Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سابق مرکز موسیقی ارشاد به دانشجو گفت: اغلب هنرمندان پیشکسوت با 180 هزار تومان ارشاد زندگی خود را می‌گذرانند که در میان این هنرمندان، اسامی سرشناس موسیقی نواحی و اصیل موسیقی کشور به چشم میخورد.

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو: عباس اسماعیل گل

دهم آذرماه ۹۸ دولت دوازدهم با تداوم قانون معافیت مالیاتی ناشران و اهالی فرهنگ و هنر موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس با مطالبه و پیگیری وزیر ارشاد و موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه، فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سال آینده نیز همچنان از معافیت‌های مالیاتی برخوردار خواهند بود. اما به محض انتشار این خبر در رسانه‌ها، بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر نظرات موافق و مخالف خودشان را در این‌باره مطرح کردند و بیشترین انتقادی که نسبت به تمدید این طرح مطرح می‌شد، به پرداخت نکردن مالیات توسط سلبریتی‌هایی بود که با داشتن درآمد‌هایی نجومی از پرداخت مالیات معاف هستند. حتی در شبکه‌های اجتماعی نیز کاربران بسیاری نسبت به این موضوع اعتراض کردند به همین بهانه با پیروز ارجمند ، آهنگساز و موسیقیدان که زمانی به عنوان مدیر مرکز موسیقی وزارت ارشاد انجام وظیفه میکرد درباره معافیت مالیاتی اهالی موسیقی سخن به میان آوردیم که در ادامه از نظرتان میگذرد:

 

جناب ارجمند علی رغم گذشت چندین روز از جنجال های خبری تمدید معالفیت مالیاتی هنرمندان، همچنان در این خصوص مباحث ادامه دارد. به نظر ما چرا این موضوع همچنان مورد توجه اهالی رسانه و هنرمندان قرار گفته است؟

با توجه به شرایط اقتصادی که این روزها مردم با آن دست و پنجه نرم میکنند، مسلما هر موضوعی که به مسائل مالی مربوط شود برای مردم اهمیت خواهد داشت و حساسیت اقشار مختلف مردم نسبت به معافیت مالیات برخی ها به همین خاطر است.

البته اغلب مردم به این نکته تاکید دارند که هنرمندان پردرآمد سینما و موسیقی نباید از معافیت مالیاتی برخورار باشند

من هم معتقدم، دریافت مالیات باید براساس درآمد هنرمندان سینما و موسیقی و تئاتر باشد، یعنی باید از هنرمندان و سلبریتی‌هایی که درآمدهای نجومی دارند، مالیات هم گرفته شود و اتفاقا جامعه هنری نیز از آن حمایت خواهد کرد ولی هنرمندانی که درآمد کمی دارند یا هنرمندان پیشکسوت که اصلا درامدی ندارد، همچنان باید شامل معافیت مالیاتی شوند.

اینکه شما پیش از این گفته بودید که 25 خواننده پاپ با درآمدهای میلیونی باید مالیات بپردازند حسابی برخی ها را دلخور کرده است، همچنان به این صحبت خود معتقدید؟

نه تنها بنده بلکه بسیاری از اهالی موسیقی به خوبی واقف اند که حدود 25 خواننده پاپ وجود دارد که با  درآمدهای  نجومی روزهای خود را سپری میکنند، درآمدهایی که از کنسرتهای خود به آن دست می آید.

پس موافق اخذ مالیات از هنرمندان هستید؟

شخصا با اخذ مالیات از خواننده‌هایی که درآمد میلیاردی دارند موافق هستم  اما نباید خودمان را فریب بدهیم؛ واقعیت آن است که در حوزه موسیقی در مجموع حدود 25 خواننده موسیقی داریم- آن هم عمدتا در حوزه پاپ- که از درآمدهای میلیاردی برخوردارند و دور از انصاف است بخواهیم درآمد نجومی این عده را به پای حدود بیش از 80 هزار نفر فعال موسیقی که از درآمد کمی برخوردارند بگذاریم و در نتیجه باید گفت، تعمیم دادن قانون اخذ مالیات از هنرمندان به اکثریت، منطقی به نظر نمی‌رسد.

انگار شما به عنوان یک مدیر سابق اطلاعات زیادی درباه مشکلات بخش عمده ای از هنرمندان موسیقی دارید.

متاسفانه در هنرمندان بسیاری در کشور داریم که همانند سایر مردم صورتشان را با سیلی سرخ میکنند و در طول سال تنها یک ماه مشغول فعالیت هستند و یازده ماه را بیکار خواهند بود، و ‌ای کاش دولتمردان توجهی به مشکلات عدیده جامعه بزرگ موسیقی کشور داشته باشد.

البته صندوق حمایت از هنرمندان یک حمایتهایی از هنرمندان انجام میدهد.

بله این صندوق ماهی 180 هزار تومان به پیشکسوتان موسیقی پرداخت میکند و در حال حاضر اغلب هنرمندان پیشکسوت موسیقی با یارانه‌ها و این  180 هزار تومان وزارت ارشاد زندگی خود را می‌گذرانند و به واقع در حال مرگ خاموش هستند که در سکوت و افسردگی از بین میروند که در میان این هنرمندان، اسامی سرشناس موسیقی نواحی و اصیل موسیقی کشور به چشم میخورد و با این اوصاف ضمن تحقیر این بزرگان ، یک جفای بزرگ است که بخواهیم به خاطر درآمد نجومی چندین خواننده پاپ، از این هنرمندانی که همانند سایر مردم به سختی زندگی خود را میگذراند، مالیات بگیریم زیرا در مجموع وقتی بخواهیم یک نگاه کلی داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که اغلب هنرمندان در حوزه موسیقی از اقشار متوسط رو به پایین جامعه هستند.

دربار اخذ مالیات از فعالیت های هنری هم همین اعتقاد را دارید؟

بله زیرا دولت خدمات خاصی به فعالان موسیقیا رائه نمیکند که الان بخواهد مالیات اخذ کند. متاسفانه انگار دولت دست در جیب هنرمندان می‌کند، آن هم بدون اینکه کمکی کرده باشد و هیچ یک از وظایف اصلی خود را در قبال آنها انجام داده باشد و متاسفانه چون دولتی نداریم که زیرساخت‌ها را برای توسعه اقتصادی هنر کشور مهیا کند، نمی‌توان به توسعه فرهنگی و هنری کشور امیدوار بود و در نتیجه به سختی می‌توان به یک قانون نظام‌بندی برای اخذ مالیات از اهالی هنر رسید. هر زمانی دولت به تمام تعهدات خود در قبال جامعه هنری عمل کرد، می‌تواند از همه هنرمندان مالیات هم دریافت کند اما الان در اوج بی‌رونقی هنر هستیم و در این وضعیت سخت اقتصادی تعداد بسیاری از آموزشگاه‌های موسیقی ورشکسته و تعطیل شده‌اند و اساتید این آموزشگاه‌ها همگی خانه‌نشین شده‌اند. و در مجموع امیدوارم دولتمردان کمی هم به فکر پیشکسوتانی باشند که این روزها به خاطر بیکاری و خانه‌نشینی به افسردگی دچار شده‌اند و هیچ مسؤول و مدیری هم سراغی از اوضاع و احوال‌شان نمی‌گیرد، حال بماند که هیچ‌گاه از گنجینه‌ای که می‌توان از دل این هنرمندان در تاریخ هنر کشور به ثبت رساند، استفاده نمی‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: موسیقی پاپ پیروز ارجمند مالیات هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهی برای کسب درآمد حلال وجود ندارد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 11 محمد قاسمی، رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی گفت: «دولت از این طرف گزارش شفافی از مخارجش ارائه نمی‌کند، از آن طرف دستش را در جیب مردم می‌کند و می‌گوید مالیات سنگین بدهید. تیم اقتصادی دولت می‌خواهد به مردم بگوید در ایران راهی برای کسب درآمد حلال و حفظ ارزش پول وجود ندارد، بروید هر کاری می‌خواهید بکنید.» حرف‌های این اقتصاددان را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
  • بایدن از خجالت پوتین درآمد
  • تور مالیات؛ ملک ۶۵ هزار متر مربعی «امیرمنصور آریا» در تملک دولت قرار گرفت
  • امیر منصور آریا به تور مالیات افتاد | ۶۵ هزار متر زمین در تهران به تملک دولت درآمد
  • امیرمنصور آریا در تور مالیات افتاد
  • راهی برای کسب درآمد حلال وجود ندارد!
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد
  • جزئیات مالیات کارگران و کارمندان در سال 1403 / سقف معافیت مالیات حقوق ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • مهمانی ۴۰ میلیارد تومانی سلبریتی‌ها؟
  • بدون مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌توان تورم را کنترل کرد