Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@11:19:08 GMT

برخورد با مسئولان خاطی در حال پیگیری است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۳۶۸۰

برخورد با مسئولان خاطی در حال پیگیری است

ایسنا/همدان معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: برخورد با مسئولان خاطی در حال پیگیری بوده اما سطوح رسیدگی به آنها متفاوت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی شنبه 23 آذر در بررسی عملکرد قوه قضائیه در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا، اظهار کرد: در طول سالیان گذشته از قاجار تا کنون دستگاه های قضایی ضعیف نگهداشته شده و این یک ضعف بزرگ در دستگاه قضا محسوب می شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در حال حاضر نیز ضعیف ترین حوزه در کتاب بودجه، حوزه قضایی بوده که از تمامی حوزه ها بودجه کمتری دریافت می کند.

وی کمبود منابع انسانی در قوه قضائیه را یکی از مشکلات ملموس دانست و یادآور شد: اطاله دادرسی و یا تأخیر در رسیدگی قضایی و برخوردهای نامناسب از جمله مشکلات مردم با قوه قضائیه بوده که قبول این امر به عنوان یکی از ضعف های دستگاه قضا بر گردن قوه قضائیه است.

صادقی ادامه داد: در حال حاضر قضات بیش از دو برابر استاندارد به پرونده ها رسیدگی می کنند که در برخی از شعب هر قاضی 150 ساعت به شکایت ها رسیدگی می کند.

وی حجم بالای پرونده ها را از عوامل عدم رضایت مردم از سرعت پیگیری پرونده ها اعلام کرد و افزود: گاهی زمان کم و حجم بالای کاری می تواند از دقت آراء و میزان حوصله در پاسخگویی کم کرده و موجب نارضایتی ارباب رجوع به شعب باشد.

صادقی از وجود 15 میلیون پروند در شعب مختلف قوه قضائیه خبر داد و گفت: در دستگاه قضایی فرآیند رسیدگی به دادرسی ها طولانی بوده ضمن اینکه برخی پرونده ها دو تا پنج بار مورد شکایت قرار گرفته و با عناوین متفاوتی و در شعب مختلف در حال بررسی هستند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: اگر قوه قضائیه در دولتی قوی باشد، امکان استحکام بخشیدن به بخش های دیگر وجود دارد در غیر این صورت نمی تواند تمام ادارات  را به خط کند.

وی علت تضعیف قوه قضائیه توسط دولت های های پیشین را عدم پاسخگویی به اقدامات قضایی دانست و خاطرنشان کرد: اگر جوانان تمایل به فضای عادلانه در جامعه را دارند باید به کمک دستگاه قضا بیایند.

صادقی در پایان با اشاره به برخورد دستگاه قضا با مسئولان اعلام کرد: در حال حاضر برخورد با مسئولان خاطی در حال پیگیری بوده اما سطوح رسیدگی به آنها متفاوت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قضات قوه قضاييه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر

معاون قضایی دادگستری استان و سرپرست محاکم تجدیدنظر کرمان گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، مسعود امیرمیجانی معاون قضایی دادگستری استان و سرپرست محاکم تجدیدنظر کرمان در نشست با رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی یکسال گذشته به ۲۰ شعبه محاکم تجدیدنظر استان کرمان ۴۱ هزار ۲۷۷ پرونده وارد شده است و در مقابل قضات در مجموع ۴۱ هزار و ۳۹۹ فقره پرونده را مورد رسیدگی قرار داده اند و که این آمار حاکی از آن است که خروجی پرونده‌ها بیش از پرونده‌های وارده بوده است.

او اظهار داشت: علیرغم حجم پرونده‌های زیاد در دادگاه تجدیدنظر، قضات تجدیدنظر تلاش‌های قابل توجهی در جهت رسیدگی به پرونده‌ها انجام داده اند.

 
وی با بیان این مطلب که متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر ۸۴ روز است، تصریح کرد: بایستی قضات اوقات رسیدگی را بدون دلیل به زمان‌های بعد موکول نکنند و رسیدگی در اسرع وقت انجام شود و همچنین لازم است رسیدگی سریع به پرونده‌های مراجعین به همراه اتقان آرا مدنظر قرار گیرد.

این مقام قضائی از قضات درخواست کرد: که متناسب سازی جرم با مجازات را در احکام خود درنظر بگیرند و در سال پیش رو کاهش برنامه‌های معوق و پرونده‌های مسن، ساماندهی پرونده‌های کثیرالشاکی، کاهش صدور قرار‌های شکلی و ساماندهی نحوه ارجاع به کارشناس از اولویت‌های دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان می‌باشد.

سپس رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: هدف از تشکیل این کارگروه‌ها اعمال خرد جمعی و تلاش مستمر در اجرای بهینه سند و دستیابی به رفع چالش‌ها در اجرای ماموریت‌های دادگستری استان کرمان است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، اظهار داشت: آمار و شواهد حاکی از عملکرد مثبت شعب تجدیدنظر استان طی یکسال اخیر است.

او گفت: قضات باید ضمن حفظ استقلال قضایی خود در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آراء به اجرای دستور العمل‌ها و برنامه‌های ستادی قوه قضاییه که در جهت نیل به نتایج اجرای سند تحول قوه قضاییه ارائه می‌شود عنایت و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دیگر خبرها

  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • ضرورت مشارکت جمعی برای رسیدن به تحول قضایی
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/متصدی برکنار شد
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • استقبال اژه‌ای از بازدید نمایندگان از زندان‌ها