Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@22:34:05 GMT

کسری بودجه عملیاتی دولت ۷۷ هزار میلیارد شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۴۶۳۵

کسری بودجه عملیاتی دولت ۷۷ هزار میلیارد شد

بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه از عمکلرد بودجه 98، سهم درآمدهای عمومی از دریافتیها در سال 97 حدود 52 درصد بوده و پیش بینی می‌شود این نسبت در سال 98 حدو 64 درصد باشد.

نسبت درآمدهای مالیاتی به  درآمدهای عمومی در سال 97 حدود 68.8 درصد بوده و پیش بینی می‌شود این نسبت در سال 98 حدود 72 درصد باشد.

بر این اساس نسبت اعتبارات هزینه ای به  پرداختها  در سال 97 حدود 78درصد بوده و پیش بینی می‌شود این نسبت در سال 98 حدود 79 درصد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر پیش بینی از نسبت درآمدهای مالیاتی به هزینه‌های جاری  51 درصد خواهد بود. همچنین در پایان سال جاری کسری عملیاتی بودجه 77 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

232231

کد خبر 1331068

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لایحه بودجه بودجه سازمان برنامه و بودجه کسری بودجه لیگ برتر نوزدهم باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا بوریس جانسون آندره استراماچونی انگلیس باشگاه پرسپولیس انتخابات مجلس یازدهم عراق دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد 111 درصدی درآمد دولت از محل جرائم و خسارات در بودجه / درآمد ناشی از جرایم رانندگی در صدر/ 1403 برای چه مواردی باید جریمه بپردازید؟

گروه اقتصاد و درآمد : بر اساس جزئیات منتشر شده از جداول قانون بودجه، دولت برای سال 1403، درآمدهای مربوط به جرائم و خسارات را 111 درصد افزایش داده است.

 

به گزارش جماران، درآمدهای حاصل از جرایم و خسارات در بودجه 1403، حدود 26 تریلیون تومان برآورد شده که بیش از دو برابر سال گذشته ارزیابی شده است. بر این اساس درآمدهای حاصل از جرایم رانندگی با رقم 6 تریلیون تومان در صدر درآمدهای ناشی از جرایم قرار دارد. پیش از این نیز رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرده بود نرخ جرایم رانندگی به طور متوسط پنج برابر افزایش یافته است.

 

همچنین درآمدهای حاصل از جریمه ها و دیگر وجوه ناشی از اجرای قانون مبارزه با مواد مخدر نیز 90 میلیارد تومان تخمین زده شده. همچنین درآمد ناشی از اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز 3 تریلیون و 800 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

 

درآمدهای حاصل از جرایم و مجازات قانون کار، جرایم و خسارات محیط زیستی، تخلفات صنفی، جرایم و فروش صیدآلات و چوب آلات و ادوات و مواد بازداشتی، درآمد حاصل از جرایم انصراف تحصیلی، درآمدهای حاصل از مجازات ورود و اقامت غیرمجاز اتباع خارجی – علاوه بر جرایم ذکر شده در بند 3 ماده 15 قانون ورود اتباع خارجی و به استثنای کسانی که به تشخیص مراجع ذی ربط بیش از مدت روادید صادره عذر موجه دارند، درآمد حاصل از اجرای تبصره 5 قانون اصلاح تعزیرات حکومتی مصوب 19/711373 مجمع تشخیص مصلحت نظام، درآمد حاصل از جرایم و خسارات ناشی از اجرای قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، درآمد حاصل از خسارات ناشی از اجرای طرح های عمرانی و معادن دولتی عرصه های منابع طبیعی ، درآمد حاصل از خسارات ناشی از اکتشاف و بهره برداری از معادن بخش خصوصی، اجرای قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا، درآمد حاصل از افزایش بهای تعرفه هر متر مکعب فروش آب شرب شهری برای مشترکان پرمصرف، آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها، درآمد حاصل از اجرای قانون هوای پاک، درآمد حاصل از اجرای وصول جریمه ها و خسارات قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالابها،  درآمد حاصل از جرایم ماده 21 قانون پسماند، درآمد حاصل از وصول جریمه ها و خسارات مربوط به آلودگی خاک ، درآمد حاصل از صدور یا تمدید مجوزها یا اخذ جرایم موضوع قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگری و همچنین درآمد حاصل از سود سرمایه گذاری ها و دارایی های بنیاد شهید و امور ایثارگران مواردی است که دولت از محل آن، درآمدهایی برای بودجه 1403 کشور در نظر گرفته است.

 

البته در این ردیفها، ردیفی نیز با عنوان «درآمد حاصل از سایر جرایم و خسارات» در نظر گرفته شده که بدون تشریح جزئیات آن، رقمی بالغ بر 6 تریلیون و 785میلیون تومان به در آمد حاصل از آن اختصاص یافته است که نشان می دهد برخی محل های درآمدی ناشی از جرایم و خسارات در جداول بودجه ذکر نشده اند.

گفتنی است که دولت هیچ جریمه ای را برای موضوع ناشی از مصرف گاز و فرآورده های نفتی مازاد بر الگوی مصرف که موضوع ماده 26 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی بوده، در نظر نگرفته است.

         

دیگر خبرها

  • سیاستهای تنظیم‌گری دولت در بازار مسکن ۱۴۰۳/ سهم درآمدهای پایدار دولت به ۵۲ درصد رسید
  • خبر خوش وزیراقتصاد برای تولید کنندگان در سال جاری
  • رشد 111 درصدی درآمد دولت از محل جرائم و خسارات در بودجه / درآمد ناشی از جرایم رانندگی در صدر/ 1403 برای چه مواردی باید جریمه بپردازید؟
  • دایره شوم تولید تورم و پیامدهای آن
  • کاهش ۲۵ درصدی کسری تراز عملیاتی بودجه ۱۴۰۳
  • تمرکز سازمان برنامه بر کاهش کسری بودجه و تحقق درآمدها
  • اصلاح برخی ارقام درآمدهای مالیاتی در قسمت دوم بودجه
  • دولت امسال چقدر درآمد دارد؟
  • سهم ۱۳۰۸ میلیارد تومانی مالیات از درآمدهای دولت
  • درآمد حاصل از جریمه تخلفات صنفی ۴۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شد