Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سفر به چین، به مذاکره پیرامون توسعه روابط اقتصادی کشور جهت تسهیل مراودات بازرگانی محصولات پروتئینی می‌پردازد. ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی در جریان سفر به چین و پیش از دیدار با همتای خود در این کشور با محمد کشاورززاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن دیدار کرد و به تبادل نظر پیرامون توافق‌های سفر پیشین خود و  محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی کشورمان به چین پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار کشاورززاده، سفیر ایران در چین به تشریح خصوصیات مورد انتظار طرف چینی برای هیئت اعزامی از دامپزشکی ایران به پکن پرداخت و افزود: از آنجا که چینی‌ها به تساهل و تسامح فعالیت های بازرگانی اعتقاد ویژه دارند باید تا حدِ امکان تلاش کرد فرایند اجرای توافق های دوجانبه به درازا نکشد و در همان زمان مورد توافق به اجرا برسد.

قیمت هر شانه تخم مرغ در تهران 20 هزار تومان شد27 هزار مرغ در انگلیس به دلیل آنفلوآنزای مرغی معدوم شد

وی با اشاره به اینکه حدود 80 درصد میوه‌های مصرفی در چین وارداتی است و از آنجا که هر ساله نمایشگاه واردات شانگ های در این کشور برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی است تا بازرگانان و صادرکنندگان ایرانی در معرفی پتانسیل های صادراتی ایران به چین نظیر فرش ایرانی و همچنین زعفران کوشا باشند.

در این دیدار، رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز ضمن ابرازعلاقه متقابل کشورمان به گسترش همکاری های دو کشور  با اشاره به دستاوردهای بی نظیر صادرات میگوی ایران به چین که خوشبختانه به نتایج خوبی هم رسیده است، به سایر دستاوردهای فوق‌العاده سفر مردادماه سال جاری به اتفاق وزیرسابق جهاد کشاورزی کشورمان اشاره کرد و افزود: در حوزه فرآورده‌های تولیدی تحت‌نظر سازمان دامپزشکی، محصول "پایِ مرغ" با توجه به کمیت و کیفیت بالا و عدم مصرف داخلی قابل توجه، می‌تواند به وفور به این کشور صادر شود و ارزش افزوده خوبی را عاید تولیدکنندگان داخلی کشورمان کند.

انتهای پیام/

R1342/P/S7,83/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان دامپزشکی اخبار "چین" وزارت جهاد کشاورزی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی اخبار چین وزارت جهاد کشاورزی سازمان دامپزشکی اخبار چین وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار

وزیر نیرو با بیان اینکه توسعه صادرات فنی و مهندسی صنعت آب و برق در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: پروژه چند منظوره «اومااویا» به عنوان بزرگ‌ترین پروژه آبی کشور سریلانکا توسط مهندسان ایرانی اجرایی شد و اکنون آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی‌اکبر محرابیان با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور ایران در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها، اظهار کرد: ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت در اختیار دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان ایرانی است.

وی ادامه داد: اکنون توان فنی و مهندسی کشورمان در حوزه ابزارهای مدیریت منابع آب از جمله شبکه آبیاری زهکشی، تونل‌ها و سدسازی به ۱۰۰ درصد رسیده است و ایران در بین ۴ کشور برتر جهان در این حوزه قرار دارد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه یکی از برجسته‌ترین شاخصه‌های دیپلماسی دولت سیزدهم بازاریابی و زمینه‌سازی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و کالای ایرانی در بازارهای بین‌المللی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ارزآوری از این محل صادرات خدمات فنی مهندسی تا ۲ سال آینده به ۵ میلیارد دلار برسد.

محرابیان خاطرنشان کرد: در مسیر توسعه دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم، سریلانکا یکی از کشورهای هدف وزارت نیرو محسوب می‌شود و در این زمینه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی و بزرگ‌ترین پروژه آبی این کشور از سوی شرکت‌های ایرانی ساخته و هم اکنون آماده افتتاح است.

وی با اشاره به اینکه طرح منحصر به فرد و چند منظوره «اومااویا» با تکیه بر توان و دانش مهندسان و متخصصان ایرانی در جنوب شرقی سریلانکا افتتاح می‌شود، گفت: تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تأمین آب مورد نیاز ۵۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک کشور سریلانکا از جمله مزایای این طرح است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه هزینه اجرای پروژه سد اومااویا ۵۳۰ میلیون دلار بود که به صورت نقدی به مجری ایرانی پرداخت شد، گفت: این طرح از جمله بزرگ‌ترین و فنی‌ترین پروژه‌های صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی محسوب می‌شود که صفر تا ۱۰۰ مراحل مطالعاتی و اجرایی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 747395

دیگر خبرها

  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • تسهیل صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته
  • رشد صادرات فرآورده‌های سلامت محور
  • تسهیل صادرات فرآورده‌های سلامت محور در سال ۱۴۰۲ با سیستمی شدن تاییدیه‌های سازمان غذا و دارو
  • رشد صادرات فرآورده‌های سلامت محور/ چابک سازی سازمان غذا و دارو
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا