Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیانیه زیست محیطی ایران در بیست و پنجمین نشست کنوانسیون تغییرات اقلیمی قرائت شد.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، در این بیانیه برضرورت پایبندی اعضا به اصول و مبانی کنوانسیون ناظر بر نقش و مسئولیت کشورهای صنعتی و توسعه یافته، به اقدام اساسی در کاهش گازهای گلخانه ای و تامین منابع مالی و انتقال تکنولوژی و ظرفیت سازی برای کشورهای در حال توسعه در کاهش خسارات و زیان‌ها و بحران های ناشی از تاثیرات تغییرات اقلیمی بر اقتصاد و معیشت و سلامت مردم و پایداری اکوسیستم تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این بیانیه آمده است:  اقدام به خروج دولت آمریکا از موافقتنامه پاریس برای کشوری که بطور تاریخی مسبب یک سوم گازهای گلخانه ای بوده ودر حال حاضر یک پنجم انتشار جهانی را به عهده دارد اقدامی غیر مسولانه است

 جمهوری اسلامی در چندین دهه تحت شرایط دشوار اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا در دسترسی به فناوریهای سبز و تامین سرمایه کافی برای بازسازی صنایع و سیستم حمل و نقل و کاهش گازهای فلر و بخش انرژی کشور بوده است و عملا اقدامات ما را مختل کرده است.

 علیرغم شرایط تحریمی  و در اجرای اسناد با لادستی و سیاستهای ابلاغی رهبری تلاشهای مهمی در کشور در بهینه سازی مصرف انرژی از جمله دسترس  ۹۵ در صد از جمعیت کشور به گاز طبیعی و  افزایش سهم انرژی های تجدید شونده در سبد انرژی کشور صورت گرفته است .

 موضوع بحران آب مشکل مشترک کشورها ناشی از تاثیرات منفی گرمایش جهانی است که امنیت غذایی را تهدید می کند.

 انتظار می رود تا نتایج این اجلاس در خدمت مردم آسیب دیده جهان و محروم  است.

کد خبر 401074

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کنوانسیون سازمان حفاظت از محیط زیست بيانيه تغييرات اقليمي تغييرات آب و هوايي گازهای گلخانه ای شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار انرژی در پی کاهش تنش‌ها در خاورمیانه

شرایط سیاسی در جهان آنچنان طی ماه‌های اخیر دچار تنش‌های مختلف بوده است که اقتصاد و در راس آن بازار انرژی را به میزان زیادی تحت تاثیر خود قرار داده است. از این رو، بازار بیش از آنکه از دست نامرئی آدام اسمیت (عرضه و تقاضا) تبعیت کند، اکنون تابع شرایط سیاسی جهان است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از آنکه کابینه رژیم صهیونیستی تصمیم مشخصی برای پاسخ به حمله ایران نگرفت و تلاش کشور‌های غربی به منظور کاهش تنش‌ها در خاورمیانه، بهای نفت در بازار انرژی امروز شاهد ثبات نسبی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۵ سنت افزایش، ۹۰ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز برای تحویل در ماه مِی با ۱۴ سنت افزایش، به ۸۵ دلار و ۵۵ سنت رسید. 

نگرانی درباره پاسخ تهران به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق، بهای طلای سیاه را در روز جمعه به بالای ۹۲ دلار رسانده بود که بالاترین بهای نفت از ماه اکتبر به حساب می‌آمد. 

با این وجود، جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا امروز از دور جدید تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه ایران به دلیل حمله به اسراییل خبر می‌دهد. در صورتی که این تحریم‌ها ظرفیت صادرات نفت خام تهران را تحت تاثیر قرار دهد، بازار به آن واکنش منفی نشان خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • آژانس اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران نرسیده است
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • تغییر استاندار مازندران شایعه است/ حسینی پور می ماند
  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • پایان نشست کابینه جنگ اسرائیل
  • ثبات نسبی در بازار انرژی در پی کاهش تنش‌ها در خاورمیانه