Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام پیش‌نویس اسناد راهبردی و اجرایی آمایش استان را ارائه کرد.

«رحمت‌الله قیصوری» در نشستی که با حضور«امیر امینی»  رییس امور برنامه ریزی، نظارت و آمایش سرزمین، برگزار شد، اظهار کرد: مطابق با دستورالمعل صادره، از مطالعات آمایش استان، دو سند راهبردی و اجرایی احصا شده و پیش‌نویس آنها در این جلسه ارائه میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توضیح بخش‌های مختلف این اسناد، عنوان کرد: در سند راهبردی آمایش استان به بیانیه چشم انداز استان در افق 1420، اهداف بنیادین توسعه فضایی استان، نقش استان در تقسیم کار ملی و منطقه‌ای، مأموریت‌های توسعه استان، راهبردهای پابرجا، پروگرام‌های اجرایی استان و  شکل بندی کلان نظام فضایی استان پرداخته شده است.

وی با برشمردن ویژگی‌های سند اجرایی آمایش استان بیان گفت:  تخصص‌ها و اولویت‌های توسعه استان، سیاست‌های سرزمینی توسعه بخش‌ها در استان، تصویر سازمان فضایی استان در افق توسعه‌ یافتگی و طرح‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار در برش‌های بخش و شهرستان بخش‌های مختلف سند اجرایی آمایش استان را شکل می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی با هوش مصنوعی

معاون مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات از تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی در سال جاری خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «محمدهادی بکایی»، معاون مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ارتباط با فعالیت های این مرکز اظهار کرد: فعالیت‌ ما در حوزه هوش مصنوعی در پژوهشگاه محدود به زمان راه اندازی مرکز نیست، تقریبا 10 سال در پژوهشگاه در این حوزه مشغول فعالیت هستیم و شروع کار ما با نقشه راه توسعه هوش مصنوعی بود. 

بکایی با بیان اینکه مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات، شش محور اصلی را دنبال می کند که استقرار مرجعیت رگولاتوری و قانون گذاری، مباحث حقوقی و توسعه علمی پژوهشی مواردی از آنها است، تصریح کرد: همچنین با دانشگاه ها هم در سطح حمایت از پایان نامه ها و هم در سطح تعریف پروژه و در نهایت دریافت کار از آنها، در حال همکاری هستیم. 

وی در خصوص ترسیم نمایی از آینده این مرکز، افزود: مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بنا دارد در محورهای ارائه زیرساخت‌های پردازشی، ذخیره‌سازی و نرم‌افزاری در حوزه هوش مصنوعی و کاربردهای آن در صنایع مختلف، مرجعیت قانونی، استانداردسازی و راهبردی در حوزه هوش مصنوعی و کاربردهای آن در صنایع مختلف، ارائه خدمات آزمایشگاهی ارزیابی، رتبه‌بندی و تایید نمونه در حوزه خدمات پایه و کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف، ایفای نقش مشاور مادر در حوزه کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف زیر به قطب اصلی کشور تبدیل شود.

معاون مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات با اشاره به مهمترین اقدام این مرکز، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم انجام شده در این مرکز تدوین سند نقشه راه هوش مصنوعی کشور است؛ اخیرا نیز یک به‌روزرسانی را بر روی نقشه راه اعمال کردیم و با توجه به الحاقیه چهار ماده ای برنامه هفتم توسعه، بحث استخراج نقشه راه هوش مصنوعی بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز ملی فضای مجازی گذاشته شد. 

وی همچنین درخصوص اقدامات مهم دیگر این مرکز، خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی درخصوص توسعه نوآوری و کاربردهای هوش مصنوعی، تعاملاتی سازنده با سازمان ها و وزارتخانه های مختلف مانند وزارت جهاد کشاورزی داشته است، زیرا یکی از مهمترین نیازهای فعلی در این حوزه تخمین سطح زیر کشت محصولات راهبردی است و عدم وجود آمار درست در این حوزه به چشم می آید‌. 

بکایی با ذکر این موضوع که امروز در کشورهای پیشرفته دنیا نقشه های سطح زیر کشت توسط تصاویر ماهواره‌ای استخراج می شوند، گفت: ما در ایران در قالب اجرای یک طرح سه ساله این موضوع را پیش می بریم البته یک سال از این طرح را پشت سر گذاشته ایم و به دستاوردهای قابل قبولی دست یافته ایم و برای محصولاتی مانند گندم، جو و کلزا به نقشه هایی در استان های منتخب رسیده ایم، بنابراین برنامه مرکز در سال دوم نیز رسیدن به 13 محصول راهبردی در این حوزه است و در این راستا همکاری نزدیکی با وزارت جهاد کشاورزی داریم و تقریبا هر دو هفته یک‌بار جلسات شورای راهبردی این پروژه برگزار می شود و ما گزارش‌های خود را ارائه می دهیم و وزارت جهاد کشاورزی پس از تطبیق با آمارهای خود در صورت صحت اطلاعات، تایید و یا اشکال وارده را اعلام می کند، لذا بحث تخمین سطح زیر کشت ابتدای کار است و مرحله بعدی موضوع پیش بینی در این حوزه است. 

معاون مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات با بیان اینکه بر مبنای برنامه ملی توسعه هوش مصنوعی تدوین‌شده در مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی در سال 1400 (و نسخه به روز‌شده آن در سال 1402) برنامه پنج‌ساله‌ای برای این مرکز تدوین شده است، گفت: تبدیل شدن به مرجع استانداردسازی در حوزه هوش مصنوعی، توسعه کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف مانند سلامت و کشاورزی و آغاز به کار آزمایشگاه ارزیابی، رتبه‌بندی و  تایید نمونه خدمات هوش مصنوعی نمونه‌هایی از این دستاوردهای یک‌ساله مرکز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۲۹ میلیارد تومان از محل مالیات به شهرداری های ایلام پرداخت شد
  • اولویت‌بندی و سبک‌سازی پروژه‌ها؛ سیاست‌ راهبردی در راه‌سازی کشور
  • در خرید گندم منافع مردم خط قرمز ماست/ عملیات اجرایی میدان میوه و تره‌بار ایلام باید آغاز شود
  • پیش‌نویس سند نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور بررسی شد
  • ۶ کشوری که از فناوری فضایی برای توسعه دنیای دیجیتال استفاده می‌کنند
  • اخذ سند ثبتی ورزشگاه تختی شهرکرد
  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی توسط مرکز هوش مصنوعی
  • بکارگیری ۵۰۰ جوان آموزش دیده در حوزه نفت و گاز ایلام
  • توجه ویژه به سند آمایش سرزمین در برنامه هفتم توسعه
  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی با هوش مصنوعی