Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:11:56 GMT

درخشش ایسنا در پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۴۹۹۸

ایسنا/همدان امروز آئین اختتامیه پنجمین مرحله استانی جشنواره رسانه ای ابوذر با حضور فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان، مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه انصار الحسین(ع)، رئیس خانه مطبوعات همدان، مدیران مسئول و جمعی از اهالی رسانه و خبرنگاران در محل کانون اسلامی خواهران همدان برگزار شد.

در این آئین از بین ۱۷۴ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره "مهناز روزبهانی"، خبرنگار ایسنای همدان خوش درخشید و موفق به کسب سه عنوان برتر شامل رتبه اول بخش خبر، کسب رتبه دوم بخش مقاله و یادداشت و کسب رتبه سوم بخش گزارش خبری شد و به مرحله کشوری جشنواره ابوذر راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان در این آیین با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری از فعالان حوزه رسانه و خبر انتظار دارند که واقعیات های نظام آنگونه که هست بیان شود، گفت: واقعیات ها را همانگونه که هست ببینید و آن ها را همانگونه به مردم منتقل کنید.

سردار مظاهر مجیدی با اشاره به شرایط حساس کنونی کشور، تصریح کرد: رسانه های گفتاری و نوشتاری و مطبوعات ما می توانند در تقویت نظام جمهوری اسلامی موفق عمل کرده و بسیار اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید از سیاه نمایی بپرهیزند، افزود: رسالت خبرنگاران در انتقال پیام به جامعه خطیر است و این قشر باید تلاش کنند تا حقایق و واقعیت های جامعه را بی کم و کاست به مردم انتقال دهند.

مجیدی با تأکید بر اینکه اکنون جامعه ایران به یک آرامش عمیق، تفاهم و وفاق و همدلی نیاز دارد تا در تمامی سطوح به پیشرفت برسد، از برخی بی تدبیری ها در اتخاذ تصمیم گرانی بنزین گلایه کرد.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه انصار الحسین(ع) همدان نیز با بیان اینکه خبرنگاران، سربازان خط مقدم جنگ نرم و نبرد هرسانه ها به شمار می روند، گفت: امروز بسیج در حوزه جنگ نرم و رسانه ها، خوش درخشیده است.

سرهنگ پاسدار عباس محرمی با تأکید بر لزوم روشنگری خبرنگاران و برخو د جدی با نفوذی هایی که وارد این عرصه شده اند، افزود: بسیج از بدو تأسیس تاکنون منشأ اثرات شگفت انگیزی بوده و در برابر تهدیدات متعدد دشمنان نقش بازدارندگی ایفا کرده است.

وی در ادامه یکی از دلایل برگزاری این جشنواره را شناسایی توانمندی های اهالی رسانه استان همدان دانست و اظهارکرد: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود.

محرمی با اشاره به داوری سختگیرانه این دوره از جشنواره ابوذر در انتخاب آثار برتر، افزود: منتخبان و نفرات اول تا سوم هر بخش به مرحله کشوری راه یافته که این رقابت دی ماه در محل حوزه هنری تهران برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه انصار الحسین(ع) همدان با بیان اینکه نفرات برگزاریده این دوره در هفت بخش آثارشان به تهران ارسال شده و به مرحله رقابت نهایی می رسند، افزود: در نهایت یک بانک اطلاعاتی کامل از مطالب و اخبار برگزیده در حوزه های مختلف تهیه و تدیون شده و به عنوان یک مرجع در اختیار دشتگاه های اجرائی و دولتی قرار می گیرد.

نماینده هیئت داوران پنجمین مرحله استانی جشنواره رسانه ای ابوذر نیز با بیان اینکه مهمترین وظیفه رسانه ها در عرصه انقلاب اسلامی مطالبه گری و امید آفرینی است، گفت: از بین ۱۷۴ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره آثار توسط هیأت داوران بررسی شد.

زهره پور وهابی با اشاره به اینکه آثار در حوزه های تیر، خبر، مقاله،  یادداشت، گزارش، چند رسانه ای و موشن گرافی بودند، اظهارکرد: هیئت داوران این دوره از جشنواره شامل دکتر علی حاتمی، دکتر غلام رضا فریدونی، خسرو نوروزی منعم و بنده بودند و تلاش شده همه آثار توسط این پنج نفر بررسی و با دقت ارزیابی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره ابوذر رسانه ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران

جام جم آنلاین اصفهان؛ این مسابقات در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ با حضور ناظر ویژه دارالقران الکریم شرکت ملی گاز ایران ، مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز و جمعی از اعضای هیئت رئیسه و مسئولین در محل شهرک شهید محمد منتظری آغاز شد. 
در آیین افتتاحیه مسابقات اسدالله مهری مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران طی سخنانی از استقبال کم نظیر کارکنان و خانواده‌های آنان از این مسابقات تقدیر کرد و گفت: امید است این جوشش و رویش قرآنی و انگیزه‌های معرفتی، مستمر بوده و از زلال کتاب حکمت و علوم عترت بهره‌مند باشیم. 
وی گفت: سال گذشته شاهد موفقیت کارکنان و خانواده  با کسب رتبه‌های برتر بودیم و انتظار است به قوه الهی در مسابقات پیش رو شاهد درخشش بیشتر عزیزان در این فضای عطرآگین معرفت  باشیم. 
مهرداد هاشمی مسئول دارالقرآن منطقه دو عملیات انتقال گاز در حاشیه این مسابقات اظهار کرد : در مقایسه با سال قبل ۵۲/۵ درصد رشد مشارکت کارکنان و خانواده‌های آنان در این مسابقات را شاهد بودیم. 
گفتنی است این مسابقات در رشته‌های صحیح خوانی،  قرائت تقلیدی،  قرائت تحقیق، قرائت ترتیل،  حفظ تخصصی،  حفظ عمومی،  حفظ موضوعی،  اذان،  مفاهیم قرآن کریم،  مفاهیم نهج البلاغه،  خوشنویسی،  سیره اهل بیت(ع)، عکاسی و نقاشی در بخش‌های کارکنان و همسران کارکنان و فرزندان آنان برگزار شد.
وی ضمن تشکر از کمیته فنی مسابقات، افزود: ننایج نهایی این مرحله به زودی اعلام خواهد شد و نفرات اول تا سوم رشته های قرائت تحقیق، ترتیل و تقلیدی، حفظ تخصصی و اذان، مفاهیم قرآن کریم و مفاهیم نهج البلاغه به مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن کریم، نهج البلاغه و اذان بهار در بهار شرکت ملی گاز ایران راه خواهند یافت.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • جنون در پاریس: 200 میلیون یورو برای ستاره بارسا
  • درخشش هنرمندعکاس سیستان وبلوچستان درجشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • ادامه درخشش بیرانوند در قطر/ ملی پوش تراب به مرحله شوت آف رسید
  • پس از درخشش برابر بارسا: یک جایزه ویژه برای جود