراسم بود.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان همدل هستند، گفت: اختلافی در بین منتخبان وجود ندارد و باید حق استان در زمینه صنایع و معادن از مرکز گرفته شود.

نویدی منتخب شهربابک در این نشست اظهار داشت: در این نشست‌ها باید آسیب شناسی انتخابات صورت پذیرد و احزاب تعامل بیشتری با نمایندگان قبل و بعد از انتخابات داشته باشند.

 انارکی محمدی منتخب رفسنجان و انار در این نشست گفت: وحدت موجب رفع مشکلات مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه نیمی از معادن کشور در استان کرمان هستند، تاکید کرد: استان کرمان زیرساخت‌های لازم را ندارد.

انارکی محمدی تصریح کرد: استان کرمان در زمینه حمل و نقل و آب مشکل جدی دارد و باید از توانمندی‌های نمایندگان استان کرمان استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نشست جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم
  • طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد/ پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، دوباره در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی‌حجابی
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی
  • طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • بررسی فعالیت‌های شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند