Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه لبنانی اعلام کرد، ائتلاف متجاوز به همکاری دولت مستعفی یمن تلاش می‌کند «حضرموت» را به دو استان تقسیم کند و علاوه بر آن استانی که شامل تمام شهرهای مشرف بر تنگه باب‌المندب است، تشکیل دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی طرف‌ها از همان آغاز جنگ ائتلاف سعودی-اماراتی علیه یمن اعلام کردند، این دو کشور دنبال تقسیم یمن هستند و شاید اختلافاتی که بعدا این دو طرف بر سر تقسیم قدرت بویژه در جنوب یمن پیدا کردند، سندی بر همین گفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «الاخبار» در این باره نوشت: «ائتلاف همچنان بر روی مهندسی جدید جفرافیای یمن بر اساس منافع خود کار می‌کند، در همین زمینه با دولت متحد خود برای احیای پروژه‌ای قدیمی مشتمل بر تقسیم استان حضرموت (در شرق یمن) به دو استان بعلاوه ایجاد استانی جدید کار می‌کند، استانی که شامل تمام شهرهای مشرف بر تنگه باب‌المندب است».

در ادامه این گزارش آمده، تلاش‌های جدیدی از ائتلاف متجاوز برای جدا کردن شهر «المخا» از استان «تعز» (در جنوب یمن) و  شهر «سیئون» از استان حضرموت دیده می‌شود. تلا‌شهایی که در پشت پرده آن خواست ائتلاف برای اعلام استانی جدید به اسم «باب المندب» وجود دارد و سه سال است که مقدمات آن چیده می‌شود. همچنین دنبال تجزیه استان حضرموت به دو استان هستند تا در راستای خدمت به پروژه‌های سعودی از حضرموت تا ورودی «شحن» در استان مرزی «المهره» باشد اما این تلاش‌ها همچنان با مخالفت‌های زیاد مردمی از حضرموت تا تعز روبروست.

الاخبار سپس نوشت، دولت «عبد ربه منصور هادی» که دوره آن رو به پایان است نقشی بارز در اجرای خواست ائتلاف دارد، «عبدالرقیب فتح» وزیر مدیریت داخلی در دولت هادی اخیرا اعلام کرد «تجزیه استان حضرموت به دو استان ساحلی و صحرایی به امری واقعی تبدیل شده که باید اجرا شود». وی سپس پیش‌بینی کرد حداکثر تا آغاز سال آینده میلادی فرمان ریاستی برای اعلام تشکیل استانی جدید صادر شود.

بر اساس گزارش‌های خبری یمنی، در  شصت سال اخیر، ریاض تلاش کرده با استفاده از جنگ‌های داخلی در یمن، اهداف توسعه طلبانه خود را در حضرموت محقق سازد. استانی که مساحت آن، یک سوم مساحت کل یمن است و با یک نوار مرزی طولانی که از «الخراخیر» تا «شرورة» در «نجران» ادامه دارد، با عربستان هم مرز است.

 چندی پیش، «احمد بلحاف» فعال یمنی در صفحه توئیتر خود در این باره هشدار داد و  نوشت: تحرکات ریاض در استان حضرموت (بعد از استان المهره) در چارچوب برنامه‌ها و جاه طلبی‌های آن در استان‌های شرقی یمن است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن ائتلاف سعودی ائتلاف حضرموت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ پروژه در میامی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

علیرضا آشوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات کابینه سیزدهم در قالب سفر استانی دور دوم هیأت دولت در شهرستان میامی خبر داد.

وی با بیان اینکه مراسم استقبال از زارع پور صبح پنجشنبه ساعت ۹ در ورودی شهر میامی برگزار می‌شود، افزود: حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به شهدای شهرستان میامی نخستین برنامه سفر وزیر ارتباطات در شهرستان میامی است.

فرماندار میامی با بیان اینکه افتتاح پروژه افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت از برنامه‌های سفر وزیر ارتباطات کابینه سیزدهم به شهرستان است، گفت: کلنگ زنی فیبر نوری میامی نیز با حضور وزیر ارتباطات انجام می‌شود.

آشوری از دیدار وزیر ارتباطات و وزیر معین سفر استانی دوم هیأت دولت به استان سمنان با نخبگان، موثران و فعالان حوزه‌های مختلف شهرستان میامی خبر داد و گفت: شورای اداری شهرستان میامی نیز با حضور زارع پور برگزار می‌شود.

وی همچنین گفت: برای بهره گیری بهتر از فرصت سفر استانی هیأت دولت، مشکلات و مطالبات شهرستان در طی نشست‌هایی با مدیران احصا و دسته بندی شده است.

کد خبر 6081530

دیگر خبرها

  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳ !
  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳!
  • تمام همت دولت تحقق وعده‌ها است
  • تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان سمنان است
  • تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است
  • ۲ پروژه در میامی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است