Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@06:38:33 GMT

فارس من|‌عمر ناوگان حمل‌ونقل برون شهری جوان است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۳۷۶۳

فارس من|‌عمر ناوگان حمل‌ونقل برون شهری جوان است

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در سطح استان مرکزی 448 مینی‌بوس وجود دارد که نزدیک به 50 درصد از آنها مشکلی ندارند.

علی امیری‌خورهه  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به ثبت سوژه مردمی (نوسازی مینی‌بوس‌های خط شازند به اراک) در سامانه فارس من اظهار کرد: در سطح استان مرکزی 448 مینی‌بوس وجود دارد که نزدیک به 50 درصد از آنها مشکلی ندارند و آمارها نشان می‌دهد که حمل‌ونقل عمومی بین شهری استان عمر نسبتا جوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  52 مینی‌بوس در استان عمر بین یک تا 5 سال، 105 مینی‌بوس بین 6 تا 10 سال، 47 مینی‌بوس عمر بین 11 تا 15 سال دارند، این آمار نشان می‌دهد که حمل‌ونقل عمومی بین شهرستانی استان عمر نسبتا جوانی دارد، هرچند که مواردی هم وجود دارد که بین 46 تا 50 سال عمر دارند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در مسیر اراک به شازند و اراک به خنداب نیز 40 تا 50 درصد از مینی‌بوس‌ها دارای شرایط سنی قابل قبولی هستند.

امیری‌خورهه بیان کرد: متقاضی تعویض خودروهای فرسوده با خودرو جدید و استاندارد وجود دارد اما باتوجه به شرایط کنونی مشکلاتی بر سر راه متقاضیان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به نوسانات قیمت و طولانی بودن روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل، شرکت‌های خودروساز حاضر به عقد قرارداد برای فروش اقساطی خوردوها مورد نیاز برای نوسازی این ناوگان نیستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: باتوجه به افزایش قیمت خودرو، متقاضیان نیز توانایی خرید نقدی این خودروها و جایگزین کردن آنها با مینی‌بوس‌های قدیمی و فرسوده را ندارند.

امیری‌خورهه افزود: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در تلاش است تا با ایجاد تفاهم‌نامه مشترک با شرکت‌های خودروساز و یک بانک عامل، در زمینه کوتاه شدن فرآیند پرداخت تسهیلات به افراد متقاضی و جلب رضایت شرکت خودروساز برای فروش خودرو گام بردارد.

انتهای پیام/                

منبع: فارس

کلیدواژه: استان مرکزی حمل و نقل جاده ای اراک قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است

علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: متوسط مصرف سوخت حدود ۱۲۰میلیون لیتر در روز  است و نسبت به قانونی که  پیش بینی شده میزان مصرف سوخت بسیار بیشتر شده است.

به گفته وی این میزان مصرف سوخت به دلیل سوء مدیریت ها در حوزه حمل ونقل عمومی است و با توجه به آنکه قانون توسعه و مدیریت مصرف پیش بینی کرده است که مصرف سوخت روند افزایشی داشته است و فاصله میزان مصرف با قانون پیش بینی شده است.

احمدی فینی گفت: میزان  مصرف سوخت ،بنزین، گازوئیل و برحسب میزان مسافر جابه جایی آنها  و براساس بار است و با توجه به آنکه  مقرر شده است  ۷۵درصد از سفرهای درون شهری از طریق ناوگان حمل ونقلی و درون شهری انجام شود اما طبق بررسی های صورت گرفته میزان سفرهای انجام شده از طریق ناوگان حمل ونقلی زیر ۵۰ درصد است .

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری کردستان
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد آغاز شد
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرکرد
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی
  • ترافیک سنگین در ۳ محور برون شهری کشور