Web Analytics Made Easy - Statcounter

۳۰ ماه پس از حادثه مرگبار آتش‌سوزی برج گرنفل که ۷۲ کشته برجای گذاشت «فلسیتی بوچان» نامزد پیشنهادی حزب محافظه کار موفق شد با اختلاف ۱۵۰ رای رقیب خود از حزب کارگر را شکست دهد. بوچان جانشین «اما دنت کود» از حزب کارگر شد که توانست پنج روز پس از آتش سوزی برج گرنفل در سال ۲۰۱۷ میلادی، کرسی منطقه «کنزینگتون و چلسی» را تصاحب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروندان منطقه «کنزینگتون و چلسی» غیر از قشر کمی که در برج‌های فرسوده دولتیِ مشابه گرنفل در محدودی کوچکی از این منطقه پنهان هستند، عمدتا ثروتمند و از قشر مرفه جامعه بشمار می روند که به صورت سنتی طرفدار حزب محافظه کار و نظام سرمایه داری هستند.

آنها در حالی به نامزد پیشنهادی حزب بوریس جانسون رای دادند که پرونده شهرداری این منطقه به دلیل اهمال در ماجرای گرنفل نزد مراجع قضایی در حال بررسی است و حزب محافظه کار مخالف این ایده است که می‌شد از وقوع این حادثه مرگبار جلوگیری کرد.

چندی پیش اظهارات معاون پارلمانی جانسون مبنی‌ بر اینکه ساکنان برج گرنفل باید درایت به خرج داده و برخلاف توصیه آتش نشانی برج را تخلیه می کردند خبرساز شد. «جیکوب ریس‌موگ» در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «ال‌بی‌سی» گفته بود، عقل سلیم حکم می کرد که قربانیان از ساختمانی که در حال آتش سوزی است خارج شده تا این فاجعه‌ رخ ندهد.

او در حالی این اظهارنظر را مطرح کرد که اداره آتش‌نشانی هنگام آتش سوزی به ساکنان برج توصیه کرده بود از ساختمان خارج نشوند. اظهارات ریس‌موگ بشدت خشم افکار عمومی را برانگیخت تا در نهایت او مجبور شد با صدور بیانیه‌ای عذرخواهی و ابراز ندامت کند.

از سویی، گزارش های منتشر شده نشان می‌دهد که دولت انگلیس نام شرکت ساختمانی را که پیش از وقوع حادثه، با نصب روکش‌های پلاستیکی به سرایت سریع آتش دامن زد در فهرست پیمان‌کاران دولت قرار داده است.

آتش‌سوزی برج گرنفل در ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) سال ۲۰۱۷ میلادی ساعت ۰۱:۱۵ به‌وقت محلی از یک فریزر معیوب در طبقه چهارم این برج آغاز و سپس به طبقات فوقانی سرایت کرد.

در این ساختمان قریب به ۶۰۰ نفر ازجمله تعداد زیادی خانواده که شماری از آن‌ها مسلمان بوده، زندگی می‌کردند. به گفته شاهدان، در زمان وقوع این آتش‌سوزی، آژیر حریق برج به صدا درنیامده و این در حالی است که از سال قبل حادثه ۱۰ میلیون پوند برای تعمیرات این ساختمان ازجمله تغییر روکش آن، هزینه شده بود.

این برج مسکونی به شهرداری منطقه کنزینگتون و چلسی متعلق بوده، اما یک شرکت خصوصی اداره آن را به عهده داشت.

به‌رغم گذشت ۳ سال از وقوع این حادثه، دولت انگلیس هنوز به وعده‌ خود برای اسکان ثابت قربانیان جامه عمل نپوشانده است. هزاران نفر از قربانیان این حادثه در حالی در مکان‌های موقت ساکن هستند که گزارش‌های رسمی منتشر شده از آمار بالای برج‌های مشابه گرنفل در انگلیس حکایت دارد.

نشریه گاردین در گزارشی در همین رابطه نوشته است: سخت می توان این واقعیت را درک کرد که چطور نامزد حزب محافظه کار برای نمایندگی منطقه‌ای انتخاب شده است که ۷۲ تن از ساکنان آن به تازگی قربانی شده و نگرانی‌ آنها درباره امنیت ساختمان از سوی دولت وقت محافظه کار نادیده گرفته شد.

جالب اینجاست که خانم بوچان حتی در کارزارهای انتخاباتی‌اش هم هیچ اشاره‌ای به برج گرنفل و برنامه دراز مدت دولت محافظه‌کار برای جبران خسارت قربانیان کرد. رویکردی که به تعبیر گاردین سیلی محکمی بر گوش قربانیان حادثه‌ای است که به بازسازی این برج و بازگشت به خانه و کاشانه خود امید بسته‌اند.

برچسب‌ها حزب محافظه کار بریتانیا بوریس جانسون انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب محافظه کار بریتانیا بوریس جانسون انگلستان حزب محافظه کار بریتانیا بوریس جانسون انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری به روش پانزی این بار در گنبدکاووس 100 قربانی گرفت

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان محمود اسپانلو گفت: متهم به صورت غیرقانونی در حوزه ارز دیجیتال فعالیت داشت و افراد را به امید پرداخت سود و یا دادن ارزدیجیتال، ترغیب به سرمایه گذاری و عضویت در سایت ترینوست (Treenvest) می‌کرد.وی افزود: این شرکت برای جلب اعتماد قربانیان، در چند مرحله سود به آنان پرداخت می‌کرد، اما پس از گذشت چند ماه، خبری از پرداخت سود و اصل پول نبود.
اسپانلو گفت: تاکنون ۱۰۰ نفر شکایت خود را در دادسرای گنبدکاووس ثبت کرده اند و سرشبکه این شرکت هرمی در گنبدکاووس نیز به اتهام کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع با صدور قرار بازداشت موقت، در زندان است.
دادستان مرکز استان گفت: تحقیقات برای ابعاد این پرونده و برآورد میزان زیان قربانیان در دادسرای این شهرستان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • تعداد قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر گذشت
  • آن چه از تهاجم ناکام آمریکایی‌ها بر پهنه کویر طبس باقی ماند
  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس
  • کلافگی حسینی از موقعیت‌های سوخته
  • کلاهبرداری به روش پانزی این بار در گنبدکاووس 100 قربانی گرفت
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • کلافگی حسینی از موقعیت‌های سوخته (عکس)
  • کناره گیری یک عضو دیگر حزب حاکم محافظه کار انگلیس