Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- در جریان معاملات هفته گذشته بورس کالا، معامله گران تعداد دو میلیون و ۲۲۶ هزار و ۶۹ گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بیش از ۸۱۴ میلیارد و ۵۳۴ میلیون ریال دادوستد کردند.

 طی هفته گذشته ۱۲۸هزار گواهی سپرده سکه معادل ۱۲هزار و ۸۰۰ قطعه سکه تمام بهار آزادی در قالب گواهی سپرده کالایی در حالی مورد معامله قرار گرفت که ارزشی بیش از ۵۹۳ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب، گواهی سپرده سکه طلا پرگردش ترین معاملات را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش، ارزش معاملات گواهی سپرده زعفران نگین نیز به بیش از ۱۷۶ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال رسید و بالغ بر یک میلیون و ۹۱۷ هزار گواهی سپرده کالایی معادل ۱.۹ تن دارایی پایه توسط معامله گران خرید و فروش شد.

حجم معاملات گواهی سپرده زعفران پوشال معمولی نیز به ۱۴۴ هزار و ۵۵۳ گواهی رسید و ارزشی حدود ۹ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریالی برای آن رقم خورد.

همچنین معامله ۳۰ هزار و ۹۴۶ گواهی سپرده پسته معادل نزدیک به ۳۱ تن پسته فندقی طی هفته گذشته ارزشی بیش از ۳۲ میلیارد و ۲۰۷ میلیون ریال را به ثبت رساند.

در پایان این گزارش می افزاید، معامله گران طی هفته گذشته با معامله ۵۰۰۸ گواهی سپرده زیره سبز، ارزش حدود ۱.۸ میلیارد ریال را رقم زدند.

 ایبِنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بورس کالا معاملات گواهی سپرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به هیجان روز گذشته، آغاز بازار با تقاضای خوبی همراه بود و اکثر نماد‌های معاملاتی در مثبت و حتی صف خرید بودند، اما نیمه‌ دوم در جدال تقاضا و عرضه، پیروزی با عرضه‌ها بود. انتظار اهالی بازار به چرخش بخشی از جریان پول به سهم‌های کوچک‌تر و جامانده است.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: ارزش معاملات کل ۱۰۹۲۲ میلیارد تومان بود که از این مقدار ۶۵۳۷ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. خالص سفارشات با ورود ۲۹۱ میلیارد تومانی پول به بازار سرمایه همراه بود. در پایان معاملات امروز تعداد ۴۹۴ نماد (۶۳ درصد) در مثبت و ۲۸۷ نماد (۳۷ درصد) درمنفی بودند همچنین ۷۸ نماد صف خرید، ۳۰ نماد صف فروش ثبت شد.

او افزود: بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم ۳۷۹ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. با توجه به رشد اکثر نماد‌های معاملاتی و شاخص ساز، نماگر اصلی بورس اوراق بهادار با رشد بیش از ۲۷۱۰۰ واحد رو به رو شد و به حوالی ۲ میلیون و ۳۱۳ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • معامله ۴۲۱۰ کیلوگرم اوراق شمش طلا در بورس کالا
  • ارزش معاملات گواهی سپرده شمش طلا ایمیدرو؛ ۱۴۷ هزار میلیارد ریال
  • ارزش معاملات گواهی سپرده شمش طلا ایمیدرو به ۱۴۷ هزار میلیارد ریال رسید
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
  • رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز
  • رشد شاخص کل بورس
  • رشد ۲۹ هزار واحدی صبحگاهی بورس