Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، در راستای اجرای بند «ل» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، موضوع بخشودگی سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال که از سال ۱۳۹۵ تاکنون در حال انجام می باشد؛ با توجه به آمار اخذ شده در سال ۱۳۹۵، کلیه مطالبات کمتر از یک میلیارد ریال سیستم بانکی، شامل بیش از ۲۶ میلیون پرونده با مانده اصل بدهی بیش از ۲۴۷۸ هزار میلیارد ریال و سود متعلقه به میزان بیش از ۴۳۸ هزار میلیارد ریال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به محدودیت منابع در نظر گرفته شده در مفاد تبصره (۳۵) قانون اصلاح بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور و جدول پیوست آن، بانک مرکزی ناگزیر گردید موارد قابل پذیرش را محدود نماید که به تدریج و در صورت وجود منابع، گستره مشمولین بخشش سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال افزایش یابد.

بانک مرکزی در سال ۱۳۹۸ نیز بخشودگی سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال با سررسید سال ۱۳۹۷ و قبل از آن را با رعایت موارد قابل پذیرش تعیین شده (به شرح دستورالعمل اجرایی پیوست)، به  بانک‌های عامل ابلاغ نموده است. 

از این رو متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک های عامل تعیین شده و در صورت قرار گرفتن در چارچوب موارد و شرایط قابل پذیرش ابلاغی بانک مرکزی، از بخشش سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال در صورت پرداخت یکجای بدهی خود بهره مند گردند.

 در حال حاضر بانک های ملی ایران، سپه، کشاورزی، صادرات ایران، تجارت، ملت، رفاه کارگران، توسعه صادرات ایران، مسکن، توسعه تعاون، صنعت و معدن و پست بانک ایران نسبت به اجرای بخشودگی سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال اقدام می نمایند.

برای دریافت دستورالعمل اجرایی بخشودگی سود تسهیلات تا سقف یک میلیاردریال در سال 1398(موضوع بند «ل» تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 کل کشور) کلیک کنید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی تسهیلات سود تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح مصوبات شورای تأمین استان یزد در خصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق

شاه حسینی معاون امور اقتصادی استانداری یزد گفت: بحث ۲ درصد فروش سنگ آهن مرکزی ایران-بافق که توسط امام راحل مصوب شده است، مورد تأکید شورای تأمین استان است و حتما باید ادامه پیدا کند.

او افزود: سهام ترجیحی کارگران سنگ آهن مرکزی مورد تأکید و از مطالبات استان از صندوق بازنشستگی فولاد کشور است. شاه حسینی بیان کرد: قبل از اینکه سهامی در بورس عرضه شود، حق و حقوق کارگران و شهرستان، نحوه ورود به بورس، ۲ درصد و...، در امیدنامه باید موردنظر قرار گیرد.

شاه حسینی ادامه داد: در زمینه طرح‌های توسعه‌ای، تکمیل زنجیره فولاد باید اتفاق بیافتد و استاندار پیگیر تامین خوراک است چراکه این مطالبه برحق کارگران است. معاون امور اقتصادی استانداری یزد گفت: در مورد بحث انتقال حساب‌های بانکی شرکت به شهرستان، طبق مصوبه مورد تاکید و پیگیری است و حتما باید انجام شود.

او خاطرنشان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق جزء مؤثرترین بنگاه‌های اقتصادی منطقه است که همه ما در استان و شهرستان پیگیر هستیم این مجموعه مثل سابق بدرخشد و حقوق آن محقق شود. گفتنی است در این جلسه که در دفتر امام جمعه بافق برگزار شد، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، معاون امور اقتصادی استانداری یزد، اعضای شورای شهر و شورای کارگری سنگ آهن مرکزی ایران-بافق حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • ۵ باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟
  • سقف تراکنش بانکی برای سال جدید تغییر کرد
  • توضیحات زاکانی در خصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲
  • تشریح مصوبات شورای تأمین استان یزد در خصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ اعلام شد