Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کمال دهقانی فیروزآبادی پیش از ظهر شنبه در جلسه مجمع سلامت شهرستان تفت با بیان اینکه یزد دومین استان معدنی و سومین استان صنعتی کشور است، اظهار داشت: گرچه یزد در زمینه های یاد شده به یکی از قطب های کشور تبدیل شده اما از سوی دیگر، یزد در زمینه ابتلا به سرطان و دیابت در رتبه های نخست قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ماده ۴۳ قانون ششم توسعه بیان کرد: این ماده قانونی می گوید به دلیل خسارت ناشی از بهره برداری معادن به کشاورزی، بهداشت، سلامت و جاده ها، معادن و صنایع معدنی علاوه بر عوارض آلایندگی تا یک درصد از فروش خود را برای عوارض آسیب های عمومی پرداخت کنند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در سال های ۹۶ و ۹۷ ردیف خوبی برای بودجه پیش بینی نشد، عنوان کرد: این میزان از ۸ میلیارد در سال۹۶ به ۱۵۰۰ میلیارد در سال ۹۸ رسید.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با اشاره به تلاش های انجام گرفته برای وصول این عوارض خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۸۶ میلیارد تومان برای استان پیش بینی شده که وصول آن سبب تحول در بهداشت و درمان می شود.

دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: ماده ۴۳ توسط عالی‌ترین مقام اجرایی استان باید اجرایی شود که با حمایت کامل مسئولان قضایی و مجمع نمایندگان استان همراه است.

کد خبر 4797374

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد دانشگاه علوم پزشکی یزد انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر ایلام مجلس شورای اسلامی قزوین گرگان بارش برف یاسوج ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه بیرجند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، علی دهقانی افزود: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه در مورد وصول حق آلایندگی استان‌ها، در راستای عدالت اجتماعی و تحقق حقوق عامه مردم خوزستان، مطالبات معوق چهار شرکت نفت و گاز استان به حیطه وصول درآمده که پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور به منظور مصالح استان و بهبود محیط زیست و تأمین منابع شهرداری‌های استان از سوی مدیران مربوطه هزینه می‌شود.
او ادامه داد: با توجه به صدور احکام نمایندگی از سوی این دادگستری برای نماینده تعرفه شده از سازمان امور مالیاتی کشور، جمع وصولی عوارض آلایندگی با احتساب ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ و فروردین سال جاری، به مبلغ ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
رئیس کل دادگستری استان با تقدیر از پیگیری‌های رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جهت پیگیری وصول عوارض آلایندگی در سال گذشته و فروردین‌ماه سال جاری، گفت: این دادگستری همکاری‌های لازم را در راستای تحقق درآمد‌های عمومی کشور به ویژه وصول عوارض آلایندگی و پیگیری حقوق مردم، کما فی سابق پیگیری و معمول خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • وصول ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد
  • وصول بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی استان بوشهر