Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@21:22:35 GMT

آیت‌الله سیستانی: نبرد اصلاحات سرنوشت‌ساز است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۴۰۴۰

خرداد: آیت‌الله «سیدعلی سیستانی»، مرجع تقلید عالیقدر شیعیان جهان با صدور بیانیه ای به اتفاقات اخیر عراق و تحولات این کشور واکنش نشان دادند و دیدگاههای مهمی را ایراد کردند.
به گزارش خرداد به نقل از شفقنا، مرجع تقلید عالیقدر شیعیان جهان در این بیانیه که از منبر نماز جمعه کربلا و توسط حجت الاسلام و المسلمین احمد صافی نماینده ایشان قرائت شد، بر لزوم سازماندهی ارتش بر اساس معیارهای حرفه ای و وفاداری به میهن تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین بر لزوم بازسازی مناطق آزاد شده و توانمندسازی آوارگان تاکید کردند.
آیت الله سیستانی همچنین بااشاره به اینکه نبرد اصلاحات سرنوشت ساز است، بر لزوم انحصار سلاح به دست دولت تاکید کردند.
مرجعیت عالی دینی تاکید کردند: قتل، آدم ربایی، روی زمین کشاندن اجساد و مثله کردن آنها جرایمی است که باید عاملان آن محاکمه شوند.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن رحیم
روزهای گذشته دومین سالروز اعلام پیروزی بر گروه تروریستی داعش در آن مبارزه تاریخی بزرگی بود که عراقی ها وارد آن شدند و  برای آزادسازی بخش های بزرگی از کشورشان که این گروه تروریستی اشغال کرده بود، به خوبی از پس آن آزمون برآمدند و در این راه به مدت سه سال و اندی دهها هزار شهید و چندین برابر مجروح و مصدوم تقدیم کردند و صفحات درخشانی از تاریخ عراق را با حرف هایی از عزت و سربلندی رقم زدند و زیبارترین تصاویر قهرمانی و ایثارگری را در دفاع از زمین، آبرو و مقدسات ترسیم کردند.
در این مناسبت عزیز که در قلب همه عراقی ها جای دارد، با عزت و افتخار، شهدای ابراری را به یادآور می شویم که خاک وطن را با خون پاکشان آبیاری کردند و به بالاترین درجات بزرگی و کرامت نائل شدند و صمیمانه ترین احترام ها و تقدیرها را به خانواده های عزیز آنها، عزیزان مجروح و معلول، مبارزان قهرمانی که همچنان بسیاری از آنها به پاسداری های خود ادامه می دهند و با شجاعت هرچه تمامتر با بقایای تروریست ها مبارزه می کنند، تقدیم می کنیم.
لازم است امروز بار دیگر بر لزوم سازماندهی ارتش و سایر نیروهای مسلح عراق بر اساس اصول مستحکم حرفه ای و به گونه ای تاکید کنیم که وفاداری آنها برای میهن باشد و برای دفاع از آن در برابر هر گونه تجاوز خارجی به پا خیزند و از نظام سیاسی آن که براساس چارچوب های قانونی و برگرفته از قانون اساسی نشات می گیرد، محافظت کنند.
ما همچنین بر لزوم تلاش برای بهبود اوضاع معیشتی در مناطق آزاد شده، بازسازی آنها و فراهم کردن زمینه بازگشت با عزت و کریمانه مردم آواره آن مناطق به منازلشان تاکید می کنیم. برچسب ها: آیت‌الله سیستانی ، عراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: آیت الله سیستانی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»

    به گزارش تابناک، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شورای نگهبان از عملیات وعده صادق رزمندگان اسلام اینگونه قدردانی کرد: حمله شایسته چند روز گذشته فرزندان شجاع ملت مسلمان ایران که بر اساس اصل دفاع مشروع و منطبق بر موازین بین‌المللی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت، جلوه‌ پرفروغ دیگری از عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.   وی افزود: این اقدام موجب خوشحالی و دلگرمی آزادگان جهان و به ویژه مردم غزه شد. همچنین این اقدام دقیق، سنجیده و قاطعانه، مطالبه عموم مردم عزیز ایران بود و به همین دلیل با استقبال و همراهی چشمگیر مردم مواجه شد.   دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در تاریخ انقلاب اسلامی همواره حضور مردم، زمینه‌ساز موفقیت بوده است. تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال مبنی بر مشارکت مردم برای جهش تولید نیز برآمده از باور عمیق ایشان به نقش مردم است.   آیت‌الله جنتی ابراز امیدواری کرد که این رژیم غیرقانونی کودک‌کُش فهمیده باشد دوران بی‌پاسخ ماندن جنایاتش سرآمده و هر حرکت نابه‌جایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید.   وی در خصوص حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز گفت: همه کسانی که چشمان خود را به روی جنایات غیرانسانی آن بسته‌اند بدانند که بر اساس سنت الهی، نابودی این رژیم ظالم حتمی است.   آیت‌الله جنتی در همین رابطه تاکید کرد: آن‌ها که تمام موازین و قواعد بین‌المللی را پای جنایات رژیم صهیونیستی قربانی کرده‌اند، حاصلی جز سرافکندگی و خواری به دست نخواهند آورد.

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • تاکید مقام‌های اروپایی بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در پی حادثه اصفهان
  • آیت‌الله اعرافی: به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود
  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • اعلام موضع رییس جبهه اصلاحات در مورد بازگشت گشت ارشاد: این چه تدبیری است؟
  • واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»
  • تاکید روسیه بر لزوم خویشتن‌داری طرفین در منطقه
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه