Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:05:39 GMT

رشته‌های مستعد بخش‌های تابعه قم شناسایی شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۵۵۱۹

رشته‌های مستعد بخش‌های تابعه قم شناسایی شود

رسول منعم عصر شنبه درمجمع سالیانه هیات انجمن‌های ورزشی قم در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان این استان، با بیان اینکه توسعه برخی رشته‌های زیر مجموعه انجمن‌های ورزشی نیاز به زیرساخت‌های مهمی ندارد، افزود:‌استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش، پایگاه‌های مقاومت بسیج و بوستان‌های استان در راستای توسعه این رشته‌ها می‌توان اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به فعال بودن ۱۲ رشته از ۱۸ رشته زیرمجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی در قم ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان، امکان فعال‌سازی تمام رشته‌های این فدراسیون در قم وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، تاکید کرد: دعوت از مربیان زبده کشور، توجه به استعدادیابی و معرفی رشته‌های ورزشی به مردم، استعدادیابی و توجه جدی به توسعه ورزش بانوان از جمله اولویت‌هایی است که باید مورد توجه هیات انجمن‌های ورزشی قرار گیرد.

منعم، افزود: معرفی رشته‌های ورزشی در قالب جشنواره‌های فرهنگی و همچنین شناسایی و فعال‌سازی رشته‌های مستعد در بخش‌های تابعه ضروری است.

وی با بیان اینکه در توسعه کمی و کیفی رشته‌های ورزشی زیر مجموعه انجمن‌های ورزشی گام‌های مهمی در کشور و استان برداشته شده است، گفت: این هیات به دلیل دار بودن رشته‌های مختلف ورزشی، دارای رسالت‌های سنگینی در توسعه ورزش در سطح استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، قانون‌مند کردن و ساماندهی رشته‌های ورزشی را ضروری دانست و گفت: این هیات به دلیل وجود رشته‌های متعدد نقش مهمی در توسعه ورزش در استان دارد.

منعم ادامه داد: تیم‌هایی از استان در لیگ‌های مهم کشوری حضور دارند که این موضوع بستر لازم برای جذب و توسعه رشته‌های مختلف ورزشی و همچنین معرفی ظرفیت‌های ورزش قم در کشور را فراهم می‌کند.

وی میزبانی رخدادهای کشوری را از جمله اولویت‌های این اداره کل دانست و افزود: قم به دلیل جایگاه و موقعیت جغرافیایی و همچنین زیرساخت‌های ورزشی مناسب، آمادگی لازم برای میزبانی از رویدادهای ملی را دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان قم، تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون این استان ۵ میزبانی اردوی تیم ملی و ۴۵ میزبانی از رویدادهای ملی را به عهده داشته‌است.

منعم، برگزاری مجمع‌های سالیانه ورزشی را موجب تحول در ورزش قم دانست و ادامه داد: بررسی مشکل‌ها، ارائه راه حل‌ها، به‌روز نمودن لیست مجمع‌ها و همچنینبررسی عملکردها و برنامه‌های هیات‌های ورزشی از جمله دستاوردهای برگزاری این مجمع‌های ورزشی است.

وی، با بیان اینکه تجهیز خانه‌های ورزش روستایی ظرفیتی خوب برای توسعه ورزش در روستاها را فراهم کرده است، گفت: ۸۰ خانه ورزشی در روستاهای قم به وسایل ورزشی مانند دارت، فوتبال دستی و میزهای پینگ پنگ مجهز شده‌است.

برچسب‌ها قم ورزش ورزش و جوانان ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم ورزش ورزش و جوانان ورزشی قم ورزش ورزش و جوانان ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است

علی موحدی از افزایش سرانه ورزش دانش اموزی در دوسال اخیر خبرداد و بیان کرد: با توجه احداث۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان و ساخت مجموعه ورزشی دانش آموزی انقلاب وسیعی در ورزش دانش اموزی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر در ورزش دانش آموزی نیز موفقیت خوبی در رشته دو و میدانی، تنیس روی میز، هندبال و فوتبال و فوتسال صاحب عناوین کشوری شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: کار زیر بنایی در ورزش دانش آموزی آغاز شده است که در این مسیر اداره کل ورزش و جوانان همیار و همراه اداره کل آموزش و پرورش است.

دبیر فدراسیون ورزش دانش آموزی نیز در این مجمع گفت پس از دوران کرونا اولین اعزام تیم ملی والیبال دانش آموزی به مسابقات جهانی صربستان انجام شد.

حمید خلیلی اضافه کرد: بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی فعال است که در رشته‌های که مسیر قهرمانی هموار است این فدراسیون فعالیت خود را آغار کرده است.

وی یاد آور شد: برگزاری کلاس‌های توانمند سازی معلمین ورزش کشور و برگزاری لیگ‌های دانش اموزی از دیدگاه برنامه‌های آتی این فدراسیون در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان بوشهر انتخاب شد
  • فعالیت ۳۵ رشته در فدراسیون ورزش دانش‌آموزی
  • عدم اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی در بروجن مردم را ناراضی کرد
  • ورزش زنجان سال گذشته ۳۷۰ مدال رنگارنگ کسب کرد