Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@09:03:01 GMT

از هر کمکی در حوزه حمل ونقل عمومی استقبال می کنیم

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۳۶۵۰

از هر کمکی در حوزه حمل ونقل عمومی استقبال می کنیم

محمد علیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به پرسشی در خصوص اتوبوس های گاز سوزی که از سوی دولت قرار است به شهرداری ها داده شود و مشکلاتی که مخازن اتوبوس های گازسوز دارند، اظهار داشت: به دلیل کمبود شدید اتوبوس در تهران در شرایطی نیستیم که در خصوص انتخاب اتوبوس ناز کنیم و از هر اتوبوسی که از سوی دولت به شهرداری ها تحویل داده شود، استقبال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تهران باید ۹ هزار اتوبوس داشته باشد که در حال حاضر ۵ هزار و ۹۰۰ اتوبوس دارد که ۵۰۰ اتوبوس به دلیل اینکه مخازن CNG آنها از رده خارج شده، به زودی از ناوگان خارج می شوند. هر چند دولت قول داده طی دو سه ماه آینده مخازن آنها را عوض کند.

علیخانی تصریح کرد: تهران در حال حاضر به سه هزار و ۵۰۰ اتوبوس نیازدارد و با توجه به اینکه بیشتر اتوبوس های تک کابین نیز فرسوده هستند، می توان گفت نیاز واقعی تهران به ۱۰ هزار اتوبوس است بنابراین در این وضعیت انتخاب مدل اتوبوس و امکانات آن جایز نیست و از هر اتوبوسی که به شهرداری داده شود استقبال می کنیم هرچند ایده آل آن است که به سمت اتوبوس های برقی برویم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تأکید کرد: در دنیا بیشتر اتوبوس ها به دلیل کاهش آلودگی هوا، برقی هستند و به طور مثال کشور چین به سمت تولید اتوبوس های برقی رفته است. ما نیز باید با امکانات داخلی که داریم به سمت تولید اتوبوس های برقی برویم.

وی ادامه داد: در روزهای ابتدایی فعالیت شورا و شهرداری، فراخوانی برای تولید اتوبوس های باتری، موتورهای برقی تهیه شد و به مدیریت شهری ارائه شد اما به جای آنکه در دو سال پیش به سمت برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی بروند، به ما خندیدند و بر دوچرخه بازی تأکید کردند. آن زمان پیش نویس فراخوان ۲۰ هزار موتورسیکلت برقی و اتوبوس برقی را تهیه کرده بودیم و به شهرداری پیشنهاد کردیم اما این موضوع پیگیری نشد.

علیخانی گفت: در برخی از موضوعات در حوزه شهری نه تنها درجا نزدیم بلکه عقب گرد نیز داشتیم و اولویت هایی که باید پیگیری می شد، پیگیری نشد. می توانستیم با هزینه های کمتر در حوزه حمل و نقل بازده بیشتری داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص تراموا از سوی مدیریت شهری اظهارداشت: موضوع ال آر تی و یا همان قطار سبک شهری از سوی مشاوران مطرح و در چند مسیر نیز مطالعه شده بود. اعضاء در خصوص آن بحث کردند و پیشنهاد شد هزینه اتوبوس برقی کمتر است و انعطاف آن بیشتر. اما اگر بخش خصوصی با سرمایه خود قصد ایجاد ال آر تی را داشته باشد شورا با آن مخالفتی ندارد و از ایجاد یک مد حمل و نقلی جدید که اعتبار آن توسط بخش خصوصی تأمین شود، استقبال نیز می کند.

کد خبر 4797327 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد علیخانی شورای شهر تهران حمل و نقل عمومی شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه آلودگی هوا معلولان وزارت آموزش و پرورش شهر تهران دستگیری سارق محسن هاشمی پیروز حناچی نیروی انتظامی آتش نشانی سازمان تامین اجتماعی سیدابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرکرد

رئیس سازمان حملو نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: در فروردین سال‌جاری بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرکرد جابه‌جا شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، مهرداد میرزائیان با اشاره به تعداد ترددهای انجام شده طی یک ماه گذشته اظهار کرد: در بخش ملکی ۲۲۶ هزار و ۲۱۹ مسافر و در بخش خصوصی ۶۹۴ هزار و ۴۳۱ مسافر از ناوگان حمل‌ونقل استفاده کردند.

وی افزود: افزایش این تعداد مسافر به این دلیل است که ممکن است یک نفر در روز چند بار با اتوبوس‌های خطوط مختلف در شهر سفر انجام داده باشد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد بیان کرد: همچنین طی یک ماه گذشته ۹۵۱ کارت بلیت الکترونیکی اتوبوس به فروش رسیده است.

میرزائیان ادامه داد: در راستای رفاه حال شهروندان در حال حاضر سه هزار کارت بلیت الکترونیکی دیگر خریداری شده است که به زودی تحویل سازمان خواهد شد.

کد خبر 746854

دیگر خبرها

  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • دولت چگونه به برقی‌سازی حمل و نقل عمومی کمک کند؟
  • تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد آغاز شد
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرکرد
  • جزئیات دقیق افزایش نرخ جدید کرایه تاکسی و مترو + عکس