Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین/ زینب زینال­ زاده: اواسط سال ۱۳۹۴ بود که همراه سرای «جواد الائمه»(ع) در خیابان «دکتر قریب» به عنوان نخستین همراه سرای بیماران بهره­برداری شد. با وجود ۱۱ بیمارستان و مرکز درمانی در منطقه ۶، وجود یک همراه سرا، برای اسکان همراهان بیماران کافی نبود. به همین دلیل امسال، شهرداری منطقه، زمین بایری در ضلع شمالی بیمارستان امام خمینی(ره)، که سال­ها بلااستفاده مانده بود، را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد تا دومین همراه سرا ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته «تورج فرهادی»، شهردار منطقه، به سبب حجم زیاد جمعیت شناوری که برای دریافت خدمات درمانی به منطقه مراجعه می‌کنند، ساخت دومین همراه سرا، لازم و ضروری بود: «جمعیت شناور که خودشان بیمار هستند یا همراه با بیماران وارد منطقه می‌شوند، بی ­تردید نیاز به خدمات رفاهی دارند. در گذشته برخی از این افراد که بیشتر آنها شهرستانی هستند، به منزل بستگان شان می‌رفتند و عده‌ای در هتل‌ها ساکن می‌شدند و تعداد زیادی که تمکن مالی نداشتند، در خودرو یا کنار خیابان شب را به روز می‌رسانند. حضور این افراد در پیاده رو، حواشی اجتماعی ایجاد می‌کرد و برای خدمت رسانی به این اقشار، همراه سرای جواد الائمه(ع) ساخته و بهره برداری شد.»

بازدید شهردار منطقه از همراه سرای جواد الائمه(ع)

اسکان در همراه سرای جوادالائمه رایگان است و همراهان می‌توانند با نامه مددکار اجتماعی بیمارستان آنجا مستقر شوند.

فرهادی به ظرفیت همراه سرای جوادالائمه هم اشاره کرد و گفت: «ظرفیت همراه سرا ۹۰ نفر است در حالی که اکنون، شبانه حدود ۱۲۰ نفر در آن پذیرش می‌شود. بنابراین با توجه به حجم بالای تقاضا و محدود بودن امکانات لازم بود دومین همراه سرا در منطقه ساخته شود.»

این همراه سرا به همت خیران ساخته می‌شود و به گفته شهردار منطقه ۶ نیمه سال آینده بهره برداری می­شود و همراهان بیماران می‌توانند از آنها استفاده کنند.

تورج فرهادی در پایان تاکید کرد: «همراه سرا متعلق به بیمارستان خاصی نیست و همراهان بیمارانی که به بیمارستان‌های منطقه مراجعه می‌کنند، از خدمات آنها بهره مند می‌شوند.»

کد خبر 470070 برچسب‌ها همشهری محله منطقه ۶ شهرداری بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله منطقه ۶ شهرداری بیماری بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حسینعلی شرکایی با اشاره به مشکلاتی که تأسیس معاینه فنی خودروهای سبک اسدآباد را به تاخیر انداخت گفت: با پیگیری مسولان مشکلات راه اندازی معاینه فنی این شهرستان برطرف و یکی از مطالبات مهم شهروندان اسدآبادی تحقق پیدا کرد.

او تصریح کرد: برنده مزایده راه اندازی خودرو‌های سبک اسدآباد به مراجع ذی صلاح معرفی شده است که پس از اخذ مجوز‌های مربوطه این مرکز در اسدآباد راه اندازی می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ارتقا شبکه بیتروان پیرسلمان
  • بهره برداری از سومین جایگاه عرضه بنزین نفت و گاز در شهرستان نیمروز
  • افزایش دمای خوزستان تا اوایل هفته آینده
  • روند جمع‌آوری گازهای مشعل در ۱۴۰۳ شتاب می‌گیرد/ بهره‌برداری از ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ در آینده‌ای نزدیک
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • جایگاه عرضه سوخت مشهدی منصوری در منطقه زاهدان به بهره برداری رسید
  • بزودی: بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • بیمارستان تخصصی وزارت نفت در استان بوشهر ساخته شود
  • وضعیت همراهان بیماران بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود