Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان گفت: صادرات کالا، نشان از توانمندی و مرغوبیت تولید محصول در هر کشوری است که در این زمان، بازاریابی کالا در کشورهای هدف کار بسیار سختی است.

سجاد رستمی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان در دوران تحریم شدید اقتصادی دشمنان را سربازان خط مقدم کشور در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن عنوان کرد و افزود: صادرات کالای تولیدی، به عنوان نیروی محرکه مهمی برای جایگزینی صادرات نفتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، وجود مشکلات بانکی در جابه جایی ارز، ایجاد محدودیت حمل و نقل بین‌المللی و تعرفه‌های سنگین گمرکی از سوی کشورهای وارد کننده، از جمله مشکلات پیشرو برای صادرکنندگان کشور است.

 او از صادرات افزون بر ۳۲ میلیون دلار کالا از این استان  به خارج از کشور در سال‌جاری خبر داد و گفت: بخش عمده صادرات استان شامل مواد خوراکی شیلات و آبزیان، لوازم خانگی، ورق خودرو و فرش موکت است، که به کشورهای عراق، ترکیه و رومانی صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، محصول سیمان، مغز بادام مامایی و ادوات کشاورزی تولید شده در این استان، به برخی کشورهای قاره آفریقا و حوزه خلیج فارس را از دیگر محصولات صادراتی استان در امسال ذکر کرد.

رستمی، از آماده بهره‌برداری شدن مجتمع پتروشیمی لردگان و فاز دوم مجتمع فولاد سفیددشت استان تا اوایل سال آینده خبر داد و تاکید کرد: تولید انبوه و صادرات محصولات این دو مجتمع در استان، تحولی بزرگ در بخش صادرات استان ایجاد خواهد شد.          

در این آیین برخی از تولیدکنندگان، نبود ثبات قوانین گمرکی، وجود قوانین مالیاتی، توجه نشدن به برندهای واحدهای تولیدی و نداشتن دانش لازم از سوی تولید کنندگان را از جمله مشکلات فراروی صادرات کالا در چهارمحال و بختیاری اعلام کردند.

یک‌هزار و ۲۷۰ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

کد خبر 470044 برچسب‌ها استان چهار محال و بختیاری صادرات و واردات وزارت صنعت، تجارت و معدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان چهار محال و بختیاری صادرات و واردات وزارت صنعت تجارت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل استاندارد استان  از پرداخت جزای نقدی یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
پژوهش افزود: بر اساس رای صادره توسط دادگاه کیفری در فروردین امسال، یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان به دلیل تولید کالای بدون علامت استاندارد به پرداخت یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری افزود: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید کالا و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

دیگر خبرها

  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • معلمان نمونه استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان