Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ـ روز گذشته عده‌ای به بقعه امامزاده فاطمه بنت‌الحسن(ع) شیراز واقع در خیابان شمس یورش برده و بعد از سرقت آن، به این بقعه متبركه خساراتی وارد كرده‌اند.

به گزارش ایكنا از فارس، در فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی عكس‌هایی از تخریب بقعه امامزاده فاطمه بنت‌الحسن(ع) شیراز واقع در خیابان شمس به‌صورت گسترده منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با پیگیری‌های خبرنگار ایكنا از مسئولان امر مشخص شد كه این اتفاق در صبح دیروز، 22 آذرماه بعد از ساعت 4 صبح افتاده است چرا كه رفتگران حاضر در آن محله كه تا ساعت 4 صبح در آنجا قرار داشتند، اذعان می‌كنند كه تا آن ساعت خبری نبوده است پس هر اتفاقی افتاده است از ساعت 4 یا 5 صبح به بعد رخ داده است.


صبح روز بعد كه خادم بقعه متبركه و مغازه‌داران مراجعه كرده‌اند مشاهده این وضعیت تخریب و بلند شدن دودی از محل بقعه متبركه می‌شوند.
سارقان ابتدا تمام نذورات مردمی بقعه متبركه را سرقت كرده و سپس دست به تخریب یا حتی آتش زدن بخشی از این مكان مقدس را زده‌اند كه موجب بروز خسارات‌هایی به این حرم مطهر و همچنین اموال هیئت آل یاسین شیراز و همچنین پایگاه مقاومت بسیج كه در این بقعه متبركه مستقر است، شده است كه هنوز میزان خسارت‌ها مشخص نیست.


پیگیری‌ها حاكی از آن است كه نماز صبح در این بقعه متبركه اقامه نمی‌شده است و به همین دلیل سارقان از فرصت سكوت و آرامش صبح جمعه در این بقعه متبركه سوءاستفاده كرده‌اند.
امامزاده فاطمه بنت الحسن(ع) از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) است كه نام پدرش ابوعبدالله محمد، فرزند عبدالله، فرزند حسن، فرزند جعفر، فرزند حسن المثنی، فرزند امام حسن مجتبی(ع) است و محل آن بقعه نیز در دروازه كازرون، خیابان شمس شیراز قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ امامزاده یزد مجری طرح آرامش بهاری

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید کرمی، بعدازظهر دوشنبه در نشستی خبری اظهار کرد: ۴۵ امامزاده در سطح استان در طرح آرامش بهاری شرکت کرده اند و آماده برگزاری مراسم سال تحویل هستند.

وی با بیان اینکه در استان یزد ۸۲ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد، افزود: در حال حاضر ظرفیت اجرای این طرح در ۴۵ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد.

کرمی به تشریح برنامه های قابل اجرا در خیمه های معرفت در امامزادگان و بقاع متبرکه استان پرداخت و یادآور شد: خیمه های معرفت در قالب طرح آرامش بهاری در امامزادگان برپا می شود و برنامه های مختلفی از جمله مشاوره توسط مبلغان خواهر و برادر در آنها انجام می شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه گلزار شهدا عنوان کرد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد گلزار شهدا، این اماکن معنوی نیز عطرافشانی و غبارروبی شده اند.

کرمی با اشاره به برنامه هایی که در قالب طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می شود، افزود: کرسی های تلاوت قرآن در سطح امامزادگان، اعزام مبلغان از حوزه های علمیه قم و یزد، جزءخوانی قرآن و محافل انس با قرآن کریم از مواردی است که در قالب این طرح اجرایی می شود.

معاون اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین از برگزاری جشن ولادت امام حسن(ع)، برپایی سفره های افطاری ساده از محل موقوفاتی با همین نیت، برگزاری مراسم شب‌های قدر، اجرای قرار دوازدهم به یاد امام زمان(عج) در ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ در امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد خبر داد.

وی همچنین از اجرای طرح آیه های زندگی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در امامزادگان در ایام نوروز خبر داد و گفت: همکاری خوبی در این زمینه بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد وجود دارد.

کرمی همچنین از اجرای طرح «خدیجه؛ مادر امت» در امامزادگان در سالروز وفات این بانوی بزرگ اسلام خبر داد و گفت: در نیمه ماه مبارک رمضان نیز مراسم میلاد مبارک حضرت امام حسن(ع) برگزار می شود.

کد خبر 6058163

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تحویل سال در آستان مبارک هفت امامزاده و بقعه متبرکه
  • اجرای طرح ضیافت الهی در ۴۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی
  • ۴۵ امامزاده یزد مجری طرح آرامش بهاری
  • اسکان ۲۱۱۲ نفر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی
  • برگزاری مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه
  • مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود
  • اجرای طرح آرامش بهاری در ٨ بقعه متبرکه و امامزاده قوچان
  • یک گزارش و جوابیه
  • اجرای طرح ضیافت الهی در ۶۱ بقعه متبرکه همدان
  • اجرای طرح‌های «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» در ۲۲۰۰ بقعه متبرکه