Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی تجربه راه اندازی دفاتر تسهیل گری را در کشور و تبریز موفق ارزیابی کرد و گفت: برآوردها و بررسی ها نشان می دهد که فعالیت این دفاتر موجبات افزایش سرمایه اجتماعی و تقویت همبستگی اجتماعی در محلات و مناطق کمتر توسعه یافته شده است و امیدواریم با تداوم فعالیت این دفاتر شاهد تغییرات محسوس در سطح خدمت رسانی به مردم در این مناطق باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، بدر شکوهی در آئین افتتاحیه نشست منطقه‌ای مدیران و کارکنان دفاتر تسهیل‌گری استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل در تبریز، اظهار داشت: عواملی مانند توسعه نامتوازن، تغییرات عمیق اقتصادی و تمرکز بر حوزه‌های عمرانی، رفاهی، خدماتی و بهداشتی در مراکز استان‌ها، موجب پدیده حاشیه‌نشینی در کلان‌شهرهایی مانند تبریز شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت برای سامان‌دهی این مناطق، راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری را از اقدامات مهم در این راستا برشمرد و گفت: در شرایطی که به واسطه تحریم‌های ظالمانه، بیشتر سازمان‌ها با کمبود اعتبارات مواجه هستند، اما برای فعالیت دفاتر تسهیل‌گری اعتبارات قابل توجهی اختصاص می‌یابد که نشان می‌دهد خدمت‌رسانی به اقشار محروم و کم برخوردار جامعه مورد توجه جدی دولتمردان قرار دارد.

وی بر ضرورت استفاده از تجربه راه اندازی دفاتر تسهیل گری توسط ارگان ها و نهادهای دولتی بخصوص شهرداری ها و ادارت راه و شهرسازی تاکید کرد و افزود: برای انتقال تجربیات خود به تمامی دستگاه های اجرایی و خدماتی آمادگی داریم و امیدواریم این دستگاه ها با بهره گیری از اطلاعاتی که در عرصه های کالبدی، اجتماعی و فرهنگی مناطق کمتر توسعه یافته توسط دفاتر تسهیل گری به دست آمده است برنامه های جامعی را برای بهره مند ساختن کلیه شهروندان از خدمات عمرانی و رفاهی و فرهنگی تدارک ببینند.

گفتنی است نشست تخصصی و آموزشی دفاتر تسهیل گری استان های آذربایجان شرقی و اردبیل به میزبانی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی در مرکز نوآوری دانشگاه تبریز شروع به کار کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اجتماعی و فرهنگی جامعه خدمت رسانی به مردم سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان امروز در نشست مشترک با فعالین معدن و صنایع معدنی آذربایجان‌غربی، معادن استان را یکی از پیشرانهای مهم توسعه استان عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه معادن ، دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای برای بهره گیری از ظرفیت های معادن استان برای شتاب بخشیدن به روند توسعه این منطقه دارد.

استاندار آذربایجان‌غربی  با بیان اینکه در سالهای گذشته در حوزه اکتشافات معدنی استان مطالعات سیستماتیک صورت نگرفته بود ، به پیگیری توسعه مطالعات و اکتشافات حوزه معدن استان در گام نخست استفاده از ظرفیت های معدنی استان اشاره کرد و افزود: بر اساس توافقات با سازمان زمین‌شناسی کشور و ایمیدرو،  مطالعات ژئوفیزیک هوایی در ۲۲ هزار کیلومتر مربع در  پهنه‌های جنوبی استان و در ۷ شهرستان در مراحل پایانی قرار دارد که این مسئله و موجب تحول در حوزه اکتشافات شهرستان‌های جنوبی خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی به ضرورت حضور بخش خصوصی در حوزه معدن استان نیز اشاره کرده و افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در حوزه‌های مختلف و بخش معدن استان انجام شده و با همکاری دستگاه‌های متولی استانی و ملی، موانع صدور مجوز و پروانه جهت فعالیت در حوزه معدن رفع می‌شود.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی جهت فرآوری محصولات معدنی در استان، اضافه کرد: مردم باید از فرآوری محصولات معدنی نفع ببرند و یکی از شروط اصلی برای سرمایه‌گذاری در حوزه معادن آذربایجان‌غربی، فرآوری محصولات، اشتغالزایی و ارزش افزوده بیشتر با ایجاد واحدهای فراوری محصولات معدنی در کنار معادن است.

وی در ادامه از تعیین تکلیف وضعیت ۷۶۰ معدن در آذربایجان‌غربی در شورای معادن استان در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: در روند واگذاری معادن استان باید اهلیت سنجی صورت گرفته و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، زمینه برای فعالیت و صلاحیت سنجی سرمایه‌گذاران و مجریان طرح های معدنی فراهم شود.

استاندار آذربایجان‌غربی به توسعه صنایع فرآوری محصولات معدنی در استان نیز اشاره کرده و یادآور شد: در جمع ۵ استان اول از نظر ذخایر معدنی چون تیتانیوم، طلا و مس و ... قرار داریم و سرمایه گذاری های قابل توجهی نیز در استخراج و فرآوری این مواد معدنی توسط دولت در استان صورت گرفته است. 

معتمدیان همچنین با بیان اینکه آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های برخوردار از مواهب الهی است و نباید این استان را محروم خطاب کرد، افزود: با مدیریت ثروت‌های خدادادی، جلوگیری از خام فروشی در حوزه معدن، توسعه صنایع معدنی و ارزش افزوده بیشتر، زمینه برای استفاده مردم استان از این ثروت‌ها مهیا می‌شود.

وی در پایان همگرایی و هم‌افزایی تشکل‌های صنفی حوزه معدن و دستگاه‌های متولی را ضروری دانسته و تصریح کرد: تشکل‌های صنفی پل ارتباطی دولت بوده و با تقویت تشکل‌های حوزه معدن، موانع توسعه این حوزه رفع شده و شاهد افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است
  • تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان
  • تشکیل رصدخانه پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی
  • هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ ها در آذربایجان‌شرقی
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند