Web Analytics Made Easy - Statcounter

عشق و اردات به اهل بیت در لحظه لحظه زندگی شهید سالاری جاری بود و هنگامی که داعش به حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها و حضرت رقیه سلام‌الله علیها نزدیک شد غیرتش اجازه نشستن به وی نداد و همره با گروه نبویون راهی سوریه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ شهید عبدالحمید سالاری سردری دوم شهریور 1355 در روستای سردر سیرمند از توابع شهرستان حاجی آباد در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود و دوران کودکی را با کمک به پدر خود در زمین های کشاورزی سپری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دوران ابتدایی را در مدرسه شهید عبدالله ساروئیه با موفقیت طی کرد و برای ادامه تحصیل به شهر بندرعباس آمد و به دلیل علاقه خود به اهل بیت مراسمات مذهبی را به روستا می رفت و مسجد و حسینه ای که در نزدیکی خانه شان بود به نوکری اهل بیت می پرداخت.

عشق و اردات به اهل بیت در لحظه لحظه زندگی شهید سالاری جاری بود و هنگامی که داعش به حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها و حضرت رقیه سلام‌الله علیها نزدیک شد غیرتش اجازه نشستن به وی نداد و راهی سوریه شد.

در حالی که اعزام از استان هرمزکان صورت نمی گرفت شهید سالاری ۲۶ مهرماه سال ۱۳۹۴ مصادف با چهارم ماه محرم خود را به سپاه استان سیستان و بلوچستان رساند و پس از گذراندن دوره های آموزشی در تهران همراه با گروه نبویون که متشکل از رزمندگان اهل سنت سیستان و بلوچستان بود برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و مبارزه با گروه‌های تکفیری و داعش عازم شهر دمشق در کشور سوریه می‌شود و پس از زیارت حرم مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) عازم شهر حلب شد.

شهید سالاری دارای یک دختر و پسر به نام های زهرا و محمد امین است که سال 94 تازه وارد دوران نوجوانی شده بودند و شیرینی رفتار و گفتارشان برای پدر از هر عسلی گواراتر بود؛ اما این شهید بزرگوار اهل‌ و عیال و دنیای خود را رها کرد و برای دفاع از حریم و حرم اهل‌بیت(ع) رفت و در نهایت سه آذر ۱۳۹۴ مصادف با دوازدهم ماه صفر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید سالاری که اولین شهید مدافع هرمزگان است پیکر مطهرش در تاریخ ۱۴ آذرماه ۱۳۹۴ بر روی دستان مردم شهیدپرور بندرعباس تشییع و در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۴ در روستای سردر زادگاهش به خاک سپرده شد.

بعد از گذشت چهار سال از شهادت این شهید دختر و پسرش بزرگتر شده اند و بغض هایشان هر روز بیشتر از دیروز می شود به طوری که دخترش می گوید همه می گویند شما اگر پدرتان را از دست داده ای اما مانند حضرت رقیه(س) سیلی نخورده اید اما ای کاش ما سیلی می خوردیم اما بی حرمتی به خون شهدا را نمی دیدیم.

زهرا که این روزها برای خود خانمی شده در میان جمع از روی حیا بغض خود را فرو می برد و در مراسم سالگرد پدرش به احترام مهمانان می ایستد اما ما چه می دانیم از دل پر دردش که بعد از مراسم اینقدر حال او خراب می شود که حرف های هیچ کس برایش مسکن نبوده و دوست دارد تنها در اتاقش با قاب عکس پدرش حرف بزند.

از نامردی های دنیا بگوید از افرادی که می گویند خانواده شهدا که غمی ندارند همه به آنها می رسند دختر شهید می گوید خسته ام و تنها نوازش دست پدرم می خواهم اما ما بی خبران چگونه می توانیم شرایط فرزندان شهدا را درک کنیم.

محمد امین که خود را مرد خانه می داند در کنار پرداختن به تحصیل با کسب بهترین نمره ها به مداحی نیز علاقمند است و در ادامه راه پدرش در مراسمات مذهبی روستایشان شرکت می کند و مداحی می کند.

در وصف همسر شهید همین بس که سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه او را نمونه از صبر و استقامت می داند زیرا همسر شهید در حالی که خود در خانواده شهید پرور بزرگ شده و عمویش در دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت رسیده  و درد هجران را به خوبی درک کرده اما مانع خروش همسرش برای رفتن به جبهه نمی شود.

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران هیچ مکان اقتصادی یا جمعیتی را هدف قرار نداد

به گزارش «تابناک»، وزیر امور خارجه در نشست خبری درخصوص پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ما هیچ هدف غیر نظامی در اهداف خود قرار ندادیم، گفت: ایران هیچ مکان اقتصادی یا جمعیتی را مورد هدف قرار نداد. 

مهمترین بخش اظهارات حسین امیرعبداللهیان به شرح زیر است:
* از ۷۲ ساعت قبل از عملیات به کشور های منطقه اطلاع دادیم.
* ما هیچ هدف غیر نظامی در اهداف خود قرار ندادیم.
* ایران هیچ مکان اقتصادی یا جمعیتی را مورد هدف قرار نداد. 
* پایگاهی که رژیم صهیونیستی از آنجا به سفارت ایران در دمشق حمله کرد، هدف حمله قرار گرفت.

* به کشورهای همسایه هشدار دادیم که اگر آمریکا از فضای سرزمینیِ آن‌ها برای دفاع و حمایت از رژیم صهیونیستی استفاده بکند، ناچاراً پایگاه آمریکا در آن کشور هدف حمله قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شب گذشته( ۲۵ فروردین) عملیات «وعده صادق» را با رمز «یا رسول الله(ص)» اجرا کرد و با ده‌ها فروند موشک و پهپاد، اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرار داد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • قدردانی پدر شهید مدافع حرم مقداد مهقانی از پاسداران برای عملیات غرور آفرین وعده صادق + فیلم
  • پورکمالی: عملیات «وعده صادق» تبلور غیرت ملّی و مبیّن پیشرفت‌های فناورانه کشور است
  • قدردانی پدر شهید مدافع حرم مقداد مهقانی از پاسداران برای عملیات غرور آفرین وعده صادق
  • خراسان جنوبی چهارمین استان کشور در طرح زندگی با آیه‌ها
  • ایران هیچ مکان اقتصادی یا جمعیتی را هدف قرار نداد
  • خون در رگ غیرت ایرانیان به جریان درآمد
  • ببین چه بیدارباشِ سختی به خیمه‌ی خواب‌برده‌ها زد
  • واکنش قالیباف به حمله سپاه به سرزمین‌های اشغالی
  • شهید زاهدی همواره در حال دفاع از نظام و انقلاب بود