Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:09:28 GMT

اجرای بیش از ۱۲۰ طرح کلان ملی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۴۷۹۳

اجرای بیش از ۱۲۰ طرح کلان ملی در کشور

دکتر صالحی روز شنبه در مراسم رونمایی از نسل چهارم ربات انسان نمای سورنا در دانشکده فنی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران افزود: یکی از اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از فناوری‌هایی است که نیازهای حال و آینده کشور است.
وی بیان کرد: قطعا بخش رباتیک و هوش مصنوعی از موضوعاتی است که خیلی به آن اهمیت می‌دهیم، ربات سورنا نسل سوم در سال ۹۴ رونمایی شد و ما علاقه‌مند بودیم نه تنها این ربات بتواند درجه آزادی بیشتری داشته باشد و عملکردش به یک انسان شبیه‌تر باشد بلکه بتواند هوشمندتر عمل کند؛ بنابراین ربات سورنا ۴ بیش از ۴۰ درجه آزادی دارد و سرعت سورنا ۳ ؛سه دهم کیلومتر بر ساعت بود که الان به هفت دهم کیلومتر در ساعت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون تجاری‌سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: به غیر از درجات آزادی که به ربات کمک می‌کند حالت‌های طبیعی داشته باشند و خدمات بیشتری را ارائه کنند، این ربات هوشمند است و می‌تواند در تعامل با انسان قرار گیرد، چهره انسان‌ها را تشخیص دهد، جهت‌ها و اشیا را تشخیص دهد، تعداد افراد و اشخاص را می تواند تشخیص دهد و حتی می‌تواند به سوالات افراد نیز پاسخ صحیح دهد.
صالحی افزود: در نمایشگاه سال گذشته ایران ساخت مینی ربات سورنا رونمایی شد و جنبه آموزشی و جنبه تبلیغاتی داشت و می‌توان این ربات را در حوزه گردشگری استفاده کرد.
وی گفت: الان طرح‌های کلان جاری کشور بیش از ۱۲۰ طرح است و در حوزه‌های مختلف هدفگذاری شده است. به غیر از طرح‌هایی که برای گسترش فناوری انتخاب می‌کنیم بیشتر طرح‌های کلان ما آن‌هایی هستند که نیاز کشور هستند و برای اولین بار در کشور اجرا می‌شوند و حتما یک بهره‌بردار ویژه دارند.

معاون تجاری‌سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: بنابراین بیش از ۱۲۰ طرح کلان ملی به صورت جاری در کشور توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود.
صالحی افزود: بیش از ۹۵ درصد طرح‌های کلان ملی ما آن‌هایی است که بهره بردار بالفعل دارد و نه بالقوه، در بسیاری از این طرح‌ها بخشی از منابع ملی توسط بهره بردار تامین می‌شود اما بخشی از طرح‌ها بهره‌بردار ندارد و یا اینکه ما نگرانیم اگر ورود نکنیم بعدا کشور دچار عقب ماندگی شود و سورنا ۴ از طرح‌های مرز فناوری است که امیدواریم در آینده نزدیک بتواند کارکرد خود را داشته باشد.

برچسب‌ها ربات پیمان صالحی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ربات ربات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک

تین نیوز

شهردار اراک گفت: پیگیر تخصیص اتوبوس و تاکسی برقی برای این شهر هستم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، علیرضا محمودی در دیدار و نشست با معاون توسعه حمل و نقل وزارت صمت، اظهار کرد: به کارگیری اتوبوس ها و تاکسی های برقی، گامی مهم در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک است.

محمودی افزود: پیگیر تخصیص اتوبوس و تاکسی برقی برای این شهر هستیم.

در این نشست مشترک که با حضور نادر قلی ابراهیمی نماینده منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با معاونت توسعه حمل و نقل وزارت صمت و نماینده معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور برگزار شد، پیرامون قول مساعد وزیر صمت در خصوص به کارگیری اتوبوس و تاکسی های برقی ویژه کلان شهر اراک گفت وگو شد.

در این جلسه روش ها و مدل های مختلف تخصیص و به کارگیری خودروهای برقی با توجه به ضرورت کاهش و کنترل آلودگی هوا ناشی از ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده در سطح شهر اراک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافقات اولیه در این زمینه حاصل شد.

همچنین مقرر شد، شهرداری اراک با هماهنگی استانداری مرکزی با بررسی مدل های مختلف، مدل بهینه اقتصادی به کارگیری خودروهای برقی را با توجه به شرایط و ملاحظات محلی احصاء و در ادامه مذاکرات بعدی با بانک های عامل و شرکت های خودروساز به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز و سفارش ساخت و تحویل خودروها انجام گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • واکنش یک حقوق‌دان به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش محسن برهانی به حکم اعدام توماج صالحی
  • محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • احضار پریسا صالحی برای اجرای حکم حبس
  • اجرای حکم یک روزنامه‌نگار