Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اینکه مقایسه بین حزب کارگر و حزب دموکرات و بین نامزدهای نماینده آنها، خیلی هم نزدیک به واقعیت نیست اما رویکردهای پوپولیستی مشابه بین ترامپ و جانسون در جلب آرای عمومی و شعارهای انتخاباتی کاندیداهای لیبرال تر مثل سناتور برنی سندرز و الیزابت وارن در رابطه با برنامه های مراقبت های بهداشتی دولت ، برنامه های مهاجرت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. موجبات نگرانی بخش مترقی دموکرات ها را از تکرار این اتفاق در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل قدس آنلاین؛ روز جمعه محافظه کاران انگلیس به رهبری بوریس جانسون توانستند با کسب ۳۶۵ کرسی در برابر ۲۰۳ کرسی حزب کارگر، در حالی خود را به عنوان برنده بلامنازع انتخابات بریتانیا معرفی کنند که این اکثریت برای حزب محافظه کار از زمان مارگارت تاچر تاکنون بی نظیر بوده است.

در مقابل شکست در انتخابات اخیر، بدترین نمایش حزب کارگر از دهه ۱۹۳۰ میلادی تاکنون تلقی می‌شود  چرا که این حزب حتی کرسی های خودش را که به صورت سنتی در اختیار داشت از دست رفته می دید؛ سنگرهایی که یکی پس از دیگری توسط محافظه کاران فتح شد و میخ نهایی را بر تابوت امیدهای کاگران برای تشکیل یک دولت سوسیالیستی در بریتانیا کوبید.

جرمی کوربین رهبر ۷۰ ساله حزب کارگر که سال ۲۰۱۵ برخلاف پیشبینی های توانست به رهبری حزب برسد در پی شکست سنگین حزبش در انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کرد که از رهبری حزب کناره گیری خواهد کرد و هدایت حزب را دیگر در هیچ انتخاباتی برعهده نخواهد داشت.

شکست کوربین اما بازتاب گسترده ای در ایالات متحده آمریکا داشت؛ در این بین پیروزی محافظه کاران در برخی از محافل حزب دموکرات، به منزله هشداری برای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ یعنی جایی که دموکرات ها باید نامزد اصلی خود را برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت به میدان مبارزه بفرستند.

جو بایدن یکی از نامزدهای دموکرات که طبق نظرسنجی ها یکی از گزینه های احتمالی دموکرات ها برای رقابت با ترامپ است، جمعه شب به هم‌حزبی‌هایش هشدار داد نباید به سمت چپ‌گرایی افراطی حرکت کنند.

بایدن در کمپینی انتخاباتی در «سان‌فرانسیسکو» گفت: "ببینید زمانی که حزب کارگر خیلی خیلی به سمت چپ حرکت می‌کند چه بر سرش می‌آید" و حزب کارگر ایده‌هایی را مطرح کرد که نمی‌توانستند سریعاً در منطق بگنجند.

وی افزود: "به نظر من درسی که باید از بریتانیای بزرگ گرفت این است که اگر زیادی به سمت چپ بروید مردم اشتیاقی به حمایت از شما در این مسیر نخواهند داشت".

در این رابطه، «مایکل بلومبرگ» میلیاردر معروف که دیرتر از سایر رقبای دموکرات‌ پا به کارزار انتخاباتی گذاشته ، پیروزی جانسون را  به منزله «قناری در معدن زغال سنگ»(هشداری روشن) برای آن دسته از دموکرات‌هایی دانست که امیدوارند بتوانند ترامپ را شکست دهند.

پیروزی جانسون در اردوگاه جمهوری خواهان نیز مورد استقبال قرار گرفت؛ «رند پال» نماینده جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی در مجلس سنای آمریکا در صفحه توئیتر خود ضمن هشدار به نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره ضدیت و مخالفت افکار عمومی این کشور با  افکار چپ‌گرایانه  خطاب به  «برنی سندرز» نوشت: "مراقب باش؛ حتی بریتانیا هم دارد سوسیالیسم را رد می‌کند".

هر چند جرمی کوربین در دوران رهبری حزب کارگر موفق شد جوانان را به سوی این حزب جذب کند اما بسیاری از مواضع او منجر به رویگردانی اقشار مختلف از حزب کارگر شد. از جمله این گروه ها می توان به تجار و سرمایه گذاران اشاره کرد که جرمی کوربین را یک «مارکسیست خطرناک» توصیف می کردند. از نظر آنها به قدرت رسیدن جرمی کوربین به معنای هرج و مرج اقتصادی بود.

از سوی دیگر رهبر کنونی حزب کارگر با عدم اتخاذ موضعی شفاف در مورد برگزیت باعث شد که رای حزب کارگر چه در میان طرفداران برگزیت و چه در میان هواداران ادامه حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا کاهش پیدا کند.

او وعده داده بود که با ملی سازی صنایع و سرمایه گذاری میلیاردی در خدمات عمومی به اجرای سیاست های ریاضتی طی یک دهه اخیر خاتمه خواهد داد.

باید گفت با اینکه مقایسه بین حزب کارگر و حزب دموکرات و بین نامزدهای نماینده آنها، خیلی هم نزدیک به واقعیت نیست و کشیدن خطوط موازی برای ترسیم پویایی سیاسی در دو کشور امری دشوار به نظر می رسد اما رویکردهای پوپولیستی مشابه بین ترامپ و جانسون در جلب آرای عمومی از سویی و  شعارهای انتخاباتی کاندیداهای لیبرال تر مثل سناتور برنی سندرز از ورمونت و الیزابت وارن از ماساچوست در رابطه با برنامه های مراقبت های بهداشتی دولت ، برنامه های مهاجرت و .. از سویی دیگر، موجبات نگرانی بخش مترقی دموکرات ها را از تکرار این اتفاق در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده را فراهم کرده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انتخابات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوریس جانسون دونالد ترامپ ترامپ و جانسون دموکرات ها حزب دموکرات حزب کارگر انگلیس جمهوری خواهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

جان بولتون مدعی شد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر نقش کلیدی در پایان دادن به جنگ اوکراین دارد و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه احتمالا منتظر نتایج این انتخابات است.

به گزارش مشرق هفته نامه نیوزویک نوشت: سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که هم چنین به عنوان مشاور امنیت ملی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکاخدمت کرده، در گفت‌وگوی تلفنی با این رسانه دیدگاه خود را درباره مسیر احتمالی پایان جنگ اوکراین مطرح کرد.

وی پیش بینی کرد که نیروهای روسیه در ماه های بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که احتمالا صحنه رقابت بین دونالد ترامپ جمهوری خواه و جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا خواهد بود، به جنگ ادامه دهند.

این سیاستمدار آمریکایی در این گفت‌وگو هر گونه تهدید روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای را «بلوف» خواند و گفت بعید می دانم در این مقطع، استفاده روسیه از سلاح های هسته ای جدی باشد.

بولتون خطر واقعی را فقدان مهمات کافی در اوکراین و بن بست در این جنگ توصیف و اذعان کرد که اکنون نیروهای روسیه پیشرفت بیشتری داشته اند و این امر در مذاکرات، پوتین را در موضعی قوی قرار می دهد.

این مقام آمریکایی گفت: پوتین ممکن است منتظر نتایج انتخابات نوامبر و شخص پیروز در انتخابات بماند. اگر ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان پیروز این انتخابات شود، از آنجایی که فکر می کنم پوتین بر این باور است که می تواند معامله بهتری با او داشته باشد، ممکن است خواستار آتش بس شود.

وی مدعی شد که اوکراینی ها کار برجسته ای را در غرق کردن کشتی های روسی در دریای سیاه انجام داده اند و این نشان داد که توان دفاع دریایی روسیه ضعیف است اما آزمون واقعی در جبهه زمینی جنگ است. در این جبهه اوکراین بیشتر در موضع دفاعی قرار داشته است.

بولتون در پاسخ به این پرسش که آیا پایان جنگ را در آینده نزدیک می بیند یا خیر، گفت امیدوار نیست آتش بس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برقرار شود.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا درباره کمک بیشتر واشنگتن به اوکراین و مشارکت این کشور در این جنگ از اعضای کنگره خواست به عنوان اولین گام، بسته کمک به اوکراین را هر چه سریع تر امضا کنند.

این مقام آمریکایی با این حال گفت بعید می داند که موضوع کمک به اوکراین در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات نوامبر تغییر کند.

دیگر خبرها

  • انتخابات آمریکا و یک بازی خراب کن جدی به نام "رابرت کِنِدی" و معاونش خانم شاناهان! (+عکس)
  • انتخابات آمریکا و یک بازی خراب کن جدی به نام "رابرت کِنِدی" با 20 درصد آراء!
  • انواع مرخصی در قانون کار: از مرخصی استحقاقی تا مرخصیِ ازدواج و…
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • (ویدیو) وزیر کار: کارگرِ کارگران هستیم
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...