Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای نگهبان گفت: امیدواریم که انتخابات دوم اسفند ماه، پرشور، سالم و با مشارکت بالا برگزار شود و اگر فردی هم اعتراضی دارد باید شکایت خود را در زمان مقرر عنوان کند و مطمئن باشد که ما قطعاً اعتراضات را بررسی می‌کنیم. ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ اجتماعی پلیس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ عباسعلی کدخدایی در "نشست تخصصی رؤسای پلیس امنیت عمومی سراسر کشور" با بیان اینکه نیروهای مسلح و انتظامی ـ امنیتی درصدد ایجاد امنیت پایدار و برقراری آرامش در جامعه هستند، اظهار کرد: جوامع مدرن دیگر نیز به نوعی در همین مسیر در حال حرکت هستند البته اهداف غائی آنها متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگو و قائم مقام دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه نیروی انتظامی در پیشخوان تأمین امنیت در جامعه است، ادامه داد: ما در طول شبانه‌روز شاهد حضور نیروی انتظامی در سطح جامعه هستیم و لازم است که قدردان زحمات این افراد نیز باشیم.

وی با تأکید بر اینکه پلیس باید در درجه نخست اقتدار خود را حفظ کند،  تصریح کرد: بعضاً در برخی از رسانه‌ها مطالبی به ناحق به پلیس نسبت داده می‌شود و این در حالی است که اگر اقتدار و نفوذ پلیس را نادیده بگیریم گناهی نابخشودنی تلقی می‌شود.

کدخدایی با اشاره به اینکه اقتدار در نیروهای مسلح حرف نخست را می زند، عنوان کرد: در کنار اقتدار، اعتمادسازی بین پلیس و مردم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین مردم و شهروندان باید مهربانی و صمیمیت را در رفتار پلیس ببینند.

سخنگوی شورای نگهبان به حوادث دو سال گذشته (سیل، زلزله و اغتشاشات) اشاره و تصریح کرد: در تمام حوادث پلیس در پیشخوان و سنگر نخست بوده و زحماتی که در این راستا متحمل شدند، قابل تقدیر است.

وی متذکر شد: اهمیت انتخابات در تمامی کشورها روشن است، انتخابات به ارزش تبدیل شده و موضوعیت پیدا کرده و امروزه خود انتخابات برای ما اهمیت دارد و طبیعتاً چشمهایی نیز در داخل و خارج متوجه آن است.

کدخدایی ادامه داد: سلامت و مشارکت دو نکته حائز اهمیت در برگزاری انتخابات است که ناجا در تأمین هر دو هدف نقش موثری دارد.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان یادآور شد: حضور پلیس در صحنه، برخورد با متخلفان و ارائه گزارش به شورای نگهبان از جمله محورهای تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز در انتخابات است.

وی همچنین به موضوع تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: در دو ماده اشاره شده که اگر تبلیغات خلاف قانون صورت بگیرد موظف هستیم که با کمک نیروی انتظامی نسبت به آن اقدامات لازم صورت گیرد، لذا نقش پلیس در بررسی صلاحیتها، برگزاری انتخابات و آماده‌سازی حوزه انتخابیه بسیار تعیین‌کننده و موثر است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: امروزه بسیاری از کشورها به میزان مشارکت در انتخابات توجه نمی‌کنند این در حالی است که مشارکت در کشور ما مخصوصاً برای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همچنین مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کدخدایی با بیان اینکه هر چقدر مشارکت بیشتر باشد، تضمینی برای منافع ملی نیز تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر قانون به درستی اجرا شود مشارکت نیز بالا می‌رود البته این را هم  بگویم که مردم انتظار دارند که قانون به درستی و کامل اجرا شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ما به دنبال اجرای قانون هستیم و انتظار داریم که هیئتهای اجرایی براساس قانون وظایف خود را انجام دهند، بیان کرد: امیدواریم با تأمین امنیت توسط نیروی انتظامی و ارسال مستندات دقیق برای هیئتهای راجرایی و نظارتی زمینه مشارکت گسترده و سالم در انتخابات پیش رو فراهم شود.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: امیدواریم که انتخابات دوم اسفندماه، پرشور، سالم، با مشارکت بالا و به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شود و اگر فردی هم اعتراضی دارد باید شکایت خود را در زمان مقرر عنوان کند و مطمئن باشد که ما قطعاً اعتراضات را بررسی می‌کنیم.

توضیحات کدخدایی درباره علت حضور چهره‌های سیاسی در شورای نگهبانکدخدایی: اگر کسی مستنداتی درباره سودجویی افراد دارد در اختیار شورای نگهبان قرار دهد

انتهای پیام/

R1370/P/S2,21/CT12 واژه های کاربردی مرتبط تخلفات انتخاباتی پلیس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تخلفات انتخاباتی پلیس تخلفات انتخاباتی پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»

    به گزارش تابناک، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شورای نگهبان از عملیات وعده صادق رزمندگان اسلام اینگونه قدردانی کرد: حمله شایسته چند روز گذشته فرزندان شجاع ملت مسلمان ایران که بر اساس اصل دفاع مشروع و منطبق بر موازین بین‌المللی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت، جلوه‌ پرفروغ دیگری از عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.   وی افزود: این اقدام موجب خوشحالی و دلگرمی آزادگان جهان و به ویژه مردم غزه شد. همچنین این اقدام دقیق، سنجیده و قاطعانه، مطالبه عموم مردم عزیز ایران بود و به همین دلیل با استقبال و همراهی چشمگیر مردم مواجه شد.   دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در تاریخ انقلاب اسلامی همواره حضور مردم، زمینه‌ساز موفقیت بوده است. تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال مبنی بر مشارکت مردم برای جهش تولید نیز برآمده از باور عمیق ایشان به نقش مردم است.   آیت‌الله جنتی ابراز امیدواری کرد که این رژیم غیرقانونی کودک‌کُش فهمیده باشد دوران بی‌پاسخ ماندن جنایاتش سرآمده و هر حرکت نابه‌جایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید.   وی در خصوص حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز گفت: همه کسانی که چشمان خود را به روی جنایات غیرانسانی آن بسته‌اند بدانند که بر اساس سنت الهی، نابودی این رژیم ظالم حتمی است.   آیت‌الله جنتی در همین رابطه تاکید کرد: آن‌ها که تمام موازین و قواعد بین‌المللی را پای جنایات رژیم صهیونیستی قربانی کرده‌اند، حاصلی جز سرافکندگی و خواری به دست نخواهند آورد.

دیگر خبرها

  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»
  • غضنفرآبادی: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت
  • فردا؛ برگزاری انتخابات فدراسیون ترای اتلون با ۹ کاندیدا
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • مجلس با رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد