Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@06:55:29 GMT

لزوم ترویج اقامه نماز در اداره‌های شهرستان

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۴۲۴۸

لزوم ترویج اقامه نماز در اداره‌های شهرستان

حجت الاسلام حافظ نیا بر ترویج و اقامه نماز در ادارات تاکید کرد و گفت: اگر نماز را در ادارات ترویج دهیم و جدی بگیریم خیلی از مشکلات ما حل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» در جلسه ستاد اقامه نماز این شهرستان که امروز(شنبه، ۲۳ آذر) در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهارکرد: هیچ کاری مقدم بر نماز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه بندرآستارا با بیان اینکه همه ما در قبال نماز مسئول هستیم افزود: در قبال نماز یک مسئولیت فردی داریم که باید نماز را اقامه کنیم و یک مسئولیت دیگر در قبال خانواده هایمان داریم و این دستور قرآن است.

 

وی تصریح کرد: پدر و مادر خانواده موظف هستند فرزندانشان را به نماز خواندن ترغیب و تشویق کنند و این هم در قرآن آمده و هم در سیره انبیاء وجود دارد.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه همه ما مسئولین در قبال نماز مسئولیت داریم،خاطرنشان کرد: باید مقدمات اقامه نماز در ادارات را فراهم کنیم.

 

امام جمعه بندر آستارا تصریح کرد: کسی که رییس اداره می شود اولین وظیفه‌اش این است در اداره مربوطه‌اش مقدمات اقامه نماز را فراهم و نماز به جماعت اقامه شود.

 

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده از ۶۲ اداره شهرستان در ۲۲ اداره نماز جماعت برگزار می‌شود، افزود: در این ۲۲ اداره که نماز جماعت برگزار می‌شود بعضی ادارات نماز را منظم برگزار و در بعضی‌ها نیز هفته‌ای یکبار نماز اقامه می‌شود.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه در ۲۳ اداره دیگر نیز امکان برگزاری نماز جماعت وجود دارد که اقامه نمی شود،خاطرنشان کرد: در برخی ادارات نیز به دلیل کمبود نیروی انسانی و یا مکان، نماز به جماعت اقامه نمی شود.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه اگر می خواهیم در ادارات تخلفات و آسیب‌ها را کاهش دهیم باید به اقامه نماز اهمیت دهیم، افزود: کسی که نماز بخواند و خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود بداند تخلف نکرده و صادقانه به مردم خدمت می‌کند.

 

وی ادامه داد: اگر نماز را در ادارات ترویج دهیم و جدی بگیریم خیلی از مشکلات ما حل می‌شود.

 

حجت الاسلام حافظ نیا نماز را از واجب‌ترین واجب‌ها دانست و خاطرنشان کرد: نماز کلید رسیدن به بهشت است و ما را به سعادت و خوشبختی می‌رساند.

 

امام جمعه بندر آستارا در ادامه بر حضور مسئولان و کارکنان ادارات در نمازهای جمعه تاکید کرد.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف در ادارات، گفت: اگر خدایی نکرده کارمندی در اداره عفاف و حجاب را رعایت نکند به فرد مورد نظر تذکر داده شده و ارشاد شود.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد خبرگزاری شبستان استان بوشهر مسجد جشنواره مدهامتان روستایی خطبه نماز جمعه نماز جمعه شهرستان انار اقامه نماز ادارات بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد

حجت الاسلام مهدی رمضانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نوزدهمین آزمون سالانه اعطای مدرک تخصصی حفظ ۱۰، بیست و کل قرآن کریم ، ۱۴ اردیبهشت ماه امسال در ۶ شهر استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۶۱۸ نفر در این آزمون ثبت نام کردند، ادامه داد: حدود هزار و ۳۰۰ نفر از این افراد بانوان هستند.

رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این آزمون در شهرهای مشهد، خواف، نیشابور، تربت جام، کاشمر و سبزوار برگزار خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آیت‌الله جوادی آملی: حفظ قرآن به اداره بهتر کشور منجر می‌شود پژمانفر، نماینده مجلس: بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان به روخوانی و روان‌خوانی قرآن مسلط نیستند ۲۵۰۰ زندانی کرمانی حافظ قرآن هستند

دیگر خبرها

  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه