Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@17:20:39 GMT

ضرورت به‌روزرسانی فعالیت‌های عتبات دانشگاهیان

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۳۸۵۰

ضرورت به‌روزرسانی فعالیت‌های عتبات دانشگاهیان

حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری‌پور گفت: در طول ۲۰ سال گذشته و از زمان راه‌اندازی عمره دانشجویی تا عتبات دانشگاهیان، محتواهای خوبی تولید شده که نیاز به به‌روزرسانی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی لبیک، دومین نشست هیات اندیشه ورز ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، محسن مسلمی، معاون پشتیبانی و اعزام ستاد و جمعی از مسئولین با هدف ارائه راهکارهای پیشنهادی در خصوص سفر عتبات و برنامه ریزی فرهنگی آن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ابتدا، حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین فقیهی، رئیس پیشین ستاد و همکارانی که در گذشته مجموعه ستاد را به رشد و بالندگی رسانده اند، گفت: از اواسط اردیبهشت ماه که مسئولیت ستاد بر عهده بنده گذاشته شد به دنبال آن بودیم تا راهکارها و روش هایی جدیدی پیاده شود و ضمن حفظ روش های قبل بتوانیم رویکرد جدیدی را در حوزه زیارت فراهم آوریم.

 

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: در دوره بیست و یکم اعزام ها، علیرغم افزایش هزینه سفر در این دوره، با افزایش میزان ثبت نام کنندگان در سایت لبیک و درخواست دانشگاه ها برای اعزام به عتبات مواجه بودیم و در مجموع این دوره با عنایات حضرت حق و اهل بیت(ع) کارنامه قابل قبولی در بحث ثبت نام و اعزام داشتیم.

 

وی افزود: انتظارها بر این است تا برای دوره بیست و دوم  تغییراتی در برگزاری برنامه های فرهنگی در طول سفر و به روزرسانی مطالب و محتوای برنامه ها و بازنگری در مباحث داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور ضمن تشکر از مسئولین حاضر در مراسم گفت: دومین جلسه هیات اندیشه ورز با هدف سیاست گذاری در بحث اجرا و محتوای فرهنگی ستاد برگزار شده است. مجموعه مباحث مطرح شده در جلسه اول، تاکید بر تامین و تولید محتوا با رویکرد جدید و تطبیق مباحث از سیره اهل بیت(ع) با شرایط امروزی و تاثیر گذاری بر سبک زندگی قشر دانشگاهی بود.

 

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: در طول 20 سال گذشته و از زمان راه اندازی عمره دانشجویی تا عتبات دانشگاهیان محتواهای خوبی تولید شده که نیاز به روزرسانی دارد. همچنین برنامه ریزی جهت بهره مندی معنوی بیشتر مخاطبان دانشگاهی و راهکارهای حفظ معنویت سفر و استمرار آن در زائرین از برنامه های پیش روی ما است.

 

در ادامه، حاضرین در جلسه بر تولید محتوا با روش ها و شیوه های جدید، اصلاح و تغییرات راهبردی برنامه ها،تبیین چشم انداز آینده فرهنگی ستاد، غنی تر شدن بسته فرهنگی زائرین دانشگاهی، ایجاد بانک اطلاعاتی از مدیران و روحانیون کاروان های دانشگاهیان و استفاده از ظرفیت ایشان در تولید برنامه های فرهنگی، معرفی فعالیت های اجرایی و فرهنگی ستاد به زائرین، بازنویسی مجموعه کتب منتشر شده ستاد از ابتدا تا کنون، پژوهش در خصوص سفر عتبات دانشگاهیان و پس از آن، تقویت اپلیکیشن لبیک و برنامه ریزی سرفصل های جدید فرهنگی در بحث روایتگری های طول سفر، مروری بر مباحث نهج البلاغه و ... تاکید کردند.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد خبرگزاری شبستان استان بوشهر قرآن قرآن کریم اجلاس نماز قرآن کریم رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی اجرای ۳۵ طرح آماری اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: در سال‌جاری براساس برنامه اعلامی مرکز آمار ایران، اجرای ۳۵ عنوان طرح آماری در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیش‌بینی شده است. 

فرهاد ذوقی در تشریح روند فعالیت‌های آماری سازمان اظهار کرد: طی یک‌سال گذشته، ۲۶ عنوان طرح آماری در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به صورت ماهانه، فصلی و سالانه با هدف تامین نیازهای آماری (غیر ثبتی) کشور در سطح استان براساس دستورالعمل‌های ابلاغی مرکز آمار ایران به اجرا درآمده است.

وی افزود: شاخص‌های قیمت، نرخ اشتغال، بیکاری و هزینه و درآمد خانوارها از مهم‌ترین نتایج اجرای طرح‌ها است.

وی تشریح کرد: استقرار فعالیت واحدهای اقتصادی بزرگ مقیاس، دفاتر مرکزی، نمایندگی‌ها و فعالیت‌های بسیار متنوع و منحصر به فرد در استان، موجب حجم بالای فعالیت‌های آماری در این استان شده است. 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بیان کرد: این معاونت کوشیده است تا با انجام مطلوب وظایف خود در امور ساماندهی، نظارت بر اجرا و استخراج سرشماری‌های عمومی، تخصصی و آمارگیری‌های نمونه‌ای، جمع‌آوری و ساماندهی آمارهای ثبتی، تهیه سالنامه آماری، تهیه حساب‌های اقتصادی، تهیه و به هنگام رسانی نقشه‌های آماری و ایجاد پایگاه اطلاعات مکانی، نقش موثر و مثبتی را در نظام آماری کشور ایفا کرده و ابزار لازم را برای تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در سطح استان فراهم آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، وی انتشار سالنامه آماری استان آذربایجان شرقی، انتشار گزیده شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان، تهیه حساب‌های منطقه‌ای، بروزرسانی نقشه‌های آماری شهری و روستایی و ارائه خدمات تخصصی آماری را از اهم اقدامات این سازمان در حوزه اطلاعات و آمار برشمرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها
  • کشورهای دنیا به جمهوری اسلامی به عنوان یک ابرقدرت موشکی می‌نگرند
  • اعزام بیش ۵ هزار عمره‌گزار در ماه شوال به سرزمین وحی
  • اعزام بیش ۵ هزار عمره گزار در ماه شوال به سرزمین وحی
  • تنبیه اسراییل ضرورت داشت
  • تنبیه اسرائیل ضرورت داشت
  • ضرورت اصلاح روند صدور مجوز‌های ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی
  • پیش‌بینی اجرای ۳۵ طرح آماری اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در آذربایجان شرقی