Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان در حالی برگزار شد که تهیه بانک جامع رانندگان پرخطر، ایمن‌سازی نقاط حادثه خیز، نصب دوربین‌های پلاک‌خوان و کنترل سرعت و غیره از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده بود. ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ظهر امروز سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان برگزار شد و قراربود استاندار نیز در این جلسه حضور داشته باشد که بنا به گفته رئیس کل دادگستری استان به رغم هماهنگی‌های چندباره این اتفاق نیفتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری مصوبه‌های جلسه‌های گذشته بخش زیادی از زمان جلسه را به خود اختصاص داد. افزایش سرقت‌ها در استان یکی از موضوعات این جلسه بود که تمرکز بر برنامه‌های پیشگیرانه و استفاده از توانمندی سایر دستگاه‌ها از مصوبه‌های شورا بود. با اینکه 10 جرم اولویت‌دار استان برای دستگاه‌های اجرایی ارسال شده اما گزارشی از اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌ها ارائه نشده است.

شناسایی و اولویت‌بندی مناطق پرخطر و جرم‌خیز نیز از دیگر مصوبه‌های جلسه قبلی بود که پلیس آگاهی استان محله‌های پرخطر را در گرگان، گنبدکاووس و علی‌آبادکتول به تفکیک به شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اعلام کرد. برقراری گشت‌های مشترک با محوریت دادسرای عمومی، انتظامی و سپاه نینوا نیز از دیگر موارد موردتأکید در این جلسه بود.

تهران| فراخوان رانندگان پرخطر برای بازآموزی قوانین راهنمایی و رانندگیجلوگیری پلیس از ادامه سفر رانندگان پرخطر در نوروز"کیت‌های تست بزاقی" برای شناسایی رانندگان پرخطر به کمک پلیس آمد

نصب دوربین‌های کنترل سرعت و پلاک‌خوان در جاده‌های استان از دیگر موضوعات این جلسه بود. اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تا کنون 20 دوربین ثبت تخلف و کنترل عبور و مرور در محورهای استان نصب کرده و تخلفات نیز به صورت پیامک برای رانندگان ارسال می‌شود.

تهیه بانک جامع رانندگان پرخطر استان نیز در دستور کار قرار گرفت و پلیس راهور براساس اطلاعات و شماره تماس، یکهزار و 229 راننده پرخطر که بالای 30 نمره منفی داشتند را شناسایی کرده است. قرار شده با همکاری راهداری و پلیس راهور برای 100 نفر از این رانندگان پرخطر دوره‌های آموزشی برگزار شود.

رفع نقاط حادثه‌خیز نیز یکی دیگر از مصوبه‌های مهم شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بود. طبق مصوبه شورای ترافیک استان 20 نقطه حادثه‌خیز باید رفع خطر می‌شد که برنامه امسال ایمن‌سازی 11 نقطه بود و تاکنون 4 نقطه رفع خطر شده است.

موضوع دیگر وضعیت جرایم و دعاوی در استان بود که 10 جرم و دعوای حقوقی که بیشترین فراوانی را در استان دارند، مورد بررسی قرار گرفت.

براساس گفته‌های قاسمی و ناجمی، معاون دادگستری استان در 10 جرم اولویت‌دار شاهد رشد 1.7 درصدی هستیم. براساس آمارهای دادگستری سرقت مستوجب تعزیر در استان طی 8 ماهه 20.5 درصد افزایش، کلاهبرداری 58.6 درصد رشد، نگهداری موادمخدر 12.4 درصد افزایش و خیانت در امانت 3.1 درصد رشد دارد. در عین حال ضرب و جرح عمدی 10.6، ایراد صدمه بدنی غیرعمد و تصادفات 4.3 درصد، توهین به اشخاص 12.6 درصد، تهدید 11.2 درصد، تخریب 6.2 درصد و افترا نیز 11.2 درصد کاهش یافته است.

قاسمی وناجمی با اشاره به افزایش 28.4 درصدی پرونده‌ دعاوی وارده به محاکم قضایی استان گفت: تعداد پرونده‌هایی با موضوعات مطالبه خسارت وارده، خسارت تأخیر، مطالبه دریافت وجه، مطالبه خسارت، طلاق توافقی و غیره در 8 ماهه امسال با رشد همراه بوده است.

وی بیان داشت: همه دستگاه‌های اجرایی باید بخشی از توان خود را برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی صرف کنند.

انتهای پیام/ 582/ ع

R41471/P1494/S6,70/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه بانک اطلاعاتی دارو در چهارمحال و بختیاری

رضا محمدی اظهار داشت: کمبود دارو به صورت روزانه رصد می‌شود و چنانچه مردم با کمبودی روبرو شدند آن را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

وی در خصوص فراوانی شیرخشک در داروخانه‌های استان، افزود: کمبودی در این خصوص وجود ندارد و فقط در هفته گذشته در دو قلم شیرخشک با کمبود روبرو شدیم که این موضوع برطرف شد.

بیشتر بخوانید

حمایت از ۱۳ هزار و ۷۰۰ بیمار خاص و سخت علاج در چهارمحال و بختیاری

محمدی اضافه کرد: هم‌اکنون دانشگاه علوم پزشکی استان با در اختیار داشتن سه مرکز آموزشی درمانی به جمعیت حدود یک میلیون نفری استان خدمات‌رسانی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • باران و لغزندگی جاده‌های گلستان
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • تهیه بانک اطلاعاتی دارو در چهارمحال و بختیاری