Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: شمار قطعات کاربردی صنعت حفاری تولید داخل با احتساب تکثیر منابع تاکنون به 22 هزار و 500 قطعه رسیده است.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری، سیدعبدالله موسوی روز جمعه، (22 آذرماه) در بازدید از یازدهمین و نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و و هفدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات حفاری با اشاره به توانمندی‌های سازندگان و صنعتگران ایرانی گفت: هر ساله بر اساس گزارش‌ها و در بازدید از فضاهای نمایشگاهی به‌ویژه مربوط به صنعت نفت شاهد رشد کیفی، تنوع، نوآوری و خلاقیت سازندگان داخلی و متخصصان صنعت نفت و حفاری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در بیش از یک دهه اخیر در نتیجه هم‌افزایی میان شرکت‌های نفتی، مراکز علمی و پژوهشی، مجموعه‌های صنعتی بزرگ و کوچک و شرکت‌های دانش‌بنیان تحولی خارق‌العاده در موضوع کسب دانش فنی، طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات در صنایع مختلف از جمله صنعت نفت حاصل شد که نویدبخش خودکفایی و خوداتکایی در این صنعت عظیم شد.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تاکید کرد: هم اینک در ابتکار عمل و همکاری میان شرکت‌های دولتی فعال در عرصه صنعت نفت و سازندگان و صنعتگران داخلی گام‌های بلندی در تامین نیازهای صنعت نفت و حفاری برداشته شده و تولید تجهیزات که خود آمیخته‌ای از صدها قطعه با فناوری پیچیده است، در فهرست شرکت‌ها و مجموعه‌های صنعتی که در زمینه ساخت فعالیت دارند، قرار گرفته است.
موسوی در همین زمینه تعداد کل قطعات ساخت داخل منحصربه‌فرد را بیش از 6 هزار و 900 قلم عنوان کرد و افزود: به موازات این توفیق تا به حال 40 تجهیز پیچیده با فناوری روز به‌طور کامل بومی‌سازی شده که از آن جمله لوله مغزی سیار، گرداننده فوقانی (تاپ درایو)، انواع پمپ‌های فشار قوی (پمپ تراک)، اسکیدهای نمودارگیری دریایی، یونیت‌های نمودارگیری سطحی و درون‌چاهی، SCR و بخش‌های مهمی از تجهیزات و ابزار مربوط به خدمات فنی و مهندسی یکپارچه حفاری است.
وی گفت: هم‌اکنون نیز 394 قطعه پرمصرف کاربردی در صنعت حفاری در مراحل ساخت قرار دارد و در یک سال اخیر 644 نفشه ساخت، اصلاح و روزآمد شده است.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تعداد سازندگان طرف قرارداد در زمینه ساخت قطعات جدید را 106 شرکت عنوان و اظهار کرد: بیشتر این شرکت‌ها در استان خوزستان هستند و در دو سال گذشته افزون بر 75 درصد از حجم ریالی خرید قطعات ساخت داخل به این استان اختصاص داشته است.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به شعار امسال به عنوان سال رونق تولید گفت: این شرکت هم‌افزایی بیشتر و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی هسمو با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود دارد و نهایت همکاری و همیاری را با سازندگان و صنعتگران خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و بازسازی بیش از ۷هزار و ۸۰۰ قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز 

محسن حافظی مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز گفت: کارگاه‌های ساخت و بازسازی این نیروگاه در چند سال اخیر روند رو به رشد و مطلوبی را در ساخت و بازسازی قطعات داشته اند و این امر جز با تلاش ، همفکری ،برنامه ریزی و بالا بردن دانش و استفاده از تجربیات گذشته متخصصین این نیروگاه امکان پذیر نبود.

او  افزود: ما با این رویکرد مشارکت جمعی کارکنان و مدیران توانستیم در سال ۱۴۰۲ اقدام به ساخت و بازسازی تعداد ۷ هزار و ۸۵۱ قطعه نیروگاهی کنیم که این اقدامات ضمن صرفه جویی های ارزی و ریالی ، کاهش یافتن زمان تعمیرات واحدها و در نهایت باعث پایداری بیشتر واحدهای تولید برق نیروگاه رامین و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور شده است.

مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز  تعداد تفکیکی قطعات ساخته شده در این مجموعه را ۴هزار و ۴۴۹ قطعه و تعداد تفکیکی بازسازی شده را ۳ هزار و ۴۰۲ قطعه با مجموع ۷ هزار و ۸۵۱ قطعه برشمرد.

 حمدالله ممبینی مدیر کارگاه‌های عمومی نیروگاه رامين نیز با اشاره به دانش و تجربه فنی کارکنان نیروگاه مهمترین قطعات مورد ساخت و بازسازی در نیروگاه رامین ، ساخت شافت بوسترپمپ به همراه متعلقات ، ساخت شافت کندانسیت پمپ ، ساخت شافت والو۱۱۰۱ ، ساخت بوش درامی کندانسیت پمپ ، ساخت چرخ دنده حلزونی مدولی گیربگس سیستم کنترل توربین ، ساخت کرنت بولت ژنراتور ، ساخت پیچ های بشکه توربوفیدپمپ ، ساخت سیت متحرک رگلاتور۲۱۶ ، ساخت سیلندر و پیستون پمپ اسید خنثی سازی ، تراش و ترمیم پروانه های شافت توربوفیدپمپ ، سایز نمودن و تراش تیپسیلهای دیافراگم های توربوفیدپمپ  را از دیگر اقدامات انجام شده در این نیروگاه عنوان کرد.

 نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور می باشد که علاوه بر تولید برق پایدار ، توانسته است بخش زیادی از قطعات مورد نیاز را با توان متخصصین خود مورد ساخت و بازسازی قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ساخت و بازسازی بیش از ۷ هزار قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز 
  • ساخت و بازسازی بیش از ۷هزار و ۸۰۰ قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز 
  • رفع اختلال شبکه مخابراتی چند روستای مسجدسلیمان
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • چگونه از کدال استفاده کنیم؟ | راهنمای کاربردی سامانه کدال
  • شکست انحصار تولید پرینتر سه‌بعدی فلزی با قابلیت ساخت قطعات پیچیده
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی «ایران ساخت»
  • شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد
  • تولید قطعات صنعتی با چاپگر‌های سه بعدی فلزی در کشور